MuscleMeat

kotnet of andere internetprovider? HELP!

Bezoekers in dit topic

embryo

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2008
Berichten
1.030
Waardering
81
Ik ben sinds kort veranderd van kot (in Leuven).
De nieuwe studio voorziet niet in internet.
(wel gemerkt dat er nog een gratis kabelaansluiting loopt zodat ik toch tv kan kijken :) )

Via de universiteit kan je "kotnet" krijgen:
https://admin.kuleuven.be/icts/services/kotnet/2011
-10 gb downloaden (nt echt veel, maar ok)
- 1 pc aansluitbaar
- prijs: 200 euro per jaar

of via kotnet collectief
- 10 gb per gebruiker
- 16 pc's mogelijk
- prijs: 350 euro per jaar

Mijn eerste vraag: wat is dat "1pc".
Wordt er echt "gecontroleerd" of het altijd dezelfde pc is?
M.a.w. als ik het installeer via mijn laptop, kan ik dan niet meer mijn vaste pc gebruiken? (plus kan mijn vriendin dan ook niet meer inloggen via haar laptop?)
Of is het meer via een login. Dat elke gebruiker een login krijgt, en die telkens maar 10 gig krijgt? (maar dit lijkt mij strijdig tov "kotnet collectief").

Er zijn in dit gebouw nog 2 andere studenten.
"Kotnet collectief" zou dus niet echt voordelig zijn voor ons.

Via telenet wil ik niet gaan, aangezien de prijs al sowieso vrij hoog is, plus dan zou ik nog eens moeten betalen voor een telefoonlijn.

Belgacom heeft mss nog een aantrekkelijke aanbieding:
http://www.belgacom.be/private/nl/j...hbs_adsl_res_plus&detailPage=inter_intens_sum

- onbeperkt downloaden
- 4 pc's aansluitbaar (ideaal want we zijn met 4 kotgenoten: mijn vriendin, ik en twee andere koten)
- prijs: 57 euro per maand.
Dan zouden ik en mijn vriendin samen een 30 euro per maand moeten betalen, voor onbeperkt internet, wat wel ok is.

Tot slot is er Dommel
twee mogelijkheden:
1. alleen abonnement voor mij en mijn vriendin:
[Link niet meer beschikbaar]
- 60 gb download (meer dan genoeg voor ons)
- kostprijs: 13 euro voor een belgacomlijn plus 14 euro voor het eigenlijke abonnement
- totaal is dus een kleine 30 euro per maand weer

2. abonnement voor alle kotgenoten (4)
[Link niet meer beschikbaar]
- onbeperkt downloaden
- kostprijs: 13 euro voor een belgacomlijn plus 33 euro voor het eigenlijke abonnement
- totaalprijs voor 4 man is dus 46 euro, wat voor mij en vriendin samen 23 euro is.

Ik heb niet genoeg verstand van internet(aansluitingen) dus kan iemand dit eens bekijken? Ik weet dat het mss wat veel is, maar eeuwig dank :).

Nog kort samengevat:
op kot geen internet aangesloten dus volgens mij is kotnet nog niet mogelijk, we moeten dus zelf een contract aangaan.
Hier zijn twee opties, ofwel "1 pc", ofwel "16 pc's", respectievelijk 200 euro en 350 euro op jaarbasis. Wel slechts 10 gig download.

Ik kan ook naar mobistar gaan of dommel. Weet niet hoe dit werkt... Moet ik dan een modem op mijn studio zetten en die doortrekken naar de andere koten (of evt draadloos).

Wat raad je mij aan.

Bedankt voor de moeite :)
 
10 gb is gewoon te weinig denk ik, dus kotnet valt af.

Dan belgacom, 57 per maand
Dan belgacom, 43.46 per maand, 100gb max

Dan Dommel 46 per maand, 60 gb max
Dommel valt dus prijstechnisch af

Je kan dus voor 3.50 per persoon per maand extra onbeperkt downloaden, Dat is een afweging die je even moet maken.
Het aantal pc's heeft volgens mij met het aantal emailboxen te maken en niks met het aantal aangesloten pc's op je draadloos netwerk.
Denk aan Laptop, Ipad Telefoon, en dat is dan pas van 1 Persoon.

En voor je netwerk, je krijgt bij belgacom een draadloos modem/router dus dan heb je gelijk een draadloos netwerk in je huis. Ze komen het ook nog gratis aansluiten als je online besteld.


Disclaimer: Ik heb geen ervaring met het Belgische internetgebeuren, mijn info komt puur van Belgacom af.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt! Iemand die nog een andere visie/ mening/ idee heeft?
 
Back
Naar boven