AndroidHealthClinic

Kopieert China dit rack van Rogue of koopt Rogue ook in China?

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Jullie opinie of gedacht hieromtrent gevraagd.
Dit in China gemaakt half rack lijkt 100 procent op ROgue fitness halfrack.
China Squat Half Power Rack With Plate Storage Good For A Squat Rack’s Versatility Wholesale Supplier - China Crossfit Rekken Leverancier, China Olympische Gewichtheffen Bars Leverancier, China Rubber Halters leverancier, China Kettlebells Gietijzer Leverancier, China Grips Gewichtsbladen Leverancier



Rogue stelt echter dat hun racks in de VS worden gemaakt. Of heeft China ze gewoon opnieuw gekopieerd?
 
20170803161211904.jpg
http://www.chinafitnessequipmentsupplier.com/upfile/images/79/20170803161211904.jpg
 
sml-2-squat-stand-lg_1.jpg
Dit lijkt 100 procent op:
 
hr-2-half-rack-conversion-kit_1.jpg
met dit conversion kit:
 
Dit is niks nieuws, Chinese fabrikanten gebruiken vaak genoeg productfoto's van bekende merken en zeggen dat ze dat product kunnen maken. Die bouwen ze dan ook daadwerkelijk na (een basic rack is niet zo spannend) maar vaak wel met kleine foutjes of van veel mindere kwaliteit. Ik zie op de foto's bijvoorbeeld al diverse kleine verschillen met het echte Rogue rack.

De foto in je tweede bericht, die het rack in een home gym laat zien, is bijvoorbeeld wel een echt Rogue rack (zie de lasergesneden R in de palen en het lasergesneden Rogue in de verbindingsbalken) en komt van een gebruiker op het Amerikaanse Bodybuilding.com forum. De Chinese aanbieder heeft die foto gewoon erbij gezet, dat is geen foto uit hun fabriek of iets dergelijks.

Rogue heeft genoeg video's over de productieprocessen van hun racks en barbells, geen reden om daaraan te twijfelen. Ze hebben ook genoeg spullen die niet in de US gemaakt worden en dat vermelden ze er dan ook netjes bij.

Ik heb in een Chinese fabriek wel eens barbells van een ander bekend merk gemaakt zien worden, terwijl dat merk claimt dat zij deze zelf maken (ergens in de EU). Dus je gedachte is niet heel vreemd, want dit soort bedrog kan zeker voorkomen (maar niet veel denk ik want de risico's zijn groot en de gevolgen kunnen enorm zijn).
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen. Of kopieert Rogue van hen? Of koopt Rogue in China en doet dan alsof ze in de VS gemaakt worden?

Als de kwaliteit goed is zou het mij ook niet heel veel uitmaken. Maar het lijkt me sterk dat een merk als Rogue letterlijk zou kopiëren. Dan zouden ze toch een paar lijnen anders doen, dat is de moeite niet. De chinezen willen juist dat het exact lijkt op Rogue, maar Rogue wil niet dat het exact lijkt op een chinees product. Kans dat Rogue kopiëert lijkt me verwaarloosbaar. Dat ze in China produceren zou best kunnen, waarom niet zou ik dan denken.
 
Er zijn tal van producten die als halffabricaat c.q. in losse onderdelen worden ingekocht / geproduceerd in China, waarbij het eindproduct in Westers land in elkaar wordt gezet. Vervolgens wordt er ''Made in (insert land) '' op gezet. Allemaal voor marketingdoeleinden. Nu wil ik niet zo zeggen dat het hier het geval is, maar zou het niet direct uitsluiten.
 
is een fabel dat uit China alleen producten van slechte kwaliteit komen,

daar komt ook topkwaliteit vandaan, moet je alleen wel voor willen betalen,

de Chinese militaire industrie haalt de komende jaren met gemak de USA in ,idem dito voor de ruimtevaarttechniek
 
  • Like
Waarderingen: Rain
Als de kwaliteit goed is zou het mij ook niet heel veel uitmaken. Maar het lijkt me sterk dat een merk als Rogue letterlijk zou kopiëren. Dan zouden ze toch een paar lijnen anders doen, dat is de moeite niet. De chinezen willen juist dat het exact lijkt op Rogue, maar Rogue wil niet dat het exact lijkt op een chinees product. Kans dat Rogue kopiëert lijkt me verwaarloosbaar. Dat ze in China produceren zou best kunnen, waarom niet zou ik dan denken.
Enough said. Perfect antwoord. Thanks.
 
Er zijn tal van producten die als halffabricaat c.q. in losse onderdelen worden ingekocht / geproduceerd in China, waarbij het eindproduct in Westers land in elkaar wordt gezet. Vervolgens wordt er ''Made in (insert land) '' op gezet. Allemaal voor marketingdoeleinden. Nu wil ik niet zo zeggen dat het hier het geval is, maar zou het niet direct uitsluiten.
God ,dat is nog waar ook. Ik heb dat ooit ergens zelf meegemaakt maar sla me dood, ik weet niet meer precies wat het was. Ik denk dat het de Volvo's in Zweden waren. "MAde in Sweden" maar daar werden ze gewoon in elkaar gestopt en 90 procent van de "inhoud" kwam uit andere landen. Ik zelf heb in Gent bij Volvo gewerkt, als student, 20 jaar geleden, en toen al, enkel in de koffer alleen al, waren er 8 van de 15 te assembleren stukken "made in Taiwan".
 
is een fabel dat uit China alleen producten van slechte kwaliteit komen,

daar komt ook topkwaliteit vandaan, moet je alleen wel voor willen betalen,

de Chinese militaire industrie haalt de komende jaren met gemak de USA in ,idem dito voor de ruimtevaarttechniek
Ik ben er van overtuigd dat ze evenwaardige kwaliteit voor minder geld kunnen leveren omdat de loonkost daar zo laag is. En vervoerskosten zijn heel laag omdat de staat tussenbeide komt in deze transportkosten om hun export buisiness een handje te helpen. Zo koop ik via Aliexpress lederen "tasjes" voor smartphones voor 2 euro. EXact dezelfde als diegene die voor 20 euro in Jette bij een Proximus winkel werd verkocht.
 
Jullie opinie of gedacht hieromtrent gevraagd.
Dit in China gemaakt half rack lijkt 100 procent op ROgue fitness halfrack.
China Squat Half Power Rack With Plate Storage Good For A Squat Rack’s Versatility Wholesale Supplier - China Crossfit Rekken Leverancier, China Olympische Gewichtheffen Bars Leverancier, China Rubber Halters leverancier, China Kettlebells Gietijzer Leverancier, China Grips Gewichtsbladen Leverancier



Rogue stelt echter dat hun racks in de VS worden gemaakt. Of heeft China ze gewoon opnieuw gekopieerd?

Ik zie bij de specificaties staan dat de palen 75mm bij 75mm zijn met een dikte van 2mm.

Volgens hebben die van Rogue een metaaldikte van 3mm.

Jep, 11 gauge is 3 mm.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb antwoord van de Chinese leverancier gekregen. De prijzen zijn geweldig maar de transportkosten zijn onbetaalbaar. Het is dus geen optie.
De rubber coated schijven waren 1.5 euro per kilo, wat geen geld is en de volledige rack slechts 350 euro. Maar de transportkosten waren 1850 omdat z via vliegtuig leveren en niet via boot. JAMMER!
 
De rekken zijn ook minder sterk, zie mijn post.
 
Titan fitness (usa) kopieert ook veel van Rogue maar verkoopt aan veel lagere prijzen. Titan Fitness - Gym Exercise Equipment
Denk dat hun ook gewoon aankopen in China. Prijs kwaliteit is gewoon goed, maar tov Rogue veel afwerkingsfouten of mindere kwaliteit materiaal gebruikt. Op bodybuilding.com equipment sectie staat er een groot topic over. Laatst nog een foto gezien van een J cup die gewoon gebroken was :rolleyes:
In EU zijn er veel 'fabrikanten' die exact dezelfde spullen aanbieden. Vorig jaar op FIBO bij minstens 10 standen exact dezelfde bumpersplates gezien, enkel ander naampje erop (bv Wolverson, bulldog etc.). Er zijn echt bitter weinig merken die echt 'eigen' spullen hebben (zoals bv barbarian line / atx). Ook een groot deel van de spullen van strengthshop kan je bij wholesale sellers vinden als je goed zoekt.
 
Back
Naar boven