Fitness Seller

koolhydraten tijdens cutten na training?

Bezoekers in dit topic

the_ur

Contest Winner '03
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
1.065
Waardering
45
ik ben dus al een aantal weken aan het cutten. nu had ik de laatste keer in de shake die ik na het trainen neem (ongeveer 20.30 uur) de koolhydraten eruit gehaald om dat ik na half zes zo weinig mogelijk koolhydraten wil eten.
Toch lijkt het me niet goed er vlak na het trainen geen te nemen. Ik hoor jullie hier vaak over dextrose nu moet ik die misschien nemen direct na het trainen. nu is mijn vraag of dit geen kwaad kan tijdens cutten omdat dextrose toch suikers zijn?? En hoeveel zou ik dan moeten nemen??
 
na training kan t volgens mij geen kwaad tijdens cutten. zorgt juist voor goed herstel en dat whey eerder naar de spierproteinen wordt gepompt. 1 gram per lichaamsgewicht.
ben wel benwiued idd, want doe t zelf nu wel
 
eerste paar weken laat ik gewoon de carbs erin, nu neem ik alleen nog een shake met een mueslireep na het trainen. Over 2 weken gaan ook de shakes eruit, samen met alle zuivel. Steeds een stapje drastischer.
 
ik neem alleen carbs in m'n 2 postworkout meals, dus in m'n shake dextrose en in de maaltijd daarop complexe koolhydraten. De rest van de dag alleen eiwit en wat vet. Half uur voor m'n training neem ik nog een ECA stack met een appel. Uiteindelijk gaat het ook om de calorieen, dus als jij het de rest van de dag niet al te bont maakt met eten, dan is het goed om na je training wel carbs te nemen.

Ik doe wel elke ochtend op nuchtere maag aan cardio 45 minuten, lage intensiteit.

Heb hiervoor 5 weken CKD gedaan, 4.5kg mee afgevallen, vetpercentage van 15% naar 11.9% gegaan in 4.5 weken. Ga nu nog verder omlaag..... spierbehoud is goed in orde, ik kijk namelijk vaak in de spiegel. Ziet er steeds meer geripped uit.
:cool:
 
ik was al behoorlijk strikt. In die vijf weken ben ik ook al behoorlijk hard gegaan. maar ik vroeg me gewoon af of ik die koolh. eruit kon laten 's avonds ondanks de training. ik heb er geen last van of zo. ik neem wel meteen na de training m;n bcaa;s en m'n eiwitshake van 40 gram. een uur daarna neem ik nog lijnzaadolie en 8 eiwitjes.
 
Zoals Patrick al zei: hoe dichter je bij je doel komt hoe meer restricties.
Als het gaat om wedstrijden bijv, adviseer ik om meer supplementen te laten staan en over te gaan op voedsel.

Wat betreft jou vraag: ik zou de dextrose in deze fase verlagen en als je echt diep in je dieet zit wat glutamine toevoegen aan de dextrose en langzaam de dextrose eruit halen.
Wordt je te drastisch dan kun je er te plat uit gaan zien.
Op zijn tijd (1 a 2 keer per week, afhankelijk hoe je laad en waarmee je laad en hoe je erop reageert) weer een laaddag invoeren waar die dextrose wel weer een rol kan spelen natuurlijk.

Kom je op wedstrijdniveau fysiek dan ook de post workout proteine poeder/shake eruit halen.
 
ik ga maandag aan de 7e week beginnen. Ik moet vandaag nog ff meten maar ik verwacht dat ik onder de 10% zit nu. ik wil nog 6 weken goed doorgaan. ik heb er helemaal geen last van dat ik geen koolh. na de training meer neem (ik ben een beetje moe, meer niet). ik ben nu wel iets platter inderdaad maar dagen laden doe ik nog niet (ik zit nog net boven de 200 gr koolh is dus niet zo extreem laag) . m'n kracht is vrij aardig gebleven tot nu toe dus ik verwacht niet dat ik echt veel spiermassa ben verloren. Ik houd m;n vvm bij en die is niet echt veel veranderd.
ik zal eerst eens afwachten wat de weegschaal en de 'tang' vanmiddag zeggen...........
 
Na de training heb je het voordeel dat de glucose (voornamelijk) naar de spiercellen zal gaan. (Door de vermeerdering van de glut-4 receptoren in de spieren). Daarnaast zorgt de insuline voor een vermindering van de catabole situatie na de training.
Het voordeel van geen koolhydraten eten na de training is dat gh hoog blijft. Hierdoor zul je wat meer vet verbranden. Als ik moet kiezen tussen deze twee dan zou ik zeker voor koolhydraten na de training kiezen. Zeker ook omdat uiteindelijk het meest belangrijk is dat je gewoon een cal. tekort creeert. Ik denk dat je dit het best kunt bereiken door zo min mogelijk catabool te zijn.

Een probleem wat ik wel ondervind met bijvoorbeeld dextrose is dat het moeilijk is om mijn dieet vol te houden. Dextrose levert snel veel cal. en je hebt ook snel weer honger. Hierdoor is het moelijker om onder je cal. verbuik te blijven. Als je overstapt op wat langzamere koolhydraten dan heb je hier minder last van. Uiteidenlijk gaat het er toch om dat je meer verbrand dat je eet.
 
waar slaat dat nou weer op? Dat dextrose snel veel cal. levert? Het is toch echt "gewoon" 4 cal. per gram hoor..... dat je snel weer honger hebt, is natuurlijk heel wat anders... na je shake kun je een uur tot anderhalf uur later een maaltijd nemen met eiwit, vezelrijke groente en een matige hoeveelheid complexe carbs.
 
Originally posted by kingnbajam
waar slaat dat nou weer op? Dat dextrose snel veel cal. levert?

:rolleyes: smart

Wat ik bedoel is dat dextrose geen vezels e.d. bevat waardoor je snel veel cal. binnenkrijgt zonder een vol gevoel.
 
Originally posted by burn
Na de training heb je het voordeel dat de glucose (voornamelijk) naar de spiercellen zal gaan. (Door de vermeerdering van de glut-4 receptoren in de spieren). Daarnaast zorgt de insuline voor een vermindering van de catabole situatie na de training.
Het voordeel van geen koolhydraten eten na de training is dat gh hoog blijft. Hierdoor zul je wat meer vet verbranden. Als ik moet kiezen tussen deze twee dan zou ik zeker voor koolhydraten na de training kiezen. Zeker ook omdat uiteindelijk het meest belangrijk is dat je gewoon een cal. tekort creeert. Ik denk dat je dit het best kunt bereiken door zo min mogelijk catabool te zijn.

Een probleem wat ik wel ondervind met bijvoorbeeld dextrose is dat het moeilijk is om mijn dieet vol te houden. Dextrose levert snel veel cal. en je hebt ook snel weer honger. Hierdoor is het moelijker om onder je cal. verbuik te blijven. Als je overstapt op wat langzamere koolhydraten dan heb je hier minder last van. Uiteidenlijk gaat het er toch om dat je meer verbrand dat je eet.

Ik zou ook voor de carbs kiezen... Zoiezo omdat je zonder die carbs aan je GH niet veel hebt. (voor enige groei althans) En hoe lang zou die GH echt hoger blijven? Geen uren, dus het effect is eerder destuctief voor je spiermassa dan dat je er voordelen uit haalt.

Als je direct bij je postworkout zorgt voor comlexe koolhydraten, dan heb je de last niet dat je snel dat honger gevoel terug krijgt... Verlaag je dextrose iets, en voeg er complex voor in de plaats.

Doe je dit allemaal te drastisch, te weinig carbs, ook na je training, dan treed het eerder door BOS aangegeven "vlak tonen" op. En dat wil je echt niet. Zoek de juiste middenweg, en luister goed naar je lichaam. Je wilt cutten...niet k*tten toch :p
 
Originally posted by kingnbajam
waar slaat dat nou weer op? Dat dextrose snel veel cal. levert? Het is toch echt "gewoon" 4 cal. per gram hoor..... dat je snel weer honger hebt, is natuurlijk heel wat anders... na je shake kun je een uur tot anderhalf uur later een maaltijd nemen met eiwit, vezelrijke groente en een matige hoeveelheid complexe carbs.

:rolleyes:
 
Originally posted by Robin


Ik zou ook voor de carbs kiezen... Zoiezo omdat je zonder die carbs aan je GH niet veel hebt. (voor enige groei althans) En hoe lang zou die GH echt hoger blijven? Geen uren, dus het effect is eerder destuctief voor je spiermassa dan dat je er voordelen uit haalt.

Als je direct bij je postworkout zorgt voor comlexe koolhydraten, dan heb je de last niet dat je snel dat honger gevoel terug krijgt... Verlaag je dextrose iets, en voeg er complex voor in de plaats.

Precies, zo zie ik het ook.

Gh kan wel lang hoog blijven, totdat je insuline laat stijgen. Maar dit zal niets goeds voor de spiergroei doen.
 
Back
Naar boven