Fitness Seller

koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nevi

Cool Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2008
Berichten
35
Waardering
0
__
 
Laatst bewerkt:
Als je geen KH inneemt wilt niet zeggen dat je vetten gaat aanspreken,
De vetten ga je pas aanspreken bij een constante hartslag van 60-70% van je maximale (220-je leeftijd = uitkomst en daar 60/70% van is je hartslag die je gedurende minstens 15 minuten aan moet houden wil je vetten aanspreken)

Met krachttraining heb je dus niet dat je hartslag op dat niveau blijft gedurende die tijd.
 
kheb wel geprobeerd zonder KH te gaan trainen maar werd bij veel oefeningen beetje wazig als ik weer rechtovereind kwam nzo en dat is niet echt fijn bij de training ;) dus volgens mij moet je gewoon voor je training wel KH nemen, denk dat je het meeste wel verbrand bij de KT en dan goed aan de cardio kunt
 
Ik eet voor de krachttraining 200 gr pasta (ongekookt) gewogen met wat kip ofzo voor eiwitten en koolhydraten tijdens de training. Ik train ongeveer 1,5 tot 2 uur waarna ik aan mijn cardio begin en ik meen toch dat mijn koolhydraten dan al verbrand zijn want zodra ik thuis kom gaat het eten er weer uit en mijn vet % daalt ook dus. (Ben nu 0,5% gezakt op een week tijd)
Ik zou wel aanraden om 's morgens gewoon Cardio te doen op nuchtere maag en later op de dag krachttraining. Als je 's morgens op nuchtere maag cardio doet spreek je direct je vet aan omdat je lichaam geen andere energiestoffen heeft.
 
Ik zou wel aanraden om 's morgens gewoon Cardio te doen op nuchtere maag en later op de dag krachttraining. Als je 's morgens op nuchtere maag cardio doet spreek je direct je vet aan omdat je lichaam geen andere energiestoffen heeft.



Opgepast met deze stelling. cardio op nuchtere maag zal er idd voor zorgen dat je lichaam wordt aangesproken om vetten te verbranden, aangezien er geen koolhydraten ter beschikking zijn. Nu zal het lichaam ook eiwitten nodig hebben, maar waar haalt het lichaam die dan vandaan?... Uit de spieren en dit kan tot spierverlies leiden...

Het is dus best dat je gewoon persoonlijk afweegt wat je wil doen...
 
Ik vroeg me af wanneer ik nu het beste koolhydraten neem?
Ik probeer deze eigelijk zo veel mogelijk te vermijden. Zoiets als 2-3 dagen heel lage koolhydraten en dan een dagje wat meer...

Maar...als ik nu s morgens ga trainen, moet ik dan ook koolhydraten eten?
Want ik las dat je als je dan geen koolhydraten nam je lichaam sneller de vetten gaat aanspreken. Ik ga wel eerst KT doen en daarna nog wat cardio. Of is het zo dat tegen je je KT gedaan hebt je de koolhydraten al verbrand hebt? Of heb ik het helemaal mis?


Alvast bedankt!
Ik weet niet welk vetpercentage jij hebt, maar in een normale cut ga je nog niet meteen experimenteren met low carb. Je kan eerst prima afvallen naar 10 of 8% vet op een complex-carb schema. 50%-45% carbs kan dan prima, voor endo lichaamstypes kan je eventueel nog wat lager gaan zitten maar hoeft niet.

Je carbs neem je dan gewoon elke maaltijd maar in dalende lijn naar de avond/nacht toe. Dus meer in de ochtend en steeds minder naar de avond toe. Want 'snachts heb je meer aan essentiële vetten en langzame eiwitten om te herstellen.

Als je cardio of KT gaat doen moet je zorgen dat je aminozuren ter beschikking hebt, dus nooit op compleet nuchtere maag (na het slapen) gaan hardlopen ofzo want dan loop je kans op spierverlies. Neem dan vooraf eerst wat amino's.
 
door zo weinig te eten zul je niet echt vet verliezen je moet je lichaam aan de gang houden en minimaal om de twee wat naar binnen werken dat houd je stofwisseling aan de gang en zul je na ongeveer 2wk echt het verschil al gaan merken
 
Back
Naar boven