Fitness Seller

koortslip voorgoed laten verdwijnen?

Bezoekers in dit topic

Ik heb het ook altijd.. nu al een paar weken niet gehad dus zal wel weer doorkomen binnenkort. :mad:
 
80% heeft het in zich, alleen komt het niet tot uiting tot een koortslip. Wat ik niet snap, want naar mijn idee moet je echt in aanraking zijn geweest met het virus (beker, kus.. ) maarja zal wel ;) niemand heeft er nog van gehoord zie ik :(
 
Heb het al mijn hele leven gehad.
Mijn vader heeft het tot zijn 18e gehad ongeveer, en daarna is het spontaan verdwenen.
Ben 21, en krijg het tegenwoordig ook amper.

ALS ik het krijg, dan ben ik goed ziek geweest en is mijn weerstand 0,0 omdat ik slecht heb gegeten, in de kou heb gezeten / geslapen, of in de regen heb gestaan terwijl het vet koud is buiten.
Eet goed, neem veel vitamine C in (verse jus d'orange) en beweeg genoeg, hiermee is de kans al heel klein dat je het krijgt.
 
Een koortslip (ofwel herpes labialis) is een virus. Dit virus kan je bij je dragen zonder dat je ooit echt een koortslip krijgt. Als je er eenmaal eentje krijgt, zal je het regelmatig terugkrijgen.
Een koortslip is zeer besmettelijk. Niet enkel via kus-contact e.d. maar ook als je met je vingers er aan hebt gezeten en je geeft dan iemand een hand of je pakt de deurklink vast die vervolgens door iemand anders wordt aangeraakt (kruisbesmetting). Voor hele kleine kinderen kan besmetting dodelijk zijn! Dus let erg op hygiene! De koortslip is enkel besmettelijk in het blaasjesstadium.
Er bestaan middeltjes die je kunt gebruiken als de koortslip opkomt om het te stoppen en/of af te dekken. Dan gaat het sneller weg. Maar een behandeling die er voor zorgt dat je nooit meer een koortslip krijgt, ken ik niet.
Een koortslip komt te voorschijn bij verlaagde weerstand.
 
Back
Naar boven