MuscleMeat

Koolvis van de Aldi wat een rommel!

Bezoekers in dit topic

De Knar zei:
Waar kopen Nederlanders hun vis?

1. Supermarkt 50%

2. Viswinkels 29%

3. Viskraam 19%

4. Overig 2%

Overige 2% zelf vangen???
 
ReyMysterio zei:
Overige 2% zelf vangen???

Jatten, zelf fokken, de hoed uithouden als het weer eens vis regent, via de zwarte markt echte traditionele koolvis op de kop tikken en natuurlijk het antwoord 'ik weet niet waar ik de vis koop, maar elke keer als ik de koelkast opendoe, ligt er weer verse tonijn'.

Die 2% valt dus eigelijk best tegen. Voorts ben ik van mening dat de Aldi producten in de schappen heeft lezen waar zelfs een uitgemergelde soemalier met een boog omheen loopt.
 
De Knar zei:
Dit Staat in de AD op internet vandaag.

Onderzoek: bijna helft is rot

Verpakte vis is vaak bedorven
Van onze redactie economie

Voorverpakte vis is vaak bedorven. Bijna de helft van deze vis, die het merendeel van het aanbod in de supermarkten vormt, is rot. Dat blijkt uit onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA).

Voorverpakte koolvis kwam het slechtst uit het onderzoek. Bijna 90 procent van de onderzochte koolvis was bedorven. Wie het zekere voor het onzekere wil nemen, kan het beste zalm kopen. De VWA trof maar één verpakking zalm aan die niet aan de normen voldeed.

Supermarkten verkopen de laatste jaren steeds vaker vis, zegt Marc Jansen van het CBL, de branchevereniging voor supermarkten. Ongeveer driekwart van de vis in supermarkten is voorverpakt. Van de onverpakte vis is bijna 17 procent bedorven. Dat komt, denkt de VWA, doordat bederf eerder herkenbaar is bij een verse vis. De vislucht, indicator voor visbederf, ruik je niet of nauwelijks bij een in plastic verpakte vis.

De supermarkten zijn verbaasd over het onderzoek. Branchevereniging CBL:,, De meetmethode komt uit de jaren 60. Toen ging men nog heel anders met vis om.''

Voor het onderzoek mat de VWA de hoeveelheid zogenoemmde 'vluchtige stikstofbasen', die voor de bekende vislucht zorgen. Hoe slechter de kwaliteit van een vis, hoe hoger de hoeveelheid van deze stikstofbasen. En hoe erger de stank.

De Nederlander besteedt volgens het CBL gemiddeld 127 euro per jaar aan vis. ongeveer de helft van de vis wordt gekocht in de sputermarkt, 29 procent in een viswinkel en 19 procent bij een viskraam.

Waar kopen Nederlanders hun vis?

1. Supermarkt 50%

2. Viswinkels 29%

3. Viskraam 19%

4. Overig 2%
I told ya :)
 
aldi is alleen goed voro de kipfilet en kwark :)
 
die ingevroren kabeljauwfilets zijn goed te doen hoor
 
heb daar eigenlijk nog gene last van gehad van die graten.
ik koop vis,kalkoen,water,melk,rijst, spaghettie,kwark,ananas,spinasie in de aldi,van de rest blijf ik af...
zeker doenbaar...

die kippefilet vind ik dat er teveel zenuwen in zitten..
 
koolvis kopen bij de ah. gewoon die euroshopper zal je niet tegen vallen goede prijskwaliteit verhouding. heb net een pakje naar binnen gewerkt met wat rijst is goed te eten.grts
 
punani zei:
koolvis kopen bij de ah. gewoon die euroshopper zal je niet tegen vallen goede prijskwaliteit verhouding. heb net een pakje naar binnen gewerkt met wat rijst is goed te eten.grts

Ik koop koolvis bij de C1000, 400 Gram voor € 1.15 blauwe pakken van pickenpack, koop meestal direct het hele schap leeg..........

Nog nooit een graad in gevonden, en met wat viskruiden bekant een delicatesse :D
 
koolvis is niet te vreten!!bah!!!:( 3weken koolvis en ik ging 3 dagen over me nek!
 
RobertHosper zei:
koolvis is niet te vreten!!bah!!!:( 3weken koolvis en ik ging 3 dagen over me nek!

Gewoon vreten die zooi!
Ik ken tig dingen die ranziger zijn ik moet toch ergens mijn eiwitten uithalen ;)
 
gewoon naar de visboer gaan. Als je vaak komt geven ze je korting en het is nog vers ook . :)
 
De tonijn (diepvries) van de aldi is ook verschillend van kwaliteit. De ene keer heb je een mooi roze stuk en de andere lijkt het wel biefstuk zo rood is het. De smaak is bij deze laatste ook niet super. Wat ik ook irritant vind is dat de 2 stukken niet gelijk zijn (grootte). Soms heb je echt een groot stuk tonijn met een klein miezerig stukje. Onbruikbaar voor een complete maaltijd en dus genoodzaakt om alles in een keer naar binnen te werken.
 
Kabeljauwfilet van de Dirk is toppie! Geloof rond de 2 eurie per 400 gr. Maar dat zijn dan wel 2 maaltijden (2x200 gr en40 gr. eiwit per maaltijd).

Valt nogal mee dus.
 
Alle diepvries vis van de AH is goed te eten. Op mijn wekelijkse boodschappen lijstje staat altijd 1 pak zalm, 1 pak tonijn, en 1 pak koolvis. Dusss op naar de AH (voor die paar cent verschil hoef je het niet te laten..)
 
Even offtopic.... ik was laatst bij de visboer bestelde daar een lekkerbekje. Ze hadden alleen kabeljauwfilet best prijzig dus, maar dat maakte niet uit (had honger). Wat er toen gebeurde wil je niet geloven, na het frituren pakt ze de kabeljauw en gaat hem wegen (om de prijs te bepalen). De pleuris.... ik betaal niet voor goedkope frituurvet, ja zei ze, zo doen we dat hier. Volgens mij scheelt het echt 20% ingewicht, rauw en gefrituurd. Die gasten zien mij voorlopig niet terug
 
Hmm :rolleyes: Ik haal altijd alles bij de aldi nog nooit problemen gehad met koolvisfilet, de kwark is spotgoedkoop en er zitten de meeste eiwitten in zelfs meer als van de liddl, tonijn, sardientjes, magere melk. allemaal stuk voor stuk prima spul. mischien is jouw aldi gewoon een slechte aldi ;)
 
hafid zei:
Even offtopic.... ik was laatst bij de visboer bestelde daar een lekkerbekje. Ze hadden alleen kabeljauwfilet best prijzig dus, maar dat maakte niet uit (had honger). Wat er toen gebeurde wil je niet geloven, na het frituren pakt ze de kabeljauw en gaat hem wegen (om de prijs te bepalen). De pleuris.... ik betaal niet voor goedkope frituurvet, ja zei ze, zo doen we dat hier. Volgens mij scheelt het echt 20% ingewicht, rauw en gefrituurd. Die gasten zien mij voorlopig niet terug

Dat je het nog betaald hebt. Ik had de vis gewoon niet genomen en had wel ergens anders wat te eten gehaald.

Zo doen WIJ dat hier!
 
ReyMysterio zei:
Gewoon vreten die zooi!
Ik ken tig dingen die ranziger zijn ik moet toch ergens mijn eiwitten uithalen ;)

jazeker!!!TONIJN!!!':lick:
 
Jordees zei:
Dat je het nog betaald hebt. Ik had de vis gewoon niet genomen en had wel ergens anders wat te eten gehaald.

Zo doen WIJ dat hier!

Bij de luxere vishandels doen ze dat!
Vooral kabeljauw heeft een dagprijs.
 
Aldi rocks !!

Hun koolvis ook, heb een geheim voor jullie

Olijfoli verhitten, de koolvis rijkelijk bedekken met Cajun kruiden, knoflook poeder, paprika poeder en een klein beetje zout. Krokant bakken en smullen maar !!!!

Oh en een graatje, poeh poeh.. Zoveel zitten er niet in hoor ! Schuiven dat spul en niet zeuren ;) De enige graatjes die echt vervelend zijn, zijn die in de gym die de hele tijd jouw apparaten en gewichten bezet houden. van een koolvis graatje is nog niemand dood gegaan.
 
Back
Naar boven