Fitness Seller

Korte of lange kuren?

Bezoekers in dit topic

bundy2013

Novice
Lid geworden
2 jan 2013
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Wat vinden jullie nou eigenlijk, 1 of 2 langere kuren per jaar of meerdere kuren van bijvoorbeeld 8 10 of 12 weken.

verder begrijp ik niet helemaal waarom mensen vaak maar 8 weken kuren, ze zeggen dat na 8 weken de rek er uit is maar je groeit dan toch alsnog veel harder dan normaal? bijvoorbeeld met een test only van 20 weken groei je na de 10 weken wel minder hard dan er voor maar alsnog ga je veel harder toch?


Groetjes Bundy2013
 
Als je on bent groei je zolang je receptoren gevoelig blijven.
 
Veel harder, mwa, ik denk het niet. Anabole steroïden zijn geen wondermiddel he :p
Het zal natuurlijk per kuur verschillen, maar na bijvoorbeeld 8 weken heeft je lichaam er wel zo'n beetje voor gezorgd dat het veel katabole stoffen heeft aangemaakt omdat jij er anabole stoffen hebt ingespoten, en je lichaam altijd in balans wilt zijn (homeostase). Tenzij jij heel gevoelig bent, zal je echt niet meer "veel harder" groeien dan normaal. Je ziet dus ook in veel kuurlogs hier dat mensen na 8 à 10 weken geen goeie gains meer behalen, en hun kuur dus beëindigen.
 
Als je elke dag 10 bier drinkt ben je na een paar maanden ook niet meer dronken of aangeschoten. Je lichaamt went eraan.
 
en als je elke dag een spuitje heroine neemt, ben je na een paar maande toch dood aan OD dus :P grapje

maar goed de een zegt langere kuren de ander doet t liever korter. er is dus wel zoiets als een rek die je lichaam heeft en daarna minder groeit. de test zit wel in hogere mate in je lichaam maar goed dus ook de katabole hormonen. ik denk dat als je begint met kuren het beter is om korter te kuren????
 
Veel mensen vergeten ook dat als je in week 8 of week 10 zit
Dat je Mischien al 5-10kg gegaind hebt en dat je dan ook flink je voeding omhoog moet gooien ,ze blijven gehele kuur bij hetzelfde voedingsschema
Zal er niet dramatisch veel uitmaken maar toch wel wat
 
Bedankt voor de reacties, dus het is niet zo dat als de rek er uit is en je gooit je voeding omhoog en je dosering dat je dan net zo hard kan groeien als in het begin?

Gr
 
Veel mensen vergeten ook dat als je in week 8 of week 10 zit
Dat je Mischien al 5-10kg gegaind hebt en dat je dan ook flink je voeding omhoog moet gooien ,ze blijven gehele kuur bij hetzelfde voedingsschema
Zal er niet dramatisch veel uitmaken maar toch wel wat

Ik doe dat sowieso nooit meer. Elke keer als ik niet meer gainde en mijn voeding omhoog gooide gainde ik nog effe een paar kilo vet op mijn pens.
Als je het uitrekent zal je bij 10 kilo extra spier bij lange na niet 500kcal extra gebruiken
 
Bedankt voor de reacties, dus het is niet zo dat als de rek er uit is en je gooit je voeding omhoog en je dosering dat je dan net zo hard kan groeien als in het begin?

Gr
Nee, lees mijn verhaal dan... Dat verzin ik niet zomaar.
 
Het lichaam bouwt een tolerantie op voor een hoge concentratie aan androgenen door middel van een neerwaartse regulatie van androgene receptoren. Het gevolg is dat je gedurende de kuur ofwel je dosissen moet verhogen of moet stacken met potente androgene middelen. Volgens de kurentheorie van L. Rea is het daarom ook verstandig om een kuur anabolisch te beginnen met een lage hoeveelheid androgenen om gedurende kuur te switchen naar een androgene fase. Je hebt zelf in de hand hoe snel je je max wilt bereiken. Velen kiezen ervoor om een kuur te beginnen met sterke androgene orals zoals dianabol maar persoonlijk denk ik dat dit de gains in de weg staat omdat je dan vanaf dag 1 het effectiviteitsbereik hiermee verkort en naar mijn mening kwaliteitsmassa enkel gewonnen kan worden door middel van langere kuurtjes.

Hier nog een aantal leuke filmpjes over systematisch kuren.

http://www.youtube.com/watch?v=x-xV1ImnJ3M
http://www.youtube.com/watch?v=-RFvGyseU5k

Merk op dat in filmpje 1 in eerst begonnen wordt met een androgene cyclus en filmpje 2 eerst met een anabolische cyclus. Geheel in lijn met L. Rea ben ik van mening dat er eerst begonnen moet worden met een anabolische fase maar filmpje 1 geeft desalniettemin goede achtergrondinformatie over het herstel van sterke androgenen en het belang van een goede PCT. Voor de geinteresseerde lezer raad ik aan om beide filmpjes aandachtig te bekijken.
 
Mijn persoonlijke ervaring:

Korte kuren (10/12weken):
Hypertrofie treed op, spierkwaliteit is niet optimaal. Hetstel is korter als bij langere kuren maar er wordt meer spier verloren na de nakuur omdat de kwaliteit niet optimaal is.

Lange kuren (12+weken):
Hypertrofie treed op en blijft na 10 weken steken. Spierkwaliteit blijft echter toenemen naarmate je de kuur langer doortrekt. Herstel is (veel) langer als bij korte kuren maar de spieren blijven door de kwaliteit ervan beter 'plakken'.

Ik heb zelf gemerkt dat langere kuren effectiever zijn, enkel moet je een langurig herstel voor lief nemen.

Voor zover de jip en janneke uitleg.

Goede post trouwens hierboven.
 
Back
Naar boven