XXL Nutrition

[Koolhydraten] "waarvan suikers" op voedingswaarde tabel

Bezoekers in dit topic

sportlife

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 mrt 2007
Berichten
105
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
66kg
Vetpercentage
8%
Als ik kijk op de voedingswaarde tabel van een product, gaat het bij de koolhydraten vaak ook over de suikers die erin zitten. Dit zijn als ik het goed heb snelle koolhydraten, maar moeten deze zoveel mogelijk vermeden worden of zijn ze essentieel voor een compete koolhydraat-inname per dag?

Nog een reden dat ik dit vraag is dat ik veel karnemelk drink, waar per 100ml 3,2gr koolhydraat in zit waarvan 3,2 gram suikers is. Moet ik nou een vervanger vinden voor de karnemelk of kan ik deze suikers rustig in mijn schema laten staan?
 
Is lactose ofwel melksuiker. Als je aant bulken bent is zuivel sowieso wel goed om aan de nodige eiwitten en kcal te komen. In de cut ook wel (Magere kwark, 0% melk) maar dan met mate. Sommige mensen gebruiken ook helemaal geen zuivel in de cut.
 
Als er op de karnemelk verpakking niets vermeld staat als "met druivensuiker" dan gaat het over de (natuurlijke) lactose.

Lactose is wel een eenvoudige suiker maar zorgt toch niet voor een plotse glucose piek. Het zit een beetje tussen goede koolhydraten en slechte in.
 
Ok, bedankt voor de antwoorden.
 
Back
Naar boven