AndroidHealthClinic

Kortdurende scherpe hoofdpijn tijdens OHP

Bezoekers in dit topic

Sterkjanus

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2020
Berichten
42
Waardering
36
Ik was vanochtend aan het trainen. Eerst benchen, toen deadlifts en toen de OHP. Eerste 2 oefeningen geen problemen.

Tijdens de 2e set OHP kreeg ik ineens een scherpe, vrij intense (8/10) hoofdpijn boven mijn linkeroog. Hetzelfde gevoel als je met je duim hard op je wenkbrauw duwt. Direct gestopt, barbell terug geplaatst en even gewacht. Na een seconde of 30-60 werd de pijn minder. Sindsdien is hij heel mild (2/10 ofzo) aanhoudend.
Ik zou dus niet zeggen 'ergste hoofdpijn ooit' zoals ik las dat een symptoom is van iets gevaarlijks, maar hij was ook niet mals. Verder geen andere rare symptomen gehad.

Nou ben ik nog een aardige newbie op het gebied van trainen en zal de OHP ongetwijfeld niet perfect hebben uitgevoerd. Ook heb ik lang staan praten met iemand en daardoor wellicht ook niet meer goed warm. Dus ik ga er wel vanuit dat dit iets met mijn spieren / nek / onschuldigs was.

Maar komt iemand dit bekend voor? Ik moest toch even denken aan 'beroerte' of 'aneurysma' toen ik het kreeg, maar aangezien ik nu nog leef zal dat dan wel meevallen. Of is dit nou de befaamde 'weightlifters headache'?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mij er niet te druk om maken en even aankijken hoe snel het helemaal verdwijnt en of je opnieuw last krijgt. Waarschijnlijk iets van druk op je hoofd/oog en meestal niets ernstigs.
 
Wellicht een zenuwtje bekneld geraakt? Even rust houden, wellicht een beetje reken en strekken. Als het aanhoudt even langs de fysio.
 
Back
Naar boven