MuscleMeat

Koolhydraten of fruit? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mango16

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2010
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
55kg
Mits ik momenteel voor de examens aan't leren ben (zo'n 10 uur per dag), loop ik enkel 5km per dag (aan zo'n 11 per uur).
Ik zou liefst nog wat vet verliezen, maar moet ook wel rekening houden met het feit dat ik moet kunnen studeren.
Ik eet al wel veel proteine, maar vul het graag aan met fruit en/of brood/pasta etc. Welk van beide keuzes is beter om vet te verliezen? (Momenteel is er een overwicht van fruit en hou ik de koolhydraten vrij beperkt).
 
fruit = koolhydraten xD

Lijkt me best dat je gewoon een schema maakt en op onderhoud eet; E/K/V van 35/50/15 fzo. Zo kan je goed studeren.

Cardio is zeker ook goed; daarna heb je veel zuurstof in je hersenen :)
 
Haha, okee, ja ik dacht dat er in brood verhoudingswijs veel meer koolhydraten zaten.
Ik eet sowieso 3 sneetjes per dag, maar als ik honger heb twijfel ik altijd om nog een sneetje bij te nemen of een appel in de plaats - want fruit eet ik ook al sowieso zo'n 2-3 stuks per dag.
 
Fruit = vooral simpele suikers (fructose).
Volkoren brood / pasta / zilvervliesrijst = vooral complexe koolhydraten.

Een beperkte hoeveelheid fruit is ok, maar als je heel de dag door fruit gaat eten ben je minder goed bezig.
 
Haha, okee, ja ik dacht dat er in brood verhoudingswijs veel meer koolhydraten zaten.
Ik eet sowieso 3 sneetjes per dag, maar als ik honger heb twijfel ik altijd om nog een sneetje bij te nemen of een appel in de plaats - want fruit eet ik ook al sowieso zo'n 2-3 stuks per dag.

Ga toch maar voor een voedingsschema, want hier ben je niets mee.

1à2 stukken fruit per dag lijken me meer dan voldoende. Ik eet zelf enkel op trainingsdagen een banaan. Vitaminen en mineralen haal ik uit groenten en enkele vit. supps.
 
Oei, dan eet ik wel veel te veel fruit denk ik.

Momenteel ziet mijn dag er zo uit
7u: 3 eieren (1 eigeel, 3 eiwitten) + een sneetje brood
10u: een kiwi en appel met allerlei groenten (tomaat, zilvertuitjes, sla, kappertjes, paprika, komkommer, bloemkool, brocolli - naargelang waar ik zin in heb en hoeveel honger ik al heb)
13u: 2 sneetjes brood met hummus of magere verse kaas of gerookte zalm + aardbeien/druiven/stukje ananas (een van de drie)
15:30 ga ik lopen (5km)
meteen erna een banaan en een stuk of 4 braziliaanse noten + een glas melk
18u: 2 of 3 aardappelen met veel heel groentjes (wortelen etc) + soms kip of mozzarella
20u: hangt ervan af, soms enkel groentjes, soms nog iets van fruit, soms een stukje brood

En ik studeer dus 10 uur per dag momenteel (dus dan mag ik mss wel wat meer koolhydraten?)

Ik weeg trouwens 55 kg (1.70m) Er zouden er nog 2 af moeten.
 
Laatst bewerkt:
Oei, dan eet ik wel veel te veel fruit denk ik.

Momenteel ziet mijn dag er zo uit
7u: 3 eieren (1 eigeel, 3 eiwitten) + een sneetje brood
10u: een kiwi en appel met allerlei groenten (tomaat, zilvertuitjes, sla, kappertjes, paprika, komkommer, bloemkool, brocolli - naargelang waar ik zin in heb en hoeveel honger ik al heb)
13u: 2 sneetjes brood met hummus of magere verse kaas of gerookte zalm + aardbeien/druiven/stukje ananas (een van de drie)
15:30 ga ik lopen (5km)
meteen erna een banaan en een stuk of 4 braziliaanse noten
18u: 2 of 3 aardappelen met veel heel groentjes (wortelen etc) + soms kip of mozzarella
20u: hangt ervan af, soms enkel groentjes, soms nog iets van fruit, soms een stukje brood

En ik studeer dus 10 uur per dag momenteel (dus dan mag ik mss wel wat meer koolhydraten?)
Ik weeg trouwens 55 km (er zouden er nog 2 af moeten)

Je moet niet zo wat schattingen doen, je moet weten hoeveel kcal je inneemt en hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten.
50% koolhydraten is zeker voldoende om te studeren en je gaat echt niet veel meer energie verbruiken met studeren :/

Je mist eiwitten in sommige maaltijden. En 's avonds moet je echt geen fruit meer eten.
En je moet niet in kg denken maar in vetpercentage. 2Kg verlies je makkelijk in 1 dag. Drink niet en eet geen koolhydraten; heb je meteen 2Kg eraf; maar veel ben je er niet mee.
 
2 stuks fruit is het minimum. Als je veel van je lichaam vraagt, zeker wanneer je af probeert te vallen, moet je het lichaam goed voeden. Voldoende vitaminen, mineralen en vezels uit fruit zijn daarbij zeer belangrijk. Vitaminen suplementen zijn een aanvulling en geen vervanging van je dagelijkse fruit. Als je geen vet verliest komt dat niet om dat je 2 stuks fruit eet ipv 1. Tenzij je echt kurkdroog wilt worden voor een wedstrijd bv, komt je fruitconsumptie kritischer. Op dit moment minimaal 2 stuks fruit in je eetpatroon.
 
..
 
Laatst bewerkt:
2 stuks fruit is het minimum. Als je veel van je lichaam vraagt, zeker wanneer je af probeert te vallen, moet je het lichaam goed voeden. Voldoende vitaminen, mineralen en vezels uit fruit zijn daarbij zeer belangrijk. Vitaminen suplementen zijn een aanvulling en geen vervanging van je dagelijkse fruit. Als je geen vet verliest komt dat niet om dat je 2 stuks fruit eet ipv 1. Tenzij je echt kurkdroog wilt worden voor een wedstrijd bv, komt je fruitconsumptie kritischer. Op dit moment minimaal 2 stuks fruit in je eetpatroon.

Ik heb geen vitaminentekort; maar wel overal rond de max aan vitaminen zitten, daarom neem ik nog wat extra vitamine C en E + nog een tabletje zink. Ook elke week een ampule vitamine D.
 
Back
Naar boven