XXL Nutrition

koortslip voorgoed laten verdwijnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ctjeee

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
108
Waardering
0
heey,

ik had even een vraag, misschien weten jullie er meer van. ik heb best vaak last van een koortslip, heel vervelend. Maar laatst zei een meisje uit mn klas dat je naar je huisarts moet gaan op het moment dat er zo'n met vocht gevuld blaasje op je lip zit. Dan haalt je arts wat van dat vocht uit je lip (met een injectiespuit) en spuit dat vocht in je been in. In je been kan het dan niet doorkomen, en worden er antistoffen gevormd waardoor je er voorgoed vanaf bent.
Weet iemand of dit echt kan? en of dit effectief is? Als het echt kan wil ik het wel doen namelijk ;) maar ik kon er op internet ook niks over vinden..

groetjes! x x
 
Leef al met een koortslip sinds m`n 12de. Elke maand wel eens raak, vooral na diepe deadlift trainingen. Wordt wel steeds minder.

Stopped caring long time ago. En kan je dus niet helpen. Klinkt wel een beetje vaag.
 
Geloof dat als je dat virus eenmaal hebt je er nooit meer vanaf komt.
 
http://www.medicinfo.nl/{761e2d63-c5ad-44a1-9c0b-458cf8338409}

Behandeling
Een koortslip geneest zonder behandeling binnen twee weken. De klachten kunnen worden verzacht met vaseline of zinkolie, soms is een eenvoudige pijnstiller (bijvoorbeeld paracetamol) nodig. Er zijn aanwijzingen dat het gebruik van een antivirale crème bij het eerste vermoeden van een recidief de duur van de klachten met enkele dagen kan bekorten. Alle genoemde middelen zijn zonder recept bij drogist of apotheek verkrijgbaar.
In sommige gevallen, wanneer iemand zeer regelmatig herpesinfecties heeft en er veel last van heeft, kan het nodig zijn gedurende langere tijd antivirale middelen in tabletvorm te gebruiken. Deze zijn alleen op recept verkrijgbaar.
Er zijn geen geneesmiddelen waarmee het herpesvirus geheel uit het lichaam kan worden verwijderd.

Koortslip is trouwens gewoon een soa aan je mond ;)
 
Ik weet dat allemaal, maar iemand die zelf ook last had van koortslip zei dat tegen mij. Dus was nieuwsgierig of mss iemand hier ooit van heeft gehoord of ervaring mee heeft :)En ik heb geen soa aan mn mond hoor ;) heb het al sinds ik 9 ben, ben nu 18
 
Ik weet dat allemaal, maar iemand die zelf ook last had van koortslip zei dat tegen mij. Dus was nieuwsgierig of mss iemand hier ooit van heeft gehoord of ervaring mee heeft :)En ik heb geen soa aan mn mond hoor ;) heb het al sinds ik 9 ben, ben nu 18

Het is officieel natuurlijk wel een SOA. Maar het heeft gelukkig niet zulke nare gevolgen sommige SOA's op je geslachtsdeel.
 
Laatst bewerkt:
Haha precies ;) Heb hem ook niet op die manier verkregen (A)
 
Haha precies ;) Heb hem ook niet op die manier verkregen (A)

Als je iemand kust dan is het ook een SOA. Via een beker/lepel oid is het een gewone infectie.
 
Wat is het verschil tussen kussen en een beker? dan is het toch beide een infectie?..
 
Wat is het verschil tussen kussen en een beker? dan is het toch beide een infectie?..

SOA. Coïtusueel overdraagbare aandoeningen.

Coïtusueel.

Coïtus.

Ik weet niet wat jij met een beker doet.
 
Nou kussen is geen coïtus hoor, weet niet wat jij met lippen doet? :P
 
Nou kussen is geen coïtus hoor, weet niet wat jij met lippen doet? :P

Het kussen van iemand op de lippen wordt algemeen gezien als seksueelcontact tussen twee personen. Coïtus kan ook iets anders beteken als keiharde blackmidget amputee anal scenes.
 
Pff ja oke? Nou kussen is dus geen seksueelcontact. En het kan mij ook niet schelen of mensen het een soa vinden of niet, want dat is het gewoon niet ;) het is een soa als je het op je geslacht hebt, en dat heb ik (gelukkig!) niet. Maarja nu weer ontopic :P ik hoop dat iemand ervan gehoord heeft ;)
 
Pff ja oke? Nou kussen is dus geen seksueelcontact. En het kan mij ook niet schelen of mensen het een soa vinden of niet, want dat is het gewoon niet ;) het is een soa als je het op je geslacht hebt, en dat heb ik (gelukkig!) niet. Maarja nu weer ontopic :P ik hoop dat iemand ervan gehoord heeft ;)

Dat is niet waar.

En als het je niets kan schelen, waarom hecht je dan wel veel belang aan verkeerde antwoord.

Herpes is een SOA. That's it. Welcome to the club en stel je niet zo aan.
 
Pff welcome to the club :P nou liever niet ;) dus je wilt zeggen dat 80% van NL een soa heeft? denk van niet.. Maarja je kon zo goed zeggen wat een soa was; een SEKSUEEL overdraagbare aandoening. en coïtus=geslachtsgemeenschap. en daar heb ik het niet aan opgelopen ;) dus jammer.
 
Pff welcome to the club :P nou liever niet ;) dus je wilt zeggen dat 80% van NL een soa heeft? denk van niet.. Maarja je kon zo goed zeggen wat een soa was; een SEKSUEEL overdraagbare aandoening. en coïtus=geslachtsgemeenschap. en daar heb ik het niet aan opgelopen ;) dus jammer.

Holy ****ing shit. Óf ik begrijp het voor geen meter, óf jij. Misschien moet jij de definitie van SOA eens opzoeken.
 
Nou je hoeft mij niet te vertellen wat een soa is. ik heb mijn pws erover gehouden ;) en een soa wordt door seksueelcontact overgebracht. Herpes op je geslachtsdelen is een soa (dat noemen ze ook herpes genitales) en dit op je lip is herpes simplex. Is dus een hele andere soort :)
 
Het is officieel natuurlijk wel een SOA. Maar het heeft gelukkig niet zulke nare gevolgen sommige SOA's op je geslachtsdeel.

Als je iemand kust dan is het ook een SOA. Via een beker/lepel oid is het een gewone infectie.

Het kussen van iemand op de lippen wordt algemeen gezien als seksueelcontact tussen twee personen. Coïtus kan ook iets anders beteken als keiharde blackmidget amputee anal scenes.

Dat is niet waar.

En als het je niets kan schelen, waarom hecht je dan wel veel belang aan verkeerde antwoord.

Herpes is een SOA. That's it. Welcome to the club en stel je niet zo aan.

Holy ****ing shit. Óf ik begrijp het voor geen meter, óf jij. Misschien moet jij de definitie van SOA eens opzoeken.

Nou EmileV, ik kan je mededelen dat JIJ het voor geen meter begrijpt!

Het overgrote deel van de bevolking heeft een koortslip door herpes simplex-1 en NIET door herpes simplex-2. Pas bij hsv-2 is het een SOA.

En die redenatie: als je iemand kust is het een SOA, slaat al helemaal nergens op. Dus een verkoudheid is ook een SOA volgens jou?:rolleyes:
 
Precies. En op je geslacht heet Herpes genitales en op je mond Herpes simplex. Dat is dus een andere soort herpes..
 
Herpes is herpes... :D

En hoe je erbij komt dat 80% van de bevolking last heeft van een koorstlip?!
 
Back
Naar boven