MuscleMeat

koolhydraten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bigboy25

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
535
Waardering
18
Hoe kom je snel aan goede koolhydraten ???

ik eet vaak pannekoeken tussendoor (meestal zelf gemaakt) maar de honing die ik erop doe is niet goed dus honing eraf, blijven alleen de pannekoeken over.

ik eet ook ontbijtkoek tussendoor, lees net weer ergens dat dat ook niet goed is dus ook eruit.

is er nou niks behalve brood-rijst-havermout enz. wat makkelijk en snel tussendoor te nemen is en wat wel goed is ???



Alvast bedankt groeten bigboy25.
 
bananen zijn snel
 
Bananen eet ik al maar met snel bedoelde ik eigenlijk makkelijk(snel) op te eten maar wel complexe koolhydraden, beetje ongelukkige woord keus van mij.


Groeten bigboy25.
 
Volkorenboterhammen zijn toch best wel makkelijk? En havermoutpap eet ik ook altijd op mijn werk (ze hebben een magnetron :thumb:) Verder zijn er vast wel van die volkorenkoekjes/crackers (moet je wel ongezoete nemen) voor het gemakkelijke.
 
Wat dacht je van pasta's, aardappelen, volkoren graan producten en chinese gerechten (gebakken noedels rijstvarianten ed)
Brinta (soort van havermout maar met volkoren tarwemeel)
Weightgainers op basis van maltodextrose, melk/zuivel en fruit/groenten <-- zeer complexe koolhydraten
 
Helaas heb ik geen magnetron op het werk:mad:

Nu eet ik ook al roggebrood tussendoor maar dat eet ook niet makkelijk weg, ben op zoek naar iets wat veel complexe koolhydraten bevat en niet te veel eiwitten ( krijg ik al genoeg van binnen).


Of zoek ik weer iets wat niet bestaat :rolleyes:


groeten bigboy25.
 
Post wel ff mijn eet schema is misschien wat makkelijker :D

tijdstip-eten-eiwitten-koolhydraten-vetten.

05:30
1l magere melk 40-55-0
brinta 10-40-0
vruchtensap 0-10-0
lijnzaadolie 0-0-10

06:30
ontbijtkoek 5-70-0
3 boterhammen 9-48-3
pindakaas 4-2-8
honing 0-12-0

09:00
4 boterhammen 12-64-4
3x mager beleg 18-0-6
pindakaas 4-2-8
banaan 1-18-0
sinaasappel 1-13-0
komkommer 0,5-0,5-0

11:00
aardappelen 3,5-28-0
tonijn 14-0,05-0,9

12:30
4 boterhammen 12-64-4
3x mager beleg 18-0-6
pindakaas 4-2-8
banaan 1-18-0
appel 0-14-0
komkommer 0,5-0,5-0

14:30
2 pannekoeken 16-54-10

16:00
2 musliebollen 12,4-68,8-15,4

17:00
trainen
sportdrank 0-52-0

18:30
kip 46-0-6
rijst 8-48-4
groenten 4-8-0
magere yoghurt 6-7-0
lijnzaad olie 0-0-10

21:00
roggebrood 2-10-0
kwark 17,5-11,25-0

22:00
eiwitshake 21,7-0,35-0,23
slapen


totaal eiwitten 291,1 gr koolhydraten 720,45 gr vetten 103,53 gr.

totaal kcal 4977,97


Honing gaat eruit - ontbijtkoek eruit en misschien wheyshake na de training erbij.

voor de rest graag advies.
stat:
lengte 1,83
gewicht 90 kilo
vetper. 12%


Groeten bigboy25.
 
Wat dacht je van pasta's, aardappelen, volkoren graan producten en chinese gerechten (gebakken noedels rijstvarianten ed)
Brinta (soort van havermout maar met volkoren tarwemeel)
Weightgainers op basis van maltodextrose, melk/zuivel en fruit/groenten <-- zeer complexe koolhydraten

Wat ook leuk is , is van die graankoeken, rijstkoeken, ed.
 
1 vraag, waarom zou honing slecht zijn ??
 
Originally posted by admin
Weightgainers op basis van maltodextrose,


Ik zou eerder voor de maltodextrine kiezen, betere DE ( <20 )
 
ik zou toch geen maltodextrine als complexe koolhydraat. :D

Ik weet trouwens precies wat je bedoeld complexe koolhydraten snel proberen op te eten. Dat is gewoon erg lastig. Het beste wat ik heb gevonden is roggebrood maar ja dat krijg je ook niet snel weg zeg ja.
Probeer eens 2 volkoren boterhammen 3 keer te vouwen en snel choken :D
 
Tja, havermoutpap is voor mij het snelst weg te eten voedsel met complexe KH, maar als je geen magnetron hebt .. Koud gaat het ook, ff laten weken, maar ik vind het ranzig. Er zijn echter mensen die het juist koud weer lekkerder vinden en warm heel vies, dus probeer het eens, zou ik zeggen.

Oh ja, roggebrood schijnt niet echt handig te zijn vanwege de zgn. Maillardreactie waarbij bepaalde suikers (?) met eiwitten reageren .. Dat verklaart de donkere kleur van het brood iig (is van de reactieproducten van de Maillardreactie), en schijnt ook gewoon in je maag verder te gaan en bepaalde aminozuren te beschadigen. Wie weet hier het fijne van? Ik heb het enkele maanden terug eens op dit board gelezen, kan er nu echter niks meer over vinden :(
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by 3XL
1 vraag, waarom zou honing slecht zijn ??


Dat wis ik dus ook niet maar daar hebben we een discusie over gehad in een thread van Geoffke "doe ik het goed ''.


Alleen ben ik niet zo goed met boards dat ik dat hier heen krijg :(
dus moet je daar ff kijken of iemand anders moet het hier heen verhuizen.


Groeten bigboy25.

Ff op edit of reply klikken, bigboy25 en dan zie je hoe ik het gedaan heb, kun je het voortaan ook :) - wateen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by wateengedoe2

Oh ja, roggebrood schijnt niet echt handig te zijn vanwege de zgn. Maillardreactie waarbij bepaalde suikers (?) met eiwitten reageren .. Dat verklaart de donkere kleur van het brood iig (is van de reactieproducten van de Maillardreactie), en schijnt ook gewoon in je maag verder te gaan en bepaalde aminozuren te beschadigen. Wie weet hier het fijne van? Ik heb het enkele maanden terug eens op dit board gelezen, kan er nu echter niks meer over vinden :(


Bedankt voor je reactie weg2.

Wie weet hier het fijne van???


Groeten bigboy25.
 
Originally posted by Pump


wedde dat ik ze eruit ren? :D :D :D
Niet als ik ze gooi ...






.... nou ja, een klein eindje dan toch hè! ;)

OK, hij is flauw, maar dat was die van jou ook :p
 
Back
Naar boven