AndroidHealthClinic

Koolzuur - Spa rood

Bezoekers in dit topic

Tuskarr

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
324
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
114kg
Vetpercentage
24%
Ik hoor wel eens dat koolzuurhoudende dranken slecht zijn voor je. Dan denk ik dus aan cola, fanta, 7up en ga maar door.

Maar valt spa rood ook in die categorie? Ik houd namelijk wel van een biertje, en aangezien ik in de cut zit heb ik mijn bierconsumptie op het niveau van een strenge moslim gezet (aka niks dus).

Ik drink nu echter spa rood als een bezetene. 2 x 1,5 liter per dag is mijn gemiddelde denk ik... Ik heb nergens last van (mijn vriendin misschien, dat ik heel de tijd zit te boeren), maar is het slecht voor je?
 
Er zou zoveel niet gezond voor je zijn, als ze dit nou ook door gaan trekken naar een flesje water is het einde een beetje zoek. Gewoon drinken en niet bij nadenken, een half uurtje in de binnenstad staan is qua luchtvervuiling een stuk ongezonder voor je dan menig "troep" wat in je voeding zit.
 
3 liter bubbletjeswater per dag valt in de categorie overdrijven.

Drink gewoon thee/water (en neem gerust spa rood als je gaat stappen).
 
drink de laatste tijd ook een paar liter bubbelwater per dag, hier op mijn werk staat zo een apparaat :rolleyes:
geen last van.
 
Tja 3 liter zet ik zo weg... Ik drink heel veel, ik denk wel 8 liter per dag of zo. Daarvan is dan 5 liter water, 3 bakken koffie en de rest spa rood.

Mijn vriendin wordt helemaal gek van de lege flessen hehe. Maar ik zal proberen wat te minderen, anders drink ik straks 3 flessen per dag. Mocht ik ergens last van krijgen post ik het wel :kots:
 
Tja 3 liter zet ik zo weg... Ik drink heel veel, ik denk wel 8 liter per dag of zo. Daarvan is dan 5 liter water, 3 bakken koffie en de rest spa rood.

Mijn vriendin wordt helemaal gek van de lege flessen hehe. Maar ik zal proberen wat te minderen, anders drink ik straks 3 flessen per dag. Mocht ik ergens last van krijgen post ik het wel :kots:


8 liter is denk ik wel een beetje veel van het goeie. TE veel drinken is niet echt gezond voor je lichaam, je kunt het zelfs vergiftigen door teveel drinken. 3 liter per dag is meer dan genoeg.
En waar laat je het allemaal ???
 
Teveel koolzuurhoudende drankjes nuttigen is gewoon slecht voor je tanden.
 
Tja 3 liter zet ik zo weg... Ik drink heel veel, ik denk wel 8 liter per dag of zo. Daarvan is dan 5 liter water, 3 bakken koffie en de rest spa rood.

Mijn vriendin wordt helemaal gek van de lege flessen hehe. Maar ik zal proberen wat te minderen, anders drink ik straks 3 flessen per dag. Mocht ik ergens last van krijgen post ik het wel :kots:

8 liter valt ook in de categorie overdrijven.

Als je echt zoveel dorst hebt moet je eens een afspraak maken met een arts. Extreme dorst is een van de eerste symptomen van diabetes bijvoorbeeld.
 
Ik drink mijn hele leven al veel. Ik zweet ook als een gek wanneer ik aan het cardioën ben. Ik ben vroeger dik geweest (bijna 140kg), en omdat ik toen ook al zoveel dronk is mijn bloed onderzocht. Ik heb iig geen suiker.

Ik drink ook niet zo achterlijk veel omdat ik constant dorst heb, ik vind water ook erg lekker. Als ik op vakantie ben en niet zo makkelijk veel (lekker) water om me heen heb drink ik ook stukken minder. Ik heb nu altijd een 1L Sigg fles bij me, die ik geregeld bij vul.

Als je jezelf wil vergiftigen met water moet je heel snel heel veel drinken, een gemiddeld mens meer dan 3L per uur. Je verdunt dan je bloed ermee, waardoor het zoutgehalte daalt. Je cellen zetten hierdoor uit, wat vooral in de hersenen tot problemen lijdt.

Ik heb het wel eens vaker opgezocht, maar ik denk dat ik er aan gewend ben of zo. Met 110kg ben je ook wel 1,5 gemiddeld mens. Of misschien heb ik wel veel lege ruimte in mijn hoofd!
 
Back
Naar boven