MuscleMeat

Koolhydraten of eiwitten!! help!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Ik zit in mijn cutfase (101 kg 1.94 m) en ik neem nu totaal 259.6 gram koolhydraten, 66.5
gram vet (incl. 30 gram lijnzaadolie) en 294.4 gram eiwit per dag. (2831.1 gram kcal)
Maar ik heb weinig koolhydraten nodig om energy te hebben.

Mij is verteld, dat ik na mijn training koolhydraten moet nemen. Maar de ander verteld weer Whey met Dextrose.

Ik weet het niet meer ik heb iedergeval aanleg om snel een vetlaagje op te bouwen.

wat moet ik nou doen.

Koolhydraten: http://www.angelfire.com/ab/ergo/koolhydraten3.html

Eiwitten: http://www.angelfire.com/ab/ergo/koolhydraten6.html

Als ik naar hun moet luisteren! ???


:sad:
 
Laatst bewerkt:
Koolhydraten + eiwitten voor optimaal herstel (Dextrose = koolhydraten).
 
weinig energie? gek, met mijnn cutschema heb ik juist meer kracht en uithoudingsvermogen en ik zit zo op de:

Eiwit: 238,5gr
Kh: 241gr
Vet: 51,7gr

KCal: 2725
 
Originally posted by KaLe
weinig energie? gek, met mijnn cutschema heb ik juist meer kracht en uithoudingsvermogen en ik zit zo op de:

Eiwit: 238,5gr
Kh: 241gr
Vet: 51,7gr

KCal: 2725
Originally posted by Elmar
Maar ik heb weinig koolhydraten nodig om energy te hebben.


Ik heb genoeg energy maar heb daar weinig koolhydraten nodig ;)
snappie Kale.

Maar ik zit dus met het probleem ik neem nu direct na het trainen
40 gram whey (Dymatize Supreme Whey) 80 gram Dextrose en 5 gram kaneel met 500 ml magere melk. MAar ten eerste die 80 gram dextrose in die shake krijg ik heel moeilijk weg, tis moeilijk zoet. Maar goed dat gaat wel weer over, en hoop neit dat ik daar snel dik van word. Ik neem deze shake direct na training. Nou na omkleden ;) dus 5 min later.
 
Originally posted by KaLe
weinig energie? gek, met mijnn cutschema heb ik juist meer kracht en uithoudingsvermogen en ik zit zo op de:

Eiwit: 238,5gr
Kh: 241gr
Vet: 51,7gr

KCal: 2725

??? met een ECA stack erbij dan zeker?
 
Maar Robin wat vind jij dan??
 
Originally posted by Elmar




Ik heb genoeg energy maar heb daar weinig koolhydraten nodig ;)
snappie Kale.

Maar ik zit dus met het probleem ik neem nu direct na het trainen
40 gram whey (Dymatize Supreme Whey) 80 gram Dextrose en 5 gram kaneel met 500 ml magere melk. MAar ten eerste die 80 gram dextrose in die shake krijg ik heel moeilijk weg, tis moeilijk zoet. Maar goed dat gaat wel weer over, en hoop neit dat ik daar snel dik van word. Ik neem deze shake direct na training. Nou na omkleden ;) dus 5 min later.

80 gram dextrose (80 x 9Kcal = 720Kcal excl. eiwit excl melk)) lijkt me aardig wat . je krijgt een behoorlijke piek aan energie binnen. Als je in je cutfase zit zou ik zeker wat minder gerbuiken (vooral als je aanleg hebt om een vetlaagje op te bouwen)

ik zou wat minder in doen en meer granen ipv suikers nemen pieken te vermijden en het lichaam meer vetten te laten verbranden ( wat toch de bedoeling is?)
 
Originally posted by Scighera


80 gram dextrose (80 x 9Kcal = 720Kcal excl. eiwit excl melk)) lijkt me aardig wat . je krijgt een behoorlijke piek aan energie binnen. Als je in je cutfase zit zou ik zeker wat minder gerbuiken (vooral als je aanleg hebt om een vetlaagje op te bouwen)

ik zou wat minder in doen en meer granen ipv suikers nemen pieken te vermijden en het lichaam meer vetten te laten verbranden ( wat toch de bedoeling is?)
dat is idd de bedoeling maar wat zou jij dan na het trainen nemen? met specificaties pleasE? :)
 
(ik ben geen bodybuilder btw)

-whey-shake voor de eiwitten (je weet zelf hoeveel je nodig hebt)
-de dextrose een stuk terugbrengen en vervangen door granen.

wat in me opkomt:

Neem direct na het omkleden een whey-shake, rij vervolgens naar huis en maak:

Magere melk met Brinta(volkoren) met daarin eiwitpoeder en wat dextrose.
Je krijgt dan zowel snel opneembare als langzaam-opneembare koolhydraten binnen voor de energie en voldoende eiwitten. Daarnaast bevat het weinig vet


Heeft die 5 gram kaneel ook nog voordelen? of is het puur voor de smaak? (ik geruik zelf zo'n 15gram per dag moet ik bekennen :D )
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Scighera


80 gram dextrose (80 x 9Kcal = 720Kcal excl. eiwit excl melk)) lijkt me aardig wat . je krijgt een behoorlijke piek aan energie binnen. Als je in je cutfase zit zou ik zeker wat minder gerbuiken (vooral als je aanleg hebt om een vetlaagje op te bouwen)

ik zou wat minder in doen en meer granen ipv suikers nemen pieken te vermijden en het lichaam meer vetten te laten verbranden ( wat toch de bedoeling is?)

Dextrose heeft 4kcal per gram. Insuline piek wil je juist na je training. Dextrose kun je wel wat verminderen tot misschien 40 gram.
 
fout, je hebt direct na de training (simpele) koolhydraten nodig om je glycogeenvoorraden aan te vullen.
 
Originally posted by f*cking ecto
fout, je hebt direct na de training (simpele) koolhydraten nodig om je glycogeenvoorraden aan te vullen.

dat je je glycogeen moet aanvullen klopt, maar als je vet wil verbranden kan je het lichaam nog even dwingen om op die vetreserves te draaien door niet te snel met nieuwe energie te komen aanzetten
 
Admin heeft iedergeal gezegt dat ik whey + dextrose moest nemen maar goed omdat de ene dit zegt en de ander dat. Zo dus ook nu weer. Maar ik vind het wel een lekker idee om die dextrose naar 40 gram te draaien. Normaal was het toch 1 gram per kg. maar goed 101 kg is beetje veel dextrose. Maar normaal wat i doe is na training whey + dextrose + kaneel
en als ik thuis kom gelijk mijn macaroni of rijst met kip.
 
Heeft kaneel nog een voordeel? Of is het puur voor de smaak?
 
Originally posted by Scighera
Heeft kaneel nog een voordeel? Of is het puur voor de smaak?

De kracht van kaneel na het sporten

Insuline is een belangrijk hormoon, en niet alleen voor diabetici. Insuline is namelijk anabool en dat betekent dat het spieropbouwend werkt. Voor sporters en fitnessfanaten natuurlijk niet onbelangrijk. Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat kaneel de werking van insuline ondersteunt.

Een stof in kaneel vergemakkelijkt de opname van glucose uit het bloed en het transport naar de lichaamsweefsels die glucose nodig hebben. Te lang rondlopen met een overschot aan glucose in het bloed is slecht voor de gezondheid. Vooral mensen die weinig bewegen en overgewicht hebben een minder goede suikerstofwisseling.
Maar kaneel helpt. Tijdens proeven met menselijke weefsels in het laboratorium en met proefdieren bleek de zoet ruikende specerij de glucose in het bloed maar liefst twintig keer zo snel de cellen in te jagen.

Voor sporters betekent dit ook een sneller herstel, wanneer ze na de training hun post workout meal van koolhydraten mengen met een kwart tot een hele theelepel kaneel.
Het effect van kaneel zou wel eens groter kunnen zijn dan dat van Vanadylsulfaat, een sportvoedingssupplement dat dezelfde werking beoogt, namelijk het verbeteren van de gevoeligheid voor insuline.

Het kruidenkabinet in de keukenkast begint steeds meer op een supplementenkast te lijken, nu onlangs ook een combinatie van olie uit oregano, fenugriek, komijn en pompoenzaad de gevoeligheid voor insuline bleek te verhogen. Uit dierexperimenteel onderzoek bleek het oliemengsel bij ratten de bloeddruk te verlagen en de insulinegevoeligheid te verhogen. Kortom, de hoogste tijd om eens met andere ogen naar je kruidenrekje te kijken!
 
nooit geweten eerlijk gezegd.
Ik doe ongeveer 15g in mijn dagelijkse cup a soup :p
 
dextrose = suiker = koolhydraten???
correct me if i'm wrong?
 
Originally posted by Elmar
dextrose = suiker = koolhydraten???
correct me if i'm wrong?

klopt, maar wel de hoogste GI van de koolhydraten. Oftewel het wordt zeer snel in je bloed opgenomen en verbruikt.
 
Originally posted by Elmar
dextrose = suiker = koolhydraten???
correct me if i'm wrong?

Suiker(tafelsuiker) is geen dextrose. Suiker bevat ook fructose, waardoor de gi lager wordt. Met het gebruik van fructose moet je oppassen.
 
Originally posted by burn


Suiker(tafelsuiker) is geen dextrose. Suiker bevat ook fructose, waardoor de gi lager wordt. Met het gebruik van fructose moet je oppassen.

ja maar we hebben het hier over dextrose :) geen Tafelsuiker ;)

dus idd word het

dextrose = suikersoort = koolhydraten
 
Back
Naar boven