Fitness Seller

Kracht afname in de cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Action Roy

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
134
Waardering
0
Ik ben al even bezig met de cut tot nu toe gaat dat allemaal voorspoedig, alleen ik merk bij sommige oefeningen een krachtafname bijvoorbeeld bij bankdrukken ik kan bij deze oefening soms gewoon niet die laatste paar herhalingen doen i.p.v. normaal 8 herhalingen lukt het me echt maar 4 keer. of bij dumbbell curls normaal pak ik dumbbells van 18 tot 20 kg nu kom ik niet verder
dan 16 kg ?

Hebben jullie dit ook tijdens een cut periode?
 
Groeien doe je toch amper je kunt beter een lichter gewicht nemen en iets meer rep's i.p.v 8 doe je 12 tot 15!
 
Waarom ? Die paar meer reps verbranden echt niet meer vet.

Beter zo zwar mogenlijk blijven gaan vanwege spierbehoud.
 
heeft praktisch iedereen wel in zekere mate last van denk ik
 
tijdens de cut wel ja, maar minimaal.


Ik merk het vooral als ik weinig KH voor mijn training gegeten heb, dan voel ik me wel wat slapper. Je kan ook misschien wat creatine erbij nemen om je kracht te compenseren.


Van een aantal forumleden hoorde ik alleen dat het vet verbranden lastiger gaat met creatine. :)
 
op sommige onderdelen ben ik sterker met cutten
 
Yep.

kracht wordt minder. Enerzijds omdat je continu veel minder calorieen krijgt en je lichaam zich daar tegen verzet door zuinig aan te gaan doen, anderszijds door spierverlies :eek:

Gewoon zo zwaar mogelijk blijven trainen, dan geef je je lichaam tenminste ene goede reden om de spiermassa vast te houden.
 
herken het ook...
Misschien ook wel incombi met het wat warme weer, word je toch wat sloom van.
 
Yep, heb er ook last van tijdens de cut.

Heb net borst en biceps getraind en was met incline bench een stuk slapper. Nu had ik vandaag ook slecht gegeten, maar doe normaal toch met 80 kg zo'n 8 a 10 reps. Nu kreeg ik er net 4 a 5 uit geperst!! Vreselijk!! :(

Maarja, kleine troost; wanneer je weer gaat bulken wordt je vanzelf weer sterker en zit je snel weer op je oude niveau terug om daarna nog sterker te worden!! :D
 
ikzelf verhoog het gewicht met 20-30% en dan 8-10 reps 4 sets en veel cardio en goed eten en creatine.
 
Ik had het ook tijdens de cut, ben er nu 3 weken uit en ben nog steeds niet helemaal terug op hetzelfde gewicht met bepaalde oefeningen. Met dumbbellpress drukte ik 3 weken geleden nog maar met 30kg dumbbells, terwijl ik voor de cut 36 haalde. Ben nu al weer 3 weken uit de cut en haal nu weer 34.

Blijf iig zwaar doortrainen, die spieren zitten er door zwaar trainen en je hebt dus ook de meeste kans dat ze er blijven zitten door gewoon zwaar te blijven doorgaan.
 
big kelvin zei:
ikzelf verhoog het gewicht met 20-30% en dan 8-10 reps 4 sets en veel cardio en goed eten en creatine.

Je verhoogt je gewicht als je minder kracht hebt :rolleyes:
 
Angerfist zei:
Je verhoogt je gewicht als je minder kracht hebt :rolleyes:

heb ik het over minder kracht gehad nee he ik merk er niks van alleen de laatste maand iets zo was het de vorige keer
 
big kelvin zei:
heb ik het over minder kracht gehad nee he ik merk er niks van alleen de laatste maand iets zo was het de vorige keer

Ga je dan sowieso niet voluit als je nog je gewicht kan verhogen?
 
Angerfist zei:
Ga je dan sowieso niet voluit als je nog je gewicht kan verhogen?

voluit gaan doe ik niet altijd in de bulk dan vind ik vorm beweging heel belangrijk en als ik veel eet kan ik niet volluit en als ik cut wel en het werkt meer te zweten.
 
Okey ik ben weer gerust gesteld omdat ik dus niet de enige ben, creatine is idd een optie maar die had ik er juist even uitgegooid i.v.m. de vetverbranding ik kan alleen niet wachten tot het weer winter wordt. Kan je jezelf weer lekker volvreten en de gewichten gaan makkelijker !
Er zijn trouwens ook oefeningen waar je weer profeit van hebt in de cut dippen ! (ben nu natuurlijk wat lichter :D )
 
Als het slechter gaat kan je beter sets doen waar je 10 perfecte herhalingen mee kunt doen,no matter what het gewicht. Als je blijft knallen raak je overtrained en doe je ze niet fatsoenlijk meer waardoor je nog sneller achteruitgaat,is mijn ervaring ermee en het gaat nu prima.
 
''Als het slechter gaat kan je beter sets doen waar je 10 perfecte herhalingen mee kunt doen,no matter what het gewicht. Als je blijft knallen raak je overtrained en doe je ze niet fatsoenlijk meer waardoor je nog sneller achteruitgaat,is mijn ervaring ermee en het gaat nu prima.''

Helemaal mee eens. ben tijdens de cut ook vreselijk fanatiek doorgegaan, begin ging ik nog wel ff vooruit, maar op een gegeven moment trek je het niet meer en raak je overtraind. Bovendien is het nu ook niet zo lekker trainen met dat warme weer.

Belangrijkste doel massa behoud, ietsjes vetverlies, en probeer je stats niet te laten dalen. Half augustus beginnen weer met massa aanzetten
 
Man-Mountain zei:
op sommige onderdelen ben ik sterker met cutten
??

je bedoelt oefeningen als chins/dips die relatief makkelijker worden doordat je BW daalt?
 
Back
Naar boven