XXL Nutrition

Nieuw Korting op alle jerky en biltong voor DBB leden bij Jerky-House.com!

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 93
  • Weergaven 16K
  • Volgers 33

Bezoekers in dit topic

tijd voor een sample actie imo
 
Zijn sommige Jerkies niet vergelijkbaar met een goede Groninger droge metworst? Ik ga binnenkort weer naar mijn ouders een neem weer een stuk of wat mee.

De Huls variant (die niet te vreten is) heeft de volgende waardes, (390cal, 30gram vet, 1 gram koolhydraten, 30 gram eiwit), althans volgens deze website.
http://fatsecret.nl/Diary.aspx?pa=fjrd&rid=2356971
 
Het is totaal anders dan worst zowel qua smaak als qua voedingswaarden. Meer eiwit en véél minder vet. Ook niet vergeten dat de micronutriënten in biefstuk (de grondstof van de meeste jerky) ook totaal anders zijn dan van minderwaardig vlees of zelfs kip en vis.
 
25 gram? Is dat niet beetje erg weining? 1 hap en het is weg


de voeding waardes zijn wel erg goed
 
25 gram? Is dat niet beetje erg weining? 1 hap en het is weg


de voeding waardes zijn wel erg goed

Zijn ook meer hoeveelheden om te proeven. Ik vind de 1kg biltong zakken het lekkerste en voordeligste. Gaan ook echt super lang mee.
 
Heb men sample pack van 18 ofzo opgewerkt en moet zeggen dat er wel lekkere tussen zitten.
De jerky's van Wild West zijn veruit de slechtste die ik heb geproefd.
Indiana jerky heeft paar goeie en Jack link's hun steak bites zijn fantastisch, vooral de teriyaki!

Zou het zeker nog kopen als de prijs niet zo hoog was.
54€ voor 12 zakjes van 75gr is gewoon insane duur, daarom dat ik dit ook niet echt van grond ga zie komen als de prijs zo blijft. Maar als ik rijk was, ja dan kocht ik mij wel blauw aan die steak bites denk ik :D Erg lekker en zot goeie voedingswaarde!
 
Apart, zo zie je maar dat smaken erg kunnen verschillen, WW vind ik toch echt bij de betere, Indiana vind ik dan weer minder omdat het zo zout en taai is. Voedingswaarden zijn wel goed.

De prijs is niet voor arme sloebers maar goed dat is een goede gebakken biefstuk natuurlijk ook niet. Als je wat wilt te snacken hebben bij de film zonder je echt schuldig te moeten voelen is dit toch wel ideaal vind ik zelf.

De 1 KG zakken biltong met DBB korting maken de prijs per 100 gr een stuk interessanter, die zou ik ook zeker eens proberen want is ook erg lekker.
 
Ja indiana is wel zout, niet allemaal even taai hoor.
Elk merk heeft eigenlijk zo zijn eigen smaak die je terug vind in eender welke kruiding van dat merk. Erg hard verschillen van smaak doet het niet, enkel de kruiding is dus anders.... De smaak van wild west vind ik gewoon niet zo lekker. Doet me altijd denken aan bifi worst, maar dan slechter... :)

Van alle jerky's vind ik meestal de gevogelte variant het beste. Turkey, chicken etc
Maar de steak bites van jack links blijven het beste :)
 
De steak bites zijn echt verslavend lekker

Binnenkort nog maar eens bestellen, denk dat ik ook een kg billtong erbij neem dan
 
hoe smaakt die gedroogde vis? Is die smaak niet te sterk?
Ik ga het ook eens proberen, weer eens wat anders en praktisch voor noodgevallen.. Makkelijker dan een bak kwark en de tonijn komt me soms de neus uit

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 17:25 ----------

ik zag laatst trouwens op de markt ook gedroogde vis liggen, wellicht is dat een stuk goedkoper. Het glom wel van het zout en zag er niet zo smakelijk uit, maar nu ik de macro's van de vis voorbij zie komen lijkt het me het proberen wel waard
 
hoe smaakt die gedroogde vis? Is die smaak niet te sterk?
Ik ga het ook eens proberen, weer eens wat anders en praktisch voor noodgevallen.. Makkelijker dan een bak kwark en de tonijn komt me soms de neus uit

---------- Post toegevoegd 2 August 2013 om 17:25 ----------

ik zag laatst trouwens op de markt ook gedroogde vis liggen, wellicht is dat een stuk goedkoper. Het glom wel van het zout en zag er niet zo smakelijk uit, maar nu ik de macro's van de vis voorbij zie komen lijkt het me het proberen wel waard
Hangt af van welke vis je neemt. Heb er twee geprobeerd, de Pacific Ansjovis was vrij zout en ze zijn erg klein en droog. Dan was de Bitafiskur een stuk beter. Veel minder zout en lekker krokant, beetje als krokant brood maar dan vol met eiwit. Die kost wat meer maar dan heb je ook wat. Je hebt de neiging er langzamer van te eten dan van jerky of biltong omdat het zo voedzaam is en je er langer op gaat kauwen. Ik kan me geen betere snack voorstellen in de cut.
 
oké thanks voor je reactie! Dan ga ik dat zeker eens proberen.

En ik zat nog eens te denken aan die beef jerky, heeft iemand toevallig geprobeerd er water bij te doen, zoals bij gedroogd fruit? Hoe pakt dat uit? Kun je evt nog wat zout water weggieten ook, terwijl er nog wel wat smaak achter blijft. Ook maar een idee hoor, misschien is het dan enorm klef :bang:
 
Back
Naar boven