MuscleMeat

Koolhydraten tekort?

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

!!Bij de maaltijd om 12u, eet ik een van de 2 dingen, rijst of spaghetti, in dit geval heb ik alleen de dikgedrukte delen meegetelt!!

Hierboven staat m'n voedingsschema, zoals je kunt zien heb ik, volgens mijn berekening met behulp van de stickies hier op 't forum, een overschot aan eiwitten en te weinig koolhydraten...
Wie kan mij helpen dit weg te werken? Ik zit 'n beetje in de knoop met wat voor voedsel ik er het beste bij kan doen voor meer koolhydraten en minder eiwitten.

Ps. Soms heb ik wel 'ns een week dat ik maar 2 dagen hoef te werken, maar dan weer een week waarin ik 4 dagen moet werken, moet ik mijn voedingsschema daarop aanpassen? Of is dat niet nodig?

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!
Alvast bedankt!:)
 
Simpel toch, je brinta, rijst en brood verhogen. Is dat niet mogelijk dan als tussendoor ontbijtkoek pakken, heb je je koolhydraten.
 
hoezo te weinig kh? bijna 2/3 van je kcal is koolhydraat, eerder overschot aan koolhydraten hoor
 
Ja, maar als je er meer brood bij doet, krijg ik nog meer eiwitten erbij, en dat wil ik eigenlijk voorkomen, omdat ik eigenlijk al teveel eiwitten eet volgens mijn schema..
Is het schema verder wel in orde qua voeding?
 
je zit niet te laag in kh. hoe kom je erbij??
 
Klopt jiep, maar als hij perse meer koolhydraten wilt moet hij toch weten:D
 
Klopt jiep, maar als hij perse meer koolhydraten wilt moet hij toch weten:D
:P oke
nou neem dan maar lekker beetje brinta / rijst / brood meer.. :p
krijg je beetje meer eiwit ook, maar je verhouding kh - e gaat wel in de richting van kh, obviously
 
Hoe weten jullie nou zeker dat ik niet te laag in koolhydraten zit? Is daar een vuistregel voor oid?
Want ik heb hier via de stickiy's dit uitgerekent:

Dagelijkse energiebehoefte voor gewichtstoename = 3696 kcal

Toen mijn koolhydraten uitgerekent:
8 x (lichaamsgewicht in kg) 70kg = 560 gr per dag (560 x 4 = 2240 kcal)

Daarna de eiwitten:
1,8 x (lichaamsgewicht in kgs) 70kg = 126 gr per dag (126 x 4 = 504 kcal)

En tot slot de vetten:
Vetcalorieën = totale inname van calorieën – aantal calorieën uit koolhydraten en vetten.
= 3696 – 2240 – 504 = 952 kcal
Dagelijkse vetconsumptie = 952 : 9 = 105 gram vet.

Dus tja dan kom ik toch echt op:
126 gr eiwitten p/d = 504 kcal
560 gr koolhydraten p/d = 2240 kcal
105 gr p/d = 952 kcal vet

En op m'n schema zie je dan dat ik onder mijn dagelijkse behoefte zit van mijn koolhydraten en boven mijn behoefte aan eiwitten zit...
Bovenaan het schema staat wat ik binnen zou moeten krijgen, en onderaan het schema staat wat ik in totaal binnen krijg.
Of doe ik iets fout hier? Please tell me;)!
Ps. is mijn voedingsschema verder wel in orde?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij en hoogstwaarschijnlijk vele andere geld deze regel en die werkt bijzonder goed:
3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilo lichaamgewicht, de rest aanvullen met koolhydraten totdat je je gewenste aantal calorieen hebt.
 
ik zou ook die cashew nootjes niet s avonds eten maar op een ander tijdstip. Laat op de avond kan je vetten en grote hoeveelheden koolhydraten beter vermijden imo.
 
ik zou ook die cashew nootjes niet s avonds eten maar op een ander tijdstip. Laat op de avond kan je vetten en grote hoeveelheden koolhydraten beter vermijden imo.

Vetten vermijden in de avond? Jij denkt zeker dat vetten laat in de avond zich daadwerkelijk omzetten in vetten maar dat is natuurlijk bullshit.
 
Heb je het boek Power Eating gelezen van Susan Kleiner?
 
ik zou ook die cashew nootjes niet s avonds eten maar op een ander tijdstip. Laat op de avond kan je vetten en grote hoeveelheden koolhydraten beter vermijden imo.
Grote hoeveelheden koolhydraten: klopt. Verder onzin wat je zegt.
 
gewoon je onderhoud berekenen, dan verhouding van 30 - 50 - 20 % nemen, ong (eiwit kh vet) kh zitten nu gwn op 50% , totaal onnodig dat meer te doen.
 
Voor mij en hoogstwaarschijnlijk vele andere geld deze regel en die werkt bijzonder goed:
3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, 1 gram vet per kilo lichaamgewicht, de rest aanvullen met koolhydraten totdat je je gewenste aantal calorieen hebt.

Dus jij zegt:

3 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht = 3 x 70 = 210 gr eiwit (210 x 4 = 840kcal)

1 gr vet per kilo lichaamsgewicht = 1 x 70 = 70 gr vet (70 x 4 = 280kcal)

En dan de rest aanvullen met koolhydraten...
Kom ik op 3696 - 840 - 280 = 2576 kcal koolhydraten!
Nog meer als dat ik hiervoor had.. dat is bijna 70% van mijn totale inname... En je zei dat een grotere inname van koolhydraten overbodig was:rolleyes:..
Dus volgens Pleister:
70% koolh.
22% eiwit
8 % vet


Ik vind 't zo apart, iedereen op de forums roept altijd: ''lees de stickies!'' Nou, dan doe ik dat heel braaf:p En dan krijg ik ineens deze vuistregel: KEV 50% 30% 20%

En volgens de stickies kwam ik hierop:
Koolhydraten: 60%
Eiwit: 14 %
Vet: 26%


Bij de sticky waar ik de informatie vandaan heb gehaald staat dit zelfs bij de eiwitten geschreven:

''... dus ongeveer 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Een hogere inname zal geen verdere toename in spiermassa produceren en geen verder voordeel opleveren.
Link: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/

Dus ja.. ik raak een beetje in de war!:o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er worden hier wel vaker verschillende dingen gezegd maar dat komt ook omdat elk lichaam anders is. Je moet een beetje uitzoeken waar jezelf het beste opgroeit of misschien wel te snel vet aanzet etc. Je moet niet alles klakkeloos overnemen van de stickies imo
 
Waarom zo weinig kwark 150 gr?

Pak gwn een 500gr bak
 
Dus jij zegt:

3 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht = 3 x 70 = 210 gr eiwit (210 x 4 = 840kcal)

1 gr vet per kilo lichaamsgewicht = 1 x 70 = 70 gr eiwit (70 x 4 = 280kcal)

En dan de rest aanvullen met koolhydraten...
Kom ik op 3696 - 840 - 280 = 2576 kcal koolhydraten!
Nog meer als dat ik hiervoor had.. dat is bijna 70% van mijn totale inname... En je zei dat een grotere inname van koolhydraten overbodig was:rolleyes:..
Dus volgens Pleister:
70% koolh.
22% eiwit
8 % vet


Ik vind 't zo apart, iedereen op de forums roept altijd: ''lees de stickies!'' Nou, dan doe ik dat heel braaf:p En dan krijg ik ineens deze vuistregel: KEV 50% 30% 20%

En volgens de stickies kwam ik hierop:
Koolhydraten: 60%
Eiwit: 14 %
Vet: 26%


Bij de sticky waar ik de informatie vandaan heb gehaald staat dit zelfs bij de eiwitten geschreven:

''... dus ongeveer 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Een hogere inname zal geen verdere toename in spiermassa produceren en geen verder voordeel opleveren.
Link: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/voedingsplan-voor-gewichtstoename-71310/

Dus ja.. ik raak een beetje in de war!:o

70 gram vet = 630 kcal
niet 280
 
105 gr vet, hoe kan dat 952 kcal zijn als het 945 kcal is?
spaghetti is geen 28 kh per 100 gr, is rond 70-80
 
Owja, ik zie 't een foutje, tja dan kom je op ong. dezelfde hoeveelheid koolhydraten als ik had:
2226 kcal koolhydraten 60%
840 kcal eiwit 22%
630 kcal vet 17%

Tsja, de koolhydraten zijn ongeveer wel gelijk, alleen de percentages van de eiwitten en vetten schommelen nogal.
Ik zal wel bijhouden hoeveel ik aankom per maand en daarop mijn schema aanpassen, denk dat dat t handigst is dan toch?
150 gr kwark is te weinig begrijp ik? Ik zal 't proberen op te bouwen naar 500 gr! Thanks voor je advies;)!

105 gr vet, hoe kan dat 952 kcal zijn als het 945 kcal is?
spaghetti is geen 28 kh per 100 gr, is rond 70-80

Ow!:O Ik had 't via deze site gevonden http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=1045 Ik zal 'ns op een spaghetti pak kijken dan! Bedankt:)

De grammen vet heb ik afgerond op deze manier:
Vetcalorieën = totale inname van calorieën – aantal calorieën uit koolhydraten en vetten.
= 3696 – 2240 – 504 = 952 kcal
Dagelijkse vetconsumptie = 952 : 9 = 105 gram vet.

't moet dus eigenlijk 105.777 gr zijn, maar dat doet 't 'm vast niet:+)!



Als er verder nog mensen zijn die tips of opmerkingen hebben over m'n schema hoor ik 't graag!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven