MuscleMeat

Kosten voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
567
Waardering
0
Ik ben vorige week eens aan het rekenen geslagen. Ik zal even wat dingen opnoemen die ik dagelijks eet.

- 6 eieren
- 1,5 liter melk
- 2 x bak kwark
- half brood volkoren
- 100 gram kipbeleg
- 300 gram kip (gebakken of iets dergelijks)
- blikje tonijn
- kaas/pindakaas als beleg

Blijkt toch dat ik voor zon 15a20 euro per dag eet. Los van supplementen die ook nog eens voor flinke kosten zorgen. En nou heb ik hier nog niet eens groente, fruit, de rest avondmaaltijd, ander drinken etc bij opgeteld. Dat is 450 tot 600 euro per maand.

Hoe doen jullie dit? Ik las net in een andere thread dat hier aardig wat studenten zijn, eten jullie minder? Werken jullie er veel voor? Dit is een vraag voor iedereen! Wil graag eens wat reacties over hoe het misschien goedkoper kan of hoe anderen hier tegen aan kijken.
 
werk voor supplementen (weightgain,whey,creatine e.d.)
ouders betalen normaal voedsel.
 
een gedeelte betaald smam.. avondeten/deels van de melk. eitjes van de kippen hier thuis.

verder kom ik uit op een som van ongeveer 30 euro per week aan eten (15 potten kwark/2 kilo kipfilet/5-6 pakken melk/kipfilet beleg/en wat vis her en der)

verder nog dextrose/vit pillen/lijnzaad/whey shake.
en dan nog de sportschool erbij..

in ttoaal is deze sport heel erg duur, als je kijkt wat je maandelijks besteed. maar geldverspilling? nee zeker niet imo !
 
deel ouders (brood, avondeten, helft van mijn tonijn)

ikzelf betaal de proteine, deel van de eieren, koolvisfilets, deel van het tonijn, andere supps e.d.)

je leert wel prijsbewust in te kopen op die manier
 
Ik zit aan 80-90€ per week meestal, soms als het echt bulken is gaat het over de 100-120 € per week.... exclusief supps
 
Originally posted by admin
Ik zit aan 80-90€ per week meestal, soms als het echt bulken is gaat het over de 100-120 € per week.... exclusief supps

Ik ben echt serieus benieuwd naar je foto admin
 
Originally posted by admin
Ik zit aan 80-90€ per week meestal, soms als het echt bulken is gaat het over de 100-120 € per week.... exclusief supps

dan doe ik toch iets fout, zal eens goed inkoopbeleid gaan invoeren :D

Woon je op kamers T?
 
Originally posted by CQ_Demolisher


Ik ben echt serieus benieuwd naar je foto admin

me too !
 
ik betaal vrijwel alles zelf. Ik ben student, loop momenteel stage zonder vergoeding en heb momneteel geen baan. Ik woon dan wel thuis bij mn ma maar die heeft t ook niet altijd breed. Dit betekent dus dat ik vaak zelf voor mn voedsel zorg omdat ik dat mn ma niet allemaal kan laten halen. Ik haal als t kan supplememnten maar de laatste tijd ben ik misshcien iets te snel geneigd om die dingen te kopen. Ik kom per week wel uit op een eurootje of 50 snel geschat dan.

Nu in mn cutfase gelukkgi minder, kom ik per dag uit op 3 eieren, 200 gram kalkoenfilet, 3 sneetjes brood waarbij ik vak brood opt werk eet, 1pot kwark, 100 gram kalk.filet, tonijn, havermout en yoghurt en dan nog de nodige groentes.
lijnzaad doe ik volgens mij 2 weken mee met 1 flesje geloof ik. 2 eetlepel perr dag

idd geen geldverspilling, alhowel ik nog wel mn vakantie in t vooruitzicht heb, maar ga toch minder stappen dat ook weer geld scheelt
 
kost idd veel geld, gelukkig heb ik een vriendin die precies weet in welke winkel je de goedkoopste producten kunt halen, vaak zelfs dezelfde merken met veel verschil.

Tip pak de huismerken de kwaliteit is veelal hetzelfde,

maar aangezien we beiden werken kan ik ook mijn supplementen halen, alleen komt er over 1 1/2 maand een kleine bij dus dat kan nog veranderen

:rocker:
 
Dom!nator, da's aardig wat! Qua geld en hoeveelheid voedsel. Volgens mij ben je wel een flinke kerel, of niet?
 
nouja ik ben wel flink ja

1,98m!
94kg (leeg;))
vet% 10
 
Ik zit op gemiddeld 15 euro per dag, dus over de 100 per week..

kip, kwark, rookvlees, biefstuk, zalm enz. geen goedkoop voedsel..

owjah, woon op mezelf en werk 40 uur per week.. zo kan ik het dus bekostigen.
 
- 6 eieren
- 1,5 liter melk 80ct
- 2 x bak kwark 120
- half brood volkoren 100
- 100 gram kipbeleg 80
- 300 gram kip (gebakken of iets dergelijks) 180
- blikje tonijn 70
- kaas/pindakaas als beleg 40

als je dit ruim bij elkaar telt kom je misschien aan 7 euro... toch nog aardig wat geld dag in dag uit. en natuurlijk zoals je zegt de rest er nog bij. groenten etc..
 
Mijn ouders betalen al mijn eten en drinken :banana: , maar de sups moet ik zelf kopen.
 
Damn soulreaver, en dat naast je studie??

@ eref, ik moet idd naar goedkopere supermarkten gaan, ik heb een lijst gemaakt met dingen die ik elke week eet en ga ff checken waar alles het goedkoopst is. Moet wel zeggen dat een aantal prijzen niet geheel kloppen als je ziet dat ik 100 gram kipfilet op 2 boterhammen doe en ook 100 gram kaas op 2 boterhammen etc.


//edit ik zal posten als ik de prijzen heb opgezocht
 
Originally posted by Dom!nator


dan doe ik toch iets fout, zal eens goed inkoopbeleid gaan invoeren :D

Woon je op kamers T?
Huur de bovenverdieping af van ouders.

Verder koop gewoon de goedkoopste eiwitbronnen, alles in grote hoeveelheden (is meestal goedkoper) van witte producten (net zo goed als merknamen maar spotgoedkoop) of huismerken (scheelt soms de helft v/d prijs) etc etc

Verder koop ik aardappelen, melk en vlees van de boer (woon in boerengat :D)

Supplementen krijg ik van Robin in de vorm van sponsoring :)
 
ik telde eerder nooit... had gedacht dat ik voor het cutten veel meer kwijt zou zijn dan normaal maar dat is echt niet het geval. nu kom ik er pas achter wat ik normaal eigenlijk naar binnen werk.
op het moment per dag:
20 eitjes 2,00
400 gr koolvis ong. 4,00
400 gr kipfilet ong. 2.50
60 gr havermout ong 0.15
2 appels 0.50
3 a 4 grapefruits 2.00
6 flessen mineraalwater 2.00
koffie 1.00
280 gr rijst 0.30
is bij elkaar toch ongeveer 14.50 exclusief supplementen.
nu ik het zo optel is het inderdaad toch niet zo weinig...
dan wil ik dus helemaal niet uittellen wat ik normaal kwijt ben maar ja je moet er wat voor over hebben he
 
Als student eet ik vooral, naast wat ik thuis allemaal kan eten, magere kwark, brinta, lijnzaadolie, en eitjes. Iedere week haal ik voor een eurootje of 15. Wel s'ochtends en na de training een wheyshakie. En dan af en toe de luxe van een stuk kip of tonijn. Ik kan niet wachten tot ik werk en dan de cash heb om is echt flink te bulken!!!
 
Back
Naar boven