AndroidHealthClinic

Koolhydraten of eiwitten!! help!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Elmar
Admin heeft iedergeal gezegt dat ik whey + dextrose moest nemen maar goed omdat de ene dit zegt en de ander dat. Zo dus ook nu weer. Maar ik vind het wel een lekker idee om die dextrose naar 40 gram te draaien. Normaal was het toch 1 gram per kg. maar goed 101 kg is beetje veel dextrose. Maar normaal wat i doe is na training whey + dextrose + kaneel
en als ik thuis kom gelijk mijn macaroni of rijst met kip.

1 gram per vvm...
 
Doe water in die shake na trainen en geen melk.
Vervang (of verminder) de macaroni/rijst door langzamere koolhydraten zoals yams met groene groenten als bron van koolhydraten of maak ze langzamer door er flaxseedoil overheen te gooien.
Voeg 5-10 gr glutamine aan je postworkout shake toe.
Neem voordat je gaat trainen nog een proteine bron tot je.

Ikzelf nam altijd tijdens de training nog een proteine drank met water/dextrose/glutamine en heel veel water en dan tussen elk setje door even slokken.

Breng je koolhydraten omlaag door meer groene groenten toe te voegen en minder rijst/macaroni te eten.

ECA al bijgevoegd? Hoe gaat het met cardio?
 
Originally posted by Elmar




Ik heb genoeg energy maar heb daar weinig koolhydraten nodig ;)
snappie Kale.

Maar ik zit dus met het probleem ik neem nu direct na het trainen
40 gram whey (Dymatize Supreme Whey) 80 gram Dextrose en 5 gram kaneel met 500 ml magere melk. MAar ten eerste die 80 gram dextrose in die shake krijg ik heel moeilijk weg, tis moeilijk zoet. Maar goed dat gaat wel weer over, en hoop neit dat ik daar snel dik van word. Ik neem deze shake direct na training. Nou na omkleden ;) dus 5 min later.

helemaal verkkerd lopen lezen, sorry ;)
 
vond het ook vaag. Ik ga nog steeds met het gevoel naar de gym, zo van "nah, zal vast niet gaan, weinig energie". eenmaal binnen gaat het super. Snap er ook geen drol van.

Misschien zat ik te hoog in me carbs, kun je ook futloos en moe door worden.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by burn


Suiker(tafelsuiker) is geen dextrose. Suiker bevat ook fructose, waardoor de gi lager wordt. Met het gebruik van fructose moet je oppassen.
en tafelsuiker fructose? dacht het niet wel sucrose.

Je moet als je cut na het trainen niet zoveel dextro nemen. De helft van wat je normaal gebruikt. Als je veel wei na je trainen neemt, zorgt dat er ook voor dat iig die eiwitten aangesproken worden voor energie en niet je spieren. Door iets aan dexto te nemen zorg je ervoor dat de wei die je inneemt meer gebruikt kan worden voor spierherstel en de dextro voor verbranding.
 
Tafelsuiker of sucrose is een disacharide , bestaat dus uit 2 moleculen, glucose en fructose. Beiden monosachariden.
 
Back
Naar boven