XXL Nutrition

Kortademig tijdens cycle

Bezoekers in dit topic

Adidas78

Novice
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
95kg
Beste members,

Ik zit met wat issues bij mijn huidige cycle en ik hoop dat ik een beroep kan doen op de gezamenlijke expertise en dat iemand me hier wellicht mee kan helpen.

De cycle:

Incl. een start-up van 3 weken op winstrol (30mg ed) neem ik Sustanon (500mg ew eerst 1 x 500ew nu 250 2x pw) en Deca (400mg ew).

De eerste weken zijn niet anders dan fantastisch te omschrijven. Meer kracht...geweldig uithoudingsvermogen. Gains van 1 tot 1,5 kg per week. Geweldige pomp tijdens de trainingen, monster appetite en eindeloze energie.

Nu ik in de vierde week beland ben...is het het een heel anders scenario:
- kortademig (ook zonder inspanning)
- hartkloppingen (ook zonder inspanning)
- druk in het hoofd
- verminderde eetlust
- lichte gyno bij linkerborst (vul het maar in voor de compleetheid )
- lichte panic attacks door alle andere punten hierboven

Ik heb voor de kuur een vrij uitgebreide health check laten doen:
echo, bloedonderzoek, ecg en ct-scan waarbij ze vrijwel alles hebben nagekeken: hart, vaten, lever, nieren, alvleesklier, gal(blaas), cholesterol waarden etc...etc... alles ok.

Ik let ook erg op mijn eten:

Gemiddelde dag:

Whey Shake met oats bij het opstaan
half uur later 4-6 Volkoren sneetjes volkoren brood met kalkoenfilet

twee uur later magere kwark (500gr) en een banaan

Tussendoor een glas met liquid amino's en veel water

Voor het trainen volkoren pasta en ananas op sap
Tijdens het trainen veel water met wat liguid amino's

Na het trainen een whey shake met oats en 5 gram creatine

Avondeten: volkorenrijst met wokgroente en kipfilet

Tussendoor wat volkoren crackers met rookvlees of brood met kalkoen en water of cranberrysap.

Voor het slapen nog een whey shake met oats

naast het bed water met amino's.

Als supplementen nog omega's (3,6 en 9), ZMA en perfect cycle tabs.


Kan wat vergeten zijn hier en daar...maar moet ongeveer kloppen.

Ik train 4 tot 5 dagen in de week met een redelijke verdeling tusen de spiergroepen om overtraining tegen te gaan.

Ik heb al veel onderzocht wat het zou kunnen zijn...maar ik zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer ???: vocht, hart, allergie, gear combo, spuit frequenties, ontsteking, etc.

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen met suggesties...dat zou super zijn..

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Cheers
 
Ik zit ongeveer op dezelfde kuur als jou maar met 50mg winstrol ed en 200mg tren ew.
Druk in het hoofd kan zijn van water tekort of van vocht vast te houden.
Kort ademig ben ik ook komt door de verhoogde hartslag denk ik.
En hartkloppingen komt omdat je jezelf veel te veel zorgen maakt,zit hem allemaal in je hoofd.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 00:15 ----------

En die creatine zou ik er uit gooien.
En verder vind ik dat je voeding toch beter kan.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 00:19 ----------

En ben je zeker dat het gyno is?
En geen vet of vocht onder/rond de tepel?
 
Tja de eerste 3 weken zat je op ongeveer 100mg actieve stof per dag (30% meer dan je eigen lichaam op een week kan aanmaken). Vanaf week 2 stijgt dit nog eens. En je gebruikt 2 aromatiserende middelen, waarvan 1 op zichzelf nog eens oestrogeen is.

En dan nog eens een oral erbij. Weet niet wat mensen dan verwachten. Zoeken naar wat het kan zijn? Dat is jezelf wat wijsmaken zodat je niet hoeft te stoppen met je kuur. Denk dat het duidelijk is.

Natuurlijk komen er dan mensen geruststellen dat het bij hun goed gaat en het waarschijnlijk in het hoofd zit. Kort antwoordt is dat dit ronduit slecht voor je lichaam is en dit zijn bekende symptomen van de vele bijwerkingen die aas heeft.

Deca over 200mg is iets van het verleden. Het is gewoon te oestrogeen. En orals combineren met injects is onnodig en gevaarlijk. Ik raad aan met alles te stoppen en te luisteren naar je lichaam.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ongeveer op dezelfde kuur als jou maar met 50mg winstrol ed en 200mg tren ew.
Druk in het hoofd kan zijn van water tekort of van vocht vast te houden.
Kort ademig ben ik ook komt door de verhoogde hartslag denk ik.
En hartkloppingen komt omdat je jezelf veel te veel zorgen maakt,zit hem allemaal in je hoofd.

Dit dus.
 
Tja de eerste 3 weken zat je op ongeveer 100mg actieve stof per dag (30% meer dan je eigen lichaam op een week kan aanmaken). Vanaf week 2 stijgt dit nog eens. En je gebruikt 2 aromatiserende middelen, waarvan 1 op zichzelf nog eens oestrogeen is.

En dan nog eens een oral erbij. Weet niet wat mensen dan verwachten. Zoeken naar wat het kan zijn? Dat is jezelf wat wijsmaken zodat je niet hoeft te stoppen met je kuur. Denk dat het duidelijk is.

Natuurlijk komen er dan mensen geruststellen dat het bij hun goed gaat en het waarschijnlijk in het hoofd zit. Kort antwoordt is dat dit ronduit slecht voor je lichaam is en dit zijn bekende symptomen van de vele bijwerkingen die aas heeft.

Deca over 200mg is iets van het verleden. Het is gewoon te oestrogeen. En orals combineren met injects is onnodig en gevaarlijk. Ik raad aan met alles te stoppen en te luisteren naar je lichaam.
Is ook totaal persoonsgebonden hoor jouw anti-aas opinie.
 
Hartkloppingen zijn tog niet normaal? zou tog eens langs je huisdokter gaan!
en anders stoppen met je kuur.. je speelt immers met je gezondheid..
 
Ik zit ongeveer op dezelfde kuur als jou maar met 50mg winstrol ed en 200mg tren ew.
Druk in het hoofd kan zijn van water tekort of van vocht vast te houden.
Kort ademig ben ik ook komt door de verhoogde hartslag denk ik.
En hartkloppingen komt omdat je jezelf veel te veel zorgen maakt,zit hem allemaal in je hoofd.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 00:15 ----------

En die creatine zou ik er uit gooien.
En verder vind ik dat je voeding toch beter kan.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 00:19 ----------

En ben je zeker dat het gyno is?
En geen vet of vocht onder/rond de tepel?

Creatine eruit kan ik idd proberen. Water ook direct maar even up tegen de druk.

En hoewel het voedingsschema zoals gezegd niet helemaal compleet is weergegeven...wat zou je hiervoor aanbevelen dan?

(Beginnend) gyno ben ik vrijwel zeker van....hoe licht het dan ook is...zit geen schijf onder ...maar is heel erg overgevoelig...zeker als ik het aanraak. Voor de rest geen last van. Ik monitor het wel en heb nog wat proviron en nolva bij de hand mocht ik het nodig hebben.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 17:26 ----------

Hartkloppingen zijn tog niet normaal? zou tog eens langs je huisdokter gaan!
en anders stoppen met je kuur.. je speelt immers met je gezondheid..

Daar heb je (en Coolw) zeker gelijk in. Zeker als ik het vergelijk met een twee weken terug...toen kon eindeloos cardio doen ...en op wat zweetdruppels na...hijgde ik dan bijna nog niet eens. Nu kan het al raak zijn bij de trap oplopen.

Huisarts bezoek staat al op de agenda....als het zeker door de gear komt...dan kap ik er uiteraard mee....maar ik wil wil gewoon alle mogelijke zaken uitsluiten: onsteking / combo's / dosis / etc voordat ik midden in een cycle de stekker eruit trek.
 
Creatine eruit kan ik idd proberen. Water ook direct maar even up tegen de druk.

En hoewel het voedingsschema zoals gezegd niet helemaal compleet is weergegeven...wat zou je hiervoor aanbevelen dan?

(Beginnend) gyno ben ik vrijwel zeker van....hoe licht het dan ook is...zit geen schijf onder ...maar is heel erg overgevoelig...zeker als ik het aanraak. Voor de rest geen last van. Ik monitor het wel en heb nog wat proviron en nolva bij de hand mocht ik het nodig hebben.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 17:26 ----------



Daar heb je (en Coolw) zeker gelijk in. Zeker als ik het vergelijk met een twee weken terug...toen kon eindeloos cardio doen ...en op wat zweetdruppels na...hijgde ik dan bijna nog niet eens. Nu kan het al raak zijn bij de trap oplopen.

Huisarts bezoek staat al op de agenda....als het zeker door de gear komt...dan kap ik er uiteraard mee....maar ik wil wil gewoon alle mogelijke zaken uitsluiten: onsteking / combo's / dosis / etc voordat ik midden in een cycle de stekker eruit trek.

Kan vocht achter de longen zijn ,heb dat weleens bij me zelf mee gemaakt zo .
 
Nee is wetenschappelijk onderbouwd. En ben niet anti-aas. Ben voor veilig kuren.

Orals eruit gaf je al eerder aan en deca max 200mg ew...

Maar wat is dan "veilig" kuren?

Refereer je dan naar bepaalde gear...de dosis...een combo ervan?

Grt.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 17:32 ----------

Kan vocht achter de longen zijn ,heb dat weleens bij me zelf mee gemaakt zo .

Qua gevoel wil ik daar al bijna in meegaan.

Hoe heb je dat destijds opgelost...helemaal off...of aanpassing/medicatie?
 
Nee is wetenschappelijk onderbouwd. En ben niet anti-aas. Ben voor veilig kuren.
Is wetenschappelijk aangetoond maar op 1000 test 600 deca en 60 dbol en 400 tren ace heb ik een checkup gedaan alles zag er redelijk normaal uit.

Terwijl iemand anders van 30mg dbol met barstende hoofdpijn rondloopt.
Sides zijn echt wel persoonsgebonden hoor.
 
Is wetenschappelijk aangetoond maar op 1000 test 600 deca en 60 dbol en 400 tren ace heb ik een checkup gedaan alles zag er redelijk normaal uit.

Terwijl iemand anders van 30mg dbol met barstende hoofdpijn rondloopt.
Sides zijn echt wel persoonsgebonden hoor.

Een side kan ook een aanwijzing zijn tot een ernstig probleem of schade dat aan de gang is.

Je lichaam geeft reacties voor een reden. En zelfs zonder sides kan er wat negatiefs aan de gang zijn.

En een bloedonderzoek laat maar een fractie zien van wat in het lichaam gebeurd. Ik ken er velen die de eerste 5 kuren geen bijwerkingen hadden en bloed inorde, maar nadien meer sides en problemen kregen.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 17:54 ----------

Orals eruit gaf je al eerder aan en deca max 200mg ew...

Maar wat is dan "veilig" kuren?

Refereer je dan naar bepaalde gear...de dosis...een combo ervan?

Grt.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 17:32 ----------



Qua gevoel wil ik daar al bijna in meegaan.

Hoe heb je dat destijds opgelost...helemaal off...of aanpassing/medicatie?

Testosteron sowieso in een kuur, maar dit combineren met een niet aromatiserend anabool. Primobolan bv. En ipv winstrol zou anavar een betere keuze zijn.

Maar geen orals icm injects. Zie het nut er ook niet van in.
 
Laatst bewerkt:
Check je bloeddruk eens. Toen ik op dezelfde kuur zat was mijn bloeddruk through the roof (19 over x)
 
Check je bloeddruk eens. Toen ik op dezelfde kuur zat was mijn bloeddruk through the roof (19 over x)

Dat zou een logisch verband kunnen zijn idd...maar bloeddruk is goed.
 
Creatine eruit kan ik idd proberen. Water ook direct maar even up tegen de druk.

En hoewel het voedingsschema zoals gezegd niet helemaal compleet is weergegeven...wat zou je hiervoor aanbevelen dan?

(Beginnend) gyno ben ik vrijwel zeker van....hoe licht het dan ook is...zit geen schijf onder ...maar is heel erg overgevoelig...zeker als ik het aanraak. Voor de rest geen last van. Ik monitor het wel en heb nog wat proviron en nolva bij de hand mocht ik het nodig hebben.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Nov 2012 om 17:26 ----------



Daar heb je (en Coolw) zeker gelijk in. Zeker als ik het vergelijk met een twee weken terug...toen kon eindeloos cardio doen ...en op wat zweetdruppels na...hijgde ik dan bijna nog niet eens. Nu kan het al raak zijn bij de trap oplopen.

Huisarts bezoek staat al op de agenda....als het zeker door de gear komt...dan kap ik er uiteraard mee....maar ik wil wil gewoon alle mogelijke zaken uitsluiten: onsteking / combo's / dosis / etc voordat ik midden in een cycle de stekker eruit trek.
Probeer meer vaste eiwitten binnen te krijgen,s ochtends en na de training juist maar whey of aminozuren. Het tussen door drinken van amino's zou ik er ook uitlaten.Enkel eiwitten consumeren tesamen met carbs en vetten.
En voor je gyno: heb je nog een AI liggen ? Nolvadex wordt afgeraden omdat het de receptoren gevoeliger maakt.
En lacteer je al ?
 
Aromasin maakt je oestrogeen receptoren toch gevoeliger?
Nolvadex niet volgens mij?
 
Aromasin maakt je oestrogeen receptoren toch gevoeliger?
Nolvadex niet volgens mij?
nolvadex maakt deprogesteron receptoren gevoeliger.
Ik weet niet ofdat zijn gyno door proclatine komt of door oestrogeen.
Vandaar dat ik vraag of hij lacteerd.
Correct me if i'm wrong: aromasin maakt idd. de oestrogeen receptors gevoeliger, maar zorgt wel dat er geen oestrogeen in het lichaam is.
 
nolvadex maakt deprogesteron receptoren gevoeliger.
Ik weet niet ofdat zijn gyno door proclatine komt of door oestrogeen.
Vandaar dat ik vraag of hij lacteerd.
Correct me if i'm wrong: aromasin maakt idd. de oestrogeen receptors gevoeliger, maar zorgt wel dat er geen oestrogeen in het lichaam is.

Duidelijk, bedankt voor de info.
 
nolvadex maakt deprogesteron receptoren gevoeliger.
Ik weet niet ofdat zijn gyno door proclatine komt of door oestrogeen.
Vandaar dat ik vraag of hij lacteerd.
Correct me if i'm wrong: aromasin maakt idd. de oestrogeen receptors gevoeliger, maar zorgt wel dat er geen oestrogeen in het lichaam is.

Nolvadex kan beter niet gebruikt worden bij trenbolone. Dit omdat tren aan de progesteron receptor hecht. Activiatie van de progesteron receptor zorgt ervoor dat de oestrogeenreceptoren gevoeliger worden.

Dus als je nolvadex gebruikt bij tren zou dit de receptoren nog gevoeliger maken voor oestrogeen.

Bij gebruik van deca en test is het puur de oestrogeenrecptoren. Test en deca zet om naar oestrogeen en deca is zelf nog eens oestrogeen. Gebruik van aromasin verhinderd de omzetting naar oestrogeen. Gezien oestrogeen tijdens een kuur volledig verhinderen niet al te goed is zou aromasin een goede keuze zijn.

Als je tijdens een deca en test kuur nolva gaat gebruiken dan ben je in principe hetzelfde aan het zetten als 900mg primo. Als je aromasin zou gebruiken bij test alleen ook.
 
Laatst bewerkt:
cools tabs kunnen tijdens een test kuur juist mee helpen, anavar bvb voor kracht en vvm, al zal dat laatste weinig zijn.
 
Back
Naar boven