Fitness Seller

Koolhydraten, vetten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

poll

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2002
Berichten
4
Waardering
0
Ik ben nu al een tijdje bezig met bodybuilding.
Maar het lukt niet zo goed, mijn lichaam kweekt niet rap nieuwe massa. Mijn vetpercentage ligt ook heel laag.
Weet nog niet zo veel over voeding.
Ik lees altijd dat ik 2gr eiwit per kilogram gewicht moet eten.
Maar over de koolhydraten en de vetten zeggen jullie bijna niets.

Rekening houdend met het feit dat ik mager van aanleg ben.
Ik heb wel eens ergens gelezen, dat meer suikers slecht zijn voor mij omdat dit mijn stofwisseling nog versneldt? is dit waar?
hoeveel gram Kcal, koolhydr ,vetten eet ik per dag het best.

THX
 
Waarschijnlijk heb je een ectomorphische bouw. (dun, laag vet%, waarschijnlijk ook lang, dat hoeft echter niet)

ik weet niet wat je weegt, maar het zal onder de 70 en boven de 60 liggen, waarschijnlijk.

Ik zou eerst 3300kcal gaan eten, met idd minimaal 2g eiwitten/kg vvm. Dit om er zeker van te zijn dat je hier absoluut niet van aan komt, en als het wel zo is, MOOI.
Dat maakt dus 520kcal van je voeding al (4kcal per g eiwit)

700kcal mag gerust uit vet komen (onverzadigd !!!!)
dus ongeveer 75g (want 1g vet is 9 kcal)

nog 2000kcal ongeveer
die mag je dan halen uit koolhydraten. Probeer het eerst met complexe koolhydraten, brood, pasta, volkorenrijst en dergelijke.
dat is dus 500g koolhydraten. (1g koolhydraat is 4kcal)


Als het niet werkt, verhogen naar 3800kcal, naar 4300kcal, naar 4800kcal etc etc. Als je op een gegeven moment op 4500kcal nog niet groeit, kun je er weightgainers bij gaan gebruiken. (simpele suikers met eiwit)
Maar eerst wat lager proberen, anders word je misschien zo vet als modder. Een dun persoon, hoeft namelijk niet ectomorph te zijn en dan is 3300kcal al te veel.

ff een paar links zodat je de voedingswaardes kunt vinden van algemene produkten.

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
 
poll zei:
Ik ben nu al een tijdje bezig met bodybuilding.
Maar het lukt niet zo goed, mijn lichaam kweekt niet rap nieuwe massa. Mijn vetpercentage ligt ook heel laag.
Weet nog niet zo veel over voeding.
Ik lees altijd dat ik 2gr eiwit per kilogram gewicht moet eten.
Maar over de koolhydraten en de vetten zeggen jullie bijna niets.

Rekening houdend met het feit dat ik mager van aanleg ben.
Ik heb wel eens ergens gelezen, dat meer suikers slecht zijn voor mij omdat dit mijn stofwisseling nog versneldt? is dit waar?
hoeveel gram Kcal, koolhydr ,vetten eet ik per dag het best.

THX

beter kijk je even flink in de voedings sectie. Daar wordt namelijk behoorlijk wat gezegd over vetten en koolhydraten! succes ermee in ieder geval.
 
Bedankt voor de info,
Ik weeg inderdaad bijna 70, ben wel 194cm lang.
Ik ga direct beginnen rekenen.

MVG
 
post maar eens wat je eet in de voedingsectie
 
Just eat you moron!! Je moet eten, heel veel. Als je niet aankomt eet je nog wat meer. Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Als ecto is 2gr per kg lgw wat weinig. Ik zou toch wel een flink stukje hoger gaan zitten. Weet niet bang voor wat vet. Of tewel...ga niet proberen je vet te elimineren. Bouw je calorien op naar de 4000cals op dit moment. Als je dan nog niet wilt aankomen verhoog je nog verder.
 
Thx voor die link Ilya !
Zo'n tabel zocht ik al wel ff
 
In jou geval mag je toch wel wat meer vet eten denk ik...
 
ga naar de 3gr eiwitten/kg, eet veel complexe koolhydraten( met uitzondering na de training ) en hou je vet inname laag.
 
euhmm nu praat je die jongen aan dat-ie geen vet moet eten. Dat is verkeerd! Er zijn bepaalde (onverzadigde) vetten, die je binnen MOET krijgen, anders beperk je alsnog je groei. Ook hiervoor ff zoeken in de voedingssectie. Zul je ongetwijfeld het woord 'lijnzaadolie' tegenkomen!
 
D. zei:
euhmm nu praat je die jongen aan dat-ie geen vet moet eten. Dat is verkeerd! Er zijn bepaalde (onverzadigde) vetten, die je binnen MOET krijgen, anders beperk je alsnog je groei. Ook hiervoor ff zoeken in de voedingssectie. Zul je ongetwijfeld het woord 'lijnzaadolie' tegenkomen!

volgens mij heb jij bepaalde posts verkeerd gelezen of verkeerd geinterpreteerd. enkel spider zegt dat ie zn vetinname laag moet houden duidend op verzadigd vet..denk ik

ah sorry, lees t zelf verkeerd..:rolleyes: je hebt t ook enkel tegen hem :headbang:

en vergeet pindakaas, zalm en noten niet he...enkel lijnzaad hoeft ook weer niet. ps.nog geen schema gezien:)
 
zeg ook niet enkel lijnzaad ;) maar dat ie het woord tegen zal komen. Omdat het voor veel mensen hiero als belangrijke ov bron wordt gebruikt.
 
Back
Naar boven