Fitness Seller

Kort vraagje: Hoogte van de boards (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Willy7

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2007
Berichten
2.701
Waardering
0
Wat zijn de hoogte voor de board presses?
Ik wil ze namelijk zelf gaan maken maar kan de hoogtes niet vinden op google, de zoekfuncties hier leverde ook niets op :mad:
 
maakt toch niet uit? Ik heb bv 5,10 & 15cm boards liggen. Geen idee waarom je de officiële maten zou willen, dient uiteindelijk toch gewoon om sterker te worden en als je altijd met je eigen boards traint, neem je die gewoon als referentie.
 
Oke, ik ga 4 boards maken en doe het met klittenband, dan hoef ik niet al die boards te gaan maken. Dikte word 4.4 cm (ong).
 
maakt toch niet uit? Ik heb bv 5,10 & 15cm boards liggen. Geen idee waarom je de officiële maten zou willen, dient uiteindelijk toch gewoon om sterker te worden en als je altijd met je eigen boards traint, neem je die gewoon als referentie.

nja maar tis wel handig als jouw "3board" even dik is als anderen hun "3board" :)
mijn 3board is volgens mij ~13,5cm dus officiele maten
 
Laatst bewerkt:
1.75 inch per board?
 
Bump!
Ik wil ze ook gaan maken en bij de ene site zie ik 1,5 inch per board staan en bij elitefts 2 inch staan. Wat is nu de juiste dikte van een board?
 
Bump!
Ik wil ze ook gaan maken en bij de ene site zie ik 1,5 inch per board staan en bij elitefts 2 inch staan. Wat is nu de juiste dikte van een board?

De juiste dikte is wat je bij je plaatselijke bouwmarkt vindt. Ikzelf gebruik balkjes van 44 mm dik. Als het maar werkt.
 
De juiste dikte is wat je bij je plaatselijke bouwmarkt vindt. Ikzelf gebruik balkjes van 44 mm dik. Als het maar werkt.
Tuurlijk je kunt het zo maken als je zelf wilt. Maar is er niet een standaard maat voor?
 
Tuurlijk je kunt het zo maken als je zelf wilt. Maar is er niet een standaard maat voor?

Het is zo'n probleem (wereldwijd) met maatgeving, dat dat tricky is. Voorzover ik weet, is geen enkel plankje dat hier verkocht wordt een veelvoud van precies 1 inch. Het dichtste bij is 50 mm ongeschaafd. Wat dan weer lastiger is om mee om te gaan, want een ruw oppervlak is lastiger lijmen, e.d., dus vandaar dat 44 mm gangbaarder is. Vermoedelijk hebben ze ditzelfde probleem in de VS.

En ja, zolang jouw armen niet exact net zo lang zijn als de persoon waar je je lifts mee vergelijkt, wat maakt het dan uit? Als je er sterker van wordt, dan heb je de goede dikte te pakken.




excuses voor klinken als een predikende ouwe lul. Ik ontken alles, en schuif de schuld op La Comtesse de la Ferme, 2003.
 
Maak gewoon een board hoe jij hem wil. Als ie maar op je sticky point zit toch?
 
Is boardpress nuttig voor raw bench / algehele presskracht ?
 
Bij raw bench volgens mij alleen de lage boards om een sticking point aan te pakken.
 
Overload creëren met 3 boards :D
Alles voelt daarna licht aan, mentaal voordeel :)
 
Ik dacht dat ik louis simmons weleens de term 2 by 4`s heb horen gebruiken, als het om boards ging.
Als dat dan in inches is praat je over 5cm dik en 10,1cm breed
 
Die Willy7 was wel maar een flikker!
 
Back
Naar boven