XXL Nutrition

Koolhydraten vermijden voor het slapen in de bulk?

Bezoekers in dit topic

Lars95

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
209
Waardering
55
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Hallo mensen,

Misschien een hele domme vraag.
In de cut weet ik dat je koolhydraten moet vermijden voor het slapen, maar is dit ook zo als je aan het bulken bent?

Kan hier nergens iets duidelijks over vinden.
 
In de cut hoef je geen koolhydraten te vermijden voor het slapen, dus ook niet als je aan het bulken bent.
 
van eten na 8 uur word je toch dik? :(
 
Dat werd 10 jaar geleden wel gezegd idd (ook op dit forum). Laatste maaltijd geen kcal, enkel eiwit/vet.
Heb het ook 4 jaar zo gedaan.

Ondertussen is er al weer wat meer onderzoek naar gedaan en zou het niet zoveel uitmaken...
 
Om effectief te cutten moet je onder onderhoud eten, het is het makkelijkst om dat te bereiken door koolhydraten te schrappen (zodat je in ieder geval nog genoeg vetten voor je hormoonhuishouding en eiwitten voor onderhoud/synthese van het spierweefsel blijft eten), dus als gevolg eten mensen in de cut een stuk minder koolhydraten dan in de bulk, of je deze koolhydraten nou 's ochtends, 's middags, 's avonds, of 's nachts eet maakt voor je cut echt niet uit (neem aan dat je niet op 5% staat of in wedstrijd prep zit tenminste). Wil je effectief cutten is het gewoon 99% kcals in vs kcals out en macro's, dingen zoals meal timing enzo zijn echt veel minder relevant.
 
Hallo mensen,

Misschien een hele domme vraag.
In de cut weet ik dat je koolhydraten moet vermijden voor het slapen, maar is dit ook zo als je aan het bulken bent?

Kan hier nergens iets duidelijks over vinden.

Moet je helemaal zelf weten.
De ene gaat goed op KH eten voor het slapen en de ander weer niet. Ligt ook een beetje aan hoe je de rest van de dag hebt gegeten en hoe je insuline gevoeligheid is.
Als je al ruim voldoende KH binnen hebt dan hoef je er niet voor het slapen nog veel meer in te proppen. Vol is vol. De spieren gaan niet harder groeien omdat je een extra overschot hebt in je slaap.

Er zou wel in onderzoek bewezen zijn dat een schone eiwitbron eten voor het slapen de GH aanmaak verhoogt. Dat zorgt wel voor betere herstel en groei.

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

ps Lars,
zoek voor jezelf uit wat voor jou goed werkt.

Probeer eventueel een aantal weken het ene en dan een aantal weken het andere. Zo kan je uitvinden wat voor jou persoonlijk goed werkt.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

ps Lars,
zoek voor jezelf uit wat voor jou goed werkt.

Probeer eventueel een aantal weken het ene en dan een aantal weken het andere. Zo kan je uitvinden wat voor jou persoonlijk goed werkt.
 
Iedereen bedankt voor de reacties!

Moet je helemaal zelf weten.
De ene gaat goed op KH eten voor het slapen en de ander weer niet. Ligt ook een beetje aan hoe je de rest van de dag hebt gegeten en hoe je insuline gevoeligheid is.
Als je al ruim voldoende KH binnen hebt dan hoef je er niet voor het slapen nog veel meer in te proppen. Vol is vol. De spieren gaan niet harder groeien omdat je een extra overschot hebt in je slaap.

Er zou wel in onderzoek bewezen zijn dat een schone eiwitbron eten voor het slapen de GH aanmaak verhoogt. Dat zorgt wel voor betere herstel en groei.

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:09 ----------

ps Lars,
zoek voor jezelf uit wat voor jou goed werkt.

Probeer eventueel een aantal weken het ene en dan een aantal weken het andere. Zo kan je uitvinden wat voor jou persoonlijk goed werkt.

---------- Toegevoegd om 13:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

ps Lars,
zoek voor jezelf uit wat voor jou goed werkt.

Probeer eventueel een aantal weken het ene en dan een aantal weken het andere. Zo kan je uitvinden wat voor jou persoonlijk goed werkt.

Top, hier heb ik wat aan! Ik at eigenlijk na een uur of 20:00 bijna geen kh meer.
Ik kan het eens gaan proberen om het wel te doen en kijken of ik er goed op ga :)
Thanks.
 
graag gedaan man.

Probeer wel bij te houden wat je verandert in je voeding en hoe je er op reageert. Dan heb je een handvat voor een volgend voedingschema met wat wel of niet te doen.

succes!
 
graag gedaan man.

Probeer wel bij te houden wat je verandert in je voeding en hoe je er op reageert. Dan heb je een handvat voor een volgend voedingschema met wat wel of niet te doen.

succes!

Komt goed! Thanks :)
 
Back
Naar boven