Fitness Seller

Kooptip, voor degenen die op zoek zijn naar een nieuw horloge.

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Heb zelf vandaag een Seiko Sportura via Ebay aangeschaft, deze kost in Nederland 545 euro en op Ebay kocht ik hetzelfde exemplaar voor 210 euro incl. verzendkosten. Nu kan er natuurlijk nog een naheffing komen van 19% btw, maar dan nog is het horloge de helft goedkoper dan hier in Nederland.

Heb wat research gedaan van te voren om te controleren of de horloges wel echt zijn. Zoeken op de verkopersnaam in Google bracht aan het licht dat de horloges authentiek zijn, enige wat ontbreekt is het doosje en een garantiebewijs. De horloges komen uit Singapore, een plek waar Seiko en andere merken hun fabrieken hebben staan. De verkoper koopt zijn horloges daar dus in het groot in.

De prijzen zijn zo laag dat nu zelfs op bepaalde fora de dealers in andere landen klagen dat hun klandizie wordt geschaad door die lage prijzen.

Op Ebay kan je in ieder geval de horloges uit Singapore en Japan (deze komen eveneens direct uit Singapore) zonder problemen kopen. Koop wel bij iemand met een hoge feedbackrating en veel feedback.

De volgende shops zijn betrouwbaar :

http://stores.ebay.nl/id=21154908&ssPageName=VI:SIB:StoreView
http://stores.ebay.nl/id=39815728?sspagename=L2

Maar ook shops met een hoge feedbackrating zijn betrouwbaar, zeker als ze al duizenden horloges verkocht hebben. Koop niets wat als land China heeft staan, dat zijn scammers die alleen via Western Union een fake horloge verkopen. Te herkennen aan te lage prijzen, meestal tientallen euro's voor een horloge van 600 euro of meer.

Zelf dit exemplaar aangeschaft :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Thanx voor de tip! Ben zelf ook een beetje naar zoiets aan het zoeken. Maar die prijzen man! Damn :eek: Bedoel vind 200 euro nog steeds veel.
 
Laatst bewerkt:
Voor 100 euro heb je nog de normale Seiko Chrono's. De moeite waard als je ziet dat die hier altijd nog 250 euro en meer kosten.

Sportura, Arctura en bijvoorbeeld Citizen Ecodrive's zal je moeilijker vinden onder de 200 euro. Citizen soms nog wel, maar Seiko zeker niet in die serie.

Gooi maar eens Seiko, Citizen of een ander Aziatisch horlogemerk in de wereldwijde search van Ebay. Keuze genoeg. Je moet wel een vinkje bij wereldwijd zoeken zetten, anders zie je alleen de horlogeverkopers die zogenaamd hun basis in Nederland hebben.
 
Mooi klokkie Eric! Ik heb zelf ook zo'n Seiko en ben er erg tevreden over :)
 
Dit is de mijne :D Geïmporteerd uit Rusland.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Heb een aantal dagen geboden op Sportura's, prijzen lagen bij verkoop voor het model dat ik heb gekocht tussen de 180 en 210 euro. Duurdere modellen als de Arcturaserie zag ik gaan voor 250 euro, het voordeel wordt wel iets kleiner naarmate je in hogere prijsklasses gaat zitten.
 
Waarom zo'n dure, voor 50 euro heb je een namaak, niet van echt te onderscheiden, en TOCH WIL JIJ PERSE EEN ECHTE


Waarom EricR? Het is maar te hopen voor je dat het goed komt, kun je je geld in nuttige dingen pompen zoals whey;)
 
Hmm wel een groot nadeel dat het zonder garantie wordt geleverd...
 
haazebr zei:
Nee idd, als je het zo vergelijkt is 200 euro niet zo heel veel:

Vind persoonlijk deze wel errug mooi:

http://cgi.ebay.nl/RAYMOND-WEIL-W1-CHRONOGRAPH-FULL-STEEL-BLACK-WATCH-8000_W0QQitemZ5037433017QQcategoryZ31387QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

In hoeverre is dat dan te vertrouwen dat dit een goeie koop is?

Premierworld is te vertrouwen zie :

[Link niet meer beschikbaar]

Maar denk dat je bij die Raymond Weil nog wel wat kan optellen de komende dagen. Als ze 3 dagen voor het slot al op $177,50 staan dan loopt de prijs meestal nog aardig op. Zie dat deze een adviesprijs heeft van $950 dan zou 350 euro al een nette prijs zijn. Gewoon volgen dit exemplaar, zie je over drie dagen wat een normale prijs is.
 
Gruwelijk geile dingen, ben nu al één aan het uitzoeken:D
twijfel tussen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
en
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Weet je zeker dat het veilig is, zijn echt knappe prijsjes voor die dingen... inclusief verzending een 250E ofzo!
 
CitizenDildo zei:
Waarom zo'n dure, voor 50 euro heb je een namaak, niet van echt te onderscheiden, en TOCH WIL JIJ PERSE EEN ECHTE


Waarom EricR? Het is maar te hopen voor je dat het goed komt, kun je je geld in nuttige dingen pompen zoals whey;)

Dildo mijn vriend, dat leer je nog wel als je wat ouder bent :D Heb nog genoeg Whey staan voor een jaar, dat komt wel goed.

Namaak dondert vanzelf uit elkaar, zeker de fakes van merken uit het midden of duurdere segment. Mijn fake Esprit van 5 euro was op zich nog wel een goede aankoop.
 
Hmm zwaar irri, je weet niet hoe ze om je pols staan! Ik had bij mijn vorige horloge (niet eens een hele dure) wel 3 winkels veel horloge omgedaan voordat ik mijn keuze kon maken :shrug:
 
@D., veilig ja. Naheffing krijgen ja of nee, dat is het enige wat nog wat extra gaat kosten misschien.

Maar een bedrijf dat 50.000+ horloges verkocht heeft wereldwijd daar durf ik wel mee in zee te gaan. Heb pas geleden nog een Oakley uit de USA via Ebay gekocht, morgen even ophalen op het postkantoor. Scheelde me ook weer 50 euro.
 
Homer17 zei:
Hmm zwaar irri, je weet niet hoe ze om je pols staan! Ik had bij mijn vorige horloge (niet eens een hele dure) wel 3 winkels veel horloge omgedaan voordat ik mijn keuze kon maken :shrug:

Dat is waar ja, sommige horloges zijn echt lomp. Dat is de prijs van kopen via Internet. Bevalt het niet dan kan ik dat exemplaar altijd weer voor de aankooprijs kwijt, maar Seiko's vind ik meestal wel goed passen en niet al te lomp.
 
EricR zei:
Dat is waar ja, sommige horloges zijn echt lomp. Dat is de prijs van kopen via Internet. Bevalt het niet dan kan ik dat exemplaar altijd weer voor de aankooprijs kwijt, maar Seiko's vind ik meestal wel goed passen en niet al te lomp.
Hmm dat verkopen is idd een goede optie. Ik ga van het weekend wel ff paar winkels langs, en zal paar modellen noteren... :D En dan ff kijken of ze in het lijstje voorkomen.
 
Leuk ding, maar ik heb een hekel aan analoge weergave. Ik moet altijd digitaal zien, dan zie ik de tijd veel vlugger.

Heb vandaag deze binnen gekregen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Name : Casio G-Shock G-7300D-8
SKU # : G-7300D-8

Kreeg hem niet gevonden in NL. Niet echt goed gezocht maarja... Dus maar uit Frankrijk laten komen. Geen verzendkosten of wat dan ook. Keurig :)
 
Back
Naar boven