MuscleMeat

Kracht en cardio

Bezoekers in dit topic

fransm

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
200
Waardering
0
Ik wil het hardlopen weer terug oppakken en wil daarvoor een 3-tal trainingen in de week voor plannen.
Ik train nu volgens Wendler 4 dagen kracht. Zou ip gecombineerd kunnen worden, maar dan hou ik geen rust dag over. Daarnaast heb ik dag/avond school, dus kan effectief maar 6 dagen trainen.
Nu heb ik een tijd 5x5 getraind en daar zitten maar 3 trainingen in de week.
Heeft er iemand ervaring met 5x5 EN 3 dagen cardio?
 
Wel ervaring mee ja, ook met elke dag squats en cardio, maar conditionering moet toch juist geen probleem zijn bij Wendler? Welke variant doe je? Hoe intensief wil je gaan hardlopen dan?

Uit de 5/3/1 manual:
Wendler zei:
I don’t care when or how you get this conditioning done, and I don’t care whether it happens on your off days or not. The only time this matters is when you live in the Land of the Vag. Do it when you have time. Make time for it. Just get it done. Nobody ever got strong or got in shape by thinking about it. They did it.

En hij geeft zelf toch ook aardig wat opties en informatie:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/conditioning_101
 
Ik volg de BBB-variant. Ben zo'n 45 min bezig met kracht-training.
Lopen zou ik het liefst weer op willen bouwen naar 3x 60min per week, eventueel 1 uur spinning ipv 1 uur lopen.
Dan zou ik cardio moeten doen na m'n kracht-training, dat kan, maar vind ik niet ideaal. Vandaar dat ik wil kijken naar 3 dgn kracht en 3 dgn hardlopen.
 
Back
Naar boven