Fitness Seller

Kracht 17 jarige

  • Topic starter M1
  • Startdatum
  • Reacties 54
  • Weergaven 4K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

lol een halve spegaat doen voor elk dingetje dat je op moet pakken
De manier van bewegen van sumo dl komt meer overeen met de beweging die je maakt als je gewoon iets opraapt, dan van reguliere dl. De stand van je voeten heeft daar in principe niks mee te maken.
 
Heb nog een vraagje, Ik heb laatste een belt aangeschaft voor squatten en deadliften, al zie ik sommige mensen er ook mee benchen. Op het internet kan ik nergens echt vinden waarvoor dat is en of het nuttig is. Vandaar de vraag: helpt een belt bij het bankdrukken?
 
Het is meer een generale vraag.
Waar helpt een riem voor volgens jou? (los van de oefening)
 
Stabiliteit, al kan ik me dat bij het benchen niet helemaal voorstellen… vandaar de vraag.
 
Een riem heeft eigenlijk de functie dat je extra kunt bracen.
Dus in andere woorden rondom de riem kunt breken met je buikspieren en rugspieren.
Als je de bench echt uitvoert zoals bijvoorbeeld Dave Tate het uitlegt kan je er zeker extra stabiliteit uithalen. Echter zijn de meeste mensen die trainen hier niet mee bezig of niet goed getraind genoeg voor.

Mand. Het helpt juist met stabiliteit wat net zo belangrijk is bij benchen als bij squats en deads.
 
Heb nog een vraagje, Ik heb laatste een belt aangeschaft voor squatten en deadliften, al zie ik sommige mensen er ook mee benchen. Op het internet kan ik nergens echt vinden waarvoor dat is en of het nuttig is. Vandaar de vraag: helpt een belt bij het bankdrukken?
Alleen voor 1rm of zware topsets gebruiken. En dan ook alleen als je zeker weet dat je techniek/uitvoering goed is.

Een riem kan een vals gevoel van veiligheid geven, maar een riem is NIET voor de veiligheid van je rug e.d. Met riem is de kans op blessures vaak juist hoger.
Een squat met riem is ook een andere oefening dan zonder, dus ook met riem moet je oefenen en weer opbouwen.
Ik gebruik zelf een riem bij ohp en bb rows, en bij het laatste setje squats en deadlift. Maar als ik me goed genoeg voel doe ik het liever zonder.
 
Deadliften vind ik persoonlijk een oefening die ik niet zou aanraden. Voor mij en vele een blessure gevoelige oefening. Ik vind zelf ook een oefening die niet een must is in je trainingsschema. Ik heb ook mijn vraag tekens over hypertrofie.
 
Deadliften vind ik persoonlijk een oefening die ik niet zou aanraden. Voor mij en vele een blessure gevoelige oefening. Ik vind zelf ook een oefening die niet een must is in je trainingsschema. Ik heb ook mijn vraag tekens over hypertrofie.
Voor hypertrophy idd niet nodig, net als squat (zie The Rock). Maar het is toch ook wel de backbone van krachttraining, net als squats en bench.
Blessure gevoelig alleen bij slechte uitvoering. Voetballers breken ook wel eens een been, knie, enkel.. elke sport kent zijn risico's en het is aan de beoefenaar hoe ver hij/zij/het wil gaan.
 
Alleen voor 1rm of zware topsets gebruiken. En dan ook alleen als je zeker weet dat je techniek/uitvoering goed is.

Een riem kan een vals gevoel van veiligheid geven, maar een riem is NIET voor de veiligheid van je rug e.d. Met riem is de kans op blessures vaak juist hoger.
Een squat met riem is ook een andere oefening dan zonder, dus ook met riem moet je oefenen en weer opbouwen.
Ik gebruik zelf een riem bij ohp en bb rows, en bij het laatste setje squats en deadlift. Maar als ik me goed genoeg voel doe ik het liever zonder.
ik ben ook geen fan van een riem.
Voor hypertrophy idd niet nodig, net als squat (zie The Rock). Maar het is toch ook wel de backbone van krachttraining, net als squats en bench.
Blessure gevoelig alleen bij slechte uitvoering. Voetballers breken ook wel eens een been, knie, enkel.. elke sport kent zijn risico's en het is aan de beoefenaar hoe ver hij/zij/het wil gaan.

Mooi uitgelegd! Klopt helemaal.
 
Oke, bedankt voor de hulp!! Volgend Dave tate is vooral je bar path belangrijk toch? Heb meerdere filmpjes van hem bekeken. Wat zal een belt met je arch doen dan? En wat raden jullie aan? Volgende keer bench pr belt om en kijken hoe het voelt of?
 
Volgens*
 
Back
Naar boven