XXL Nutrition

Koolhydraten

Bezoekers in dit topic

Dortalina

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
64
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Ik ben nu sinds korte tijd op myfitnesspall m'n voeding aan het bij houden en het valt me op dat ik echt een tekort aan koolhydraten heb. Ik probeer zoveel mogelijk brood te eten maar hier zit veel minder in dan ik verwacht had. Nu denk ik dat dit miscchien de reden is dat ik o langzaam aan kom. Met vetten en eiwitten zit ik goed.

Mijn vraag is nu, wat is een goedkope en makkelijke manier om toch nog zeker 100 gram extra per dag binnen te krijgen? Ik vraag mijn ouders om zoveel mogelijk pasta en rijst te eten maar ze willen ook wel eens wat anders. Hebben jullie misschien suggesties?
 
Fruit ;)

Appel+banaan pak je aardig wat mee.

Kan 35 gram dextrose nemen na je training.

Verder gewoon veel rijst/pasta/brood eten.
 
Fruit ;)

Appel+banaan pak je aardig wat mee.

Kan 35 gram dextrose nemen na je training.

Verder gewoon veel rijst/pasta/brood eten.

Snelle suikers vooral in de ochtend en voor en na het trainen. Voor de rest moetje snelle suikers zo veel mogelijk vermijden. (fruit,snoep,gebakken etc). Iig niet te veel.
Zorg dat je langzame Kh binnen krijgt:
brinta
havermout
volkoren brood
rijst
pasta
aardappelen
 
Hoe kun je nou te weinig koolhydraten binnenkrijgen? "Normaal" voedsel zit vol met koolhydraten... Hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten eet je nu dan?
 
Snelle suikers vooral in de ochtend en voor en na het trainen. Voor de rest moetje snelle suikers zo veel mogelijk vermijden. (fruit,snoep,gebakken etc). Iig niet te veel.
Zorg dat je langzame Kh binnen krijgt:
brinta
havermout
volkoren brood
rijst
pasta
aardappelen

Verschil tussen langzame en snelle koolhydraten zou voor lichaamscompositie weinig uitmaken (volgens artikel Menno Henselmans).
Verder is te weinig carbs echt het makkelijkste op te lossen.. ik zou brinta/brood/fruit kiezen naast je rijst en pasta.
 
Snelle suikers vooral in de ochtend en voor en na het trainen. Voor de rest moetje snelle suikers zo veel mogelijk vermijden. (fruit,snoep,gebakken etc). Iig niet te veel.
Zorg dat je langzame Kh binnen krijgt:
brinta
havermout
volkoren brood
rijst
pasta
aardappelen
fruit vermijden gl vitamin defiency gebakjes ens kan nog als het maar in je macro's past noob

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 17:28 ----------

2l melk drinken OP
 
fruit vermijden gl vitamin defiency gebakjes ens kan nog als het maar in je macro's past noob

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 17:28 ----------

2l melk drinken OP

Ja fruit in de avond liever niet nee. niet mee eens? waarvoor heb je die suikers nodig in de avond?

Noob?... gedraag je kind.
 
Hoe kun je nou te weinig koolhydraten binnenkrijgen? "Normaal" voedsel zit vol met koolhydraten... Hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten eet je nu dan?

Zit nu voor vandaag op +/- 1750 kcal, 173 gram carbs waarvan ik er 373 zou moeten eten. 70 gram vet en 150 gram eiwit. Daar komt nog wel avond eten bovenop maar voor de rest alleen nog maar kwark en een banaan. Dat is volgendsmij iets van 40 gram. Ik denk niet dat ik 160 gram carbs uit mn avondeten kan halen.. Ik vraag het me ook af. Denk dat ik voor de 12 boterhammen op een dag moet gaan.

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 15:43 ----------

Snelle suikers vooral in de ochtend en voor en na het trainen. Voor de rest moetje snelle suikers zo veel mogelijk vermijden. (fruit,snoep,gebakken etc). Iig niet te veel.
Zorg dat je langzame Kh binnen krijgt:
brinta
havermout
volkoren brood
rijst
pasta
aardappelen

Dank, ik denk dat ik ook maar eens brinta ga kopen. Even de voedingswaarde daarvan opzoeken.

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 15:43 ----------

Fruit ;)

Appel+banaan pak je aardig wat mee.

Kan 35 gram dextrose nemen na je training.

Verder gewoon veel rijst/pasta/brood eten.

Eet al 2 bananen op een dag, dextrose is toch juist een snelle suiker en mensen raden altijd aan om meer complexere vormen te eten?
 
Ja fruit in de avond liever niet nee. niet mee eens? waarvoor heb je die suikers nodig in de avond?

Noob?... gedraag je kind.
jij bent grappig maakt geen ene moer uit

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 17:48 ----------

Ja fruit in de avond liever niet nee. niet mee eens? waarvoor heb je die suikers nodig in de avond?

Noob?... gedraag je kind.

fruit in de avond samen met kwark en andere dingen je doet alsof je doodgaat.
 
jij bent grappig maakt geen ene moer uit

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 17:48 ----------



fruit in de avond samen met kwark en andere dingen je doet alsof je doodgaat.

Ik vroeg je niet of je er dood aan gaat ik vroeg je waarom je suikers savonds zou nemen terwijl dat zo vroeg mogelijk beter kan... In de ochtend heb je nog wat aan die energie, of voor of na het trainen.
 
Ik vroeg je niet of je er dood aan gaat ik vroeg je waarom je suikers savonds zou nemen terwijl dat zo vroeg mogelijk beter kan... In de ochtend heb je nog wat aan die energie, of voor of na het trainen.

als ik zin heb in fruit dan eet ik het toch of niet al is het nacht?
ik doe het niet voor de energie maar voor de smaak:)

voor of na trainen maakt niet zo veel uit ik eet dan gwn mijn maaltijden;)
 
Zit nu voor vandaag op +/- 1750 kcal, 173 gram carbs waarvan ik er 373 zou moeten eten. 70 gram vet en 150 gram eiwit. Daar komt nog wel avond eten bovenop maar voor de rest alleen nog maar kwark en een banaan. Dat is volgendsmij iets van 40 gram. Ik denk niet dat ik 160 gram carbs uit mn avondeten kan halen.. Ik vraag het me ook af. Denk dat ik voor de 12 boterhammen op een dag moet gaan.

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 15:43 ----------



Dank, ik denk dat ik ook maar eens brinta ga kopen. Even de voedingswaarde daarvan opzoeken.

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 15:43 ----------



Eet al 2 bananen op een dag, dextrose is toch juist een snelle suiker en mensen raden altijd aan om meer complexere vormen te eten?
dextrose zorgt dat glycogeen vooraden terug gedeeltelijk aangevuld worde. Na je training innemen dat zorgt dat je insuline spiegel stijgt -> sneller herstel. Banaan is ook voldoende hoor, hoeft geen dextrose te zijn, sommige eten 50 gram snoep, dat is ook prima.

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 16:16 ----------

als ik zin heb in fruit dan eet ik het toch of niet al is het nacht?
ik doe het niet voor de energie maar voor de smaak:)

voor of na trainen maakt niet zo veel uit ik eet dan gwn mijn maaltijden;)
Kan je mijn vraag beantwoorden of niet? ik vroeg je niet waar jij zin in had of wat je at.

Voor de smaak dus... bij mij smaken ze zowel sochtends als savonds t zelfde. Dat bedoel ik : je eet gwn je maaltijden... je weet dus niet waarom het beter in de ochtend kan dan in de avond.
Als jij t zelf niet weet verbeter mij dan aub niet.
 
For your body composition, it doesn’t matter if a carb is classified as simple or complex or if it has a high or low glycemic or insulin load or index. Only the total amount of carbs in your diet matters and this only matters because carbs contain calories.

http://www.simplyshredded.com/the-science-of-nutrition-is-a-carb-a-carb.html
Mwah, maakt wel uit imo.

Suikers zijn glucose, galactose en fructose. De laatste twee kunnen alleen lever glycogeen aanvullen, en als deze vol zitten worden ze omgezet naar triglyceriden/vet, wat ook weer een stijging in je LDL veroorzaakt bijvoorbeeld.
Glucose komt in je bloedbaan terecht, waarna spieren het er weer uit kunnen trekken om spierglycogeen aan te vullen, dus zodoende kan glucose spierglycogeen wel aanvullen.
Lactose is galactose+glucose, sucrose is fructose+glucose, dus zodoende kunnen deze maar voor 50% spierglycogeen aanvullen.

IMO kun je beter zorgen dat je zo veel als mogelijk complexe koolhydraten binnenkrijgt. Dit zijn lange ketens van glucose. Ik zou persoonlijk zeggen minstens 50% complex, dan zijn wss minstens 75% van je kh glucose. Vind ik persoonlijk wel een prima getal.

Misschien zijn ze allemaal ongeveer/gemiddeld 4 kcal (zit verschil in onderling maar is onmogelijk na te trekken), en maakt het in dat opzicht weinig uit (kcal in vs kcal uit), maar ik denk dat meer complexe kh optimaler is.

G.I. maakt voor zover ik weet niets uit voor bodycomposition, maar verder vind ik het een beetje een bullshit ala IIFYM artikel.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tips! Ik ga iets van suikers na mn workout nemen, brinta kopen, meer brood eten.
 
je kan van die zakken rolled oats halen voor 40 cent per halve kilo. Goedkoper kanniet
 
Ooh Thanks man! Dat is idd goedkoop, waar haal je die?

bij de albert heijn heten ze rolled oats > Roodwit pak van euroshopper
bij winkels zoals coop en deen haver flockn ofzo. > Blauw wit pak met een tarwe aar erop.
Staan altijd op de grond/onderste plank bij de ontbijtgranen.
 
Zijn bij meeste supermarkten wel te koop.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven