XXL Nutrition

Koolvisfilet (diepvries) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ronbo

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
62
Waardering
0
Ik heb vandaag een paar van die pakjes met koolvisfilet gekocht (ca. 500gr)en als ik de verpakking mag geloven zit hier per 100gr 17.5 eiwit in.

Dit lijkt me dan ook een heel geschikt alternatief voor kipfilet.
In een bakje met rijst en mais erbij kan je het zo meenemen naar je werk/school. En dan gewoon opwarmen.

Toch lees is op dit forum over het algemeen over kipfilet als eiwittenbron, waarom is dat zo?
 
Omdat kip over hoogwaardige en complete aminozuren beschikt.
daarentegen is veel vis ook een ideale bron van eiwitten en zover ik weet valt koolvisfilet ook onder die categorie.
Alleen bevat kip iets meer eiwitten per 100 gram.
alleen die mais? volgens mij kan je die beter skippen vanwege een hoge GI. Daar staat me iets vaags van bij en ben ik dus niet geheel van overtuigd maar ik kaart t toch maar even aan, zodat iemand anders daar op kan inspringen. begin daar nu zeer aan te twijfelen...
 
Laatst bewerkt:
klopt, koolvis eet ik btw iedere ochtend (17g proteine en 1g vet)

mais heeft idd een hoge GI, hoewel wilde mais meevalt (35 GI) ik denk dat vooral geconserveerde een hoge GI hebben (toegevoegde suikers)
 
bovendien is koolvis ontzettend smerig.

neem dan gewoon echte kabbeljauw.
 
Of tonijn... Dat smaakt ook gewoon goed.
 
koolvis smerig??? smaken verschillen dus. Ik vind er niets smerigs aan (ik eet het elke ochtend)
 
koolvis is inderdaad niet smerig. ik moet zeggen dat er niet echt veel smaak aan zit. ik heb het in twee maaltijden zitten per dag. eentje met rijst en eentje met macaroni. best te eten.....
 
Koolvis vind ik ook niet smerig maar om het 's ochtend te eten hmmm lijkt me geen goed plan. Maar smaken verschillend (gelukkig):D
 
volgens mij bereid ik het verkeerd :D
 
Originally posted by Ilya
volgens mij bereid ik het verkeerd :D


uit de diepvries
2 min. in de magnetron (totdat ie begint te schuimen)
op je bord leggen
wat citroensap erdoor
'sausje' erbij (ketchup/curry/satesaus

makkelijk, goedkoop en snel klaar ( en ideaal om op voorraad te hebben in de vriezer
 
Back
Naar boven