XXL Nutrition

kracht en zelfvertrouwen laag

Bezoekers in dit topic

younglifter06

Novice
Lid geworden
16 aug 2022
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
beste medesporters,

ik ben 15 jaar oud en fitness ongeveer anderhalf jaar. ik ben vooral gaan fitnessen om meer zelfvertrouwen en kracht te krijgen. nou liggen mijn pr's zeer boven gemiddeld (bench 95, squat 110 en deadlift 140) nou zegt dit naturlijk niet super veel over hoe sterk je bent, maar alsnog kunnen mensen die veel minder sterk zijn en veel lichter zijn mij gemakkelijk omkrijgen of omduwen. hierdoor heb ik weinig zelfvertrouwen als ik een opstootje heb in de kroeg en geef ik snel toe aan een tegenstander. al zijn mijn armen en rug veel breder dan hem. heeft iemand tips om meer zelfvertrouwen en vooral meer algemene fysieke kracht te ontwikkelen?

groeten Younglifter06
 
Je grootste kracht zit tussen je oren
 
  • Wow
Waarderingen: vntl
beste medesporters,

ik ben 15 jaar oud en fitness ongeveer anderhalf jaar. ik ben vooral gaan fitnessen om meer zelfvertrouwen en kracht te krijgen. nou liggen mijn pr's zeer boven gemiddeld (bench 95, squat 110 en deadlift 140) nou zegt dit naturlijk niet super veel over hoe sterk je bent, maar alsnog kunnen mensen die veel minder sterk zijn en veel lichter zijn mij gemakkelijk omkrijgen of omduwen. hierdoor heb ik weinig zelfvertrouwen als ik een opstootje heb in de kroeg en geef ik snel toe aan een tegenstander. al zijn mijn armen en rug veel breder dan hem. heeft iemand tips om meer zelfvertrouwen en vooral meer algemene fysieke kracht te ontwikkelen?

groeten Younglifter06
Je taalgebruik komt niet overeen met een gemiddelde 15 jarige.
Als jouw stats kloppen en je laat je makkelijk omduwen heb je gewoon geen gevoel voor balans of je leunt naar een kant. Train je ook je core?
 
Krav maga voor zelfverdediging. Verder moet je stevig staan. als je zelf 95kg kunt bandrukken, duw je de meeste knaapjes zo weg. In een opstootje in kleine ruimte, moet je zelf wel goed alert zijn.
Als je zelf onder invloed(alcohol) bent, kun je 9 van de 10x beter naar buiten lopen. Maar ja, een 15 jarige heeft naar mijn mening niks in een kroeg te zoeken.
 
Je kan beter voor atletisch lichaam trainen dan kracht op je leeftijd, wanneer die milfs je billen beginnen strelen in de kroeg zal je zelfvertrouwen pas echt stijgen.
Net zoals je eerste erectie.
Dat was toch bij mij het geval op die leeftijd.
 
beste medesporters,

ik ben 15 jaar oud en fitness ongeveer anderhalf jaar. ik ben vooral gaan fitnessen om meer zelfvertrouwen en kracht te krijgen. nou liggen mijn pr's zeer boven gemiddeld (bench 95, squat 110 en deadlift 140) nou zegt dit naturlijk niet super veel over hoe sterk je bent, maar alsnog kunnen mensen die veel minder sterk zijn en veel lichter zijn mij gemakkelijk omkrijgen of omduwen. hierdoor heb ik weinig zelfvertrouwen als ik een opstootje heb in de kroeg en geef ik snel toe aan een tegenstander. al zijn mijn armen en rug veel breder dan hem. heeft iemand tips om meer zelfvertrouwen en vooral meer algemene fysieke kracht te ontwikkelen?

groeten Younglifter06
Belachelijk sterk voor je leeftijd maar ook een belachelijke motoriek.
Het maakt niet uit of je judo voetbal of basketbal gaat doen, maar laat dat geknoei met gewichten maar zitten. Als je zo doorgaat kun je op je 16de nog geen bal vangen.
 
Iedereen is op een bepaalde manier onzeker, ook al denken anderen van niet. Dat gaat nooit veranderen.

Waarom is het slecht om toe te geven in een opstootje? Iedereen heeft altijd zo'n ultiem rechtvaardigheidsplaatje voor ogen in de trant van iemand op zijn nummer zetten, maar wat als je hem een duw verkoopt hij valt en valt met zijn hoofd op een rand en raakt in coma en je zit een aantal weken in de bak (true story). Als je weerbaarder wil worden dan is een vechtsport iets, maar als je er geen klap aan vind dan zou ik het niet als een 'must' beschouwen voor dat ene momentje in de kroeg. Imo is weerbaarder OOK helemaal niet in die situatie terecht komen....met woorden.

Zijn er nog andere dingen waarvoor je meer zelfvertrouwen wil? Want voor de enkele opstootje 183 uur in de gym elk jaar lijkt mij een matig doel. Zoals RookworstXL al zegt lijkt mij een veel beter doel waar je de rest van je leven plezier van hebt ;)
 
beste medesporters,

ik ben 15 jaar oud en fitness ongeveer anderhalf jaar. ik ben vooral gaan fitnessen om meer zelfvertrouwen en kracht te krijgen. nou liggen mijn pr's zeer boven gemiddeld (bench 95, squat 110 en deadlift 140) nou zegt dit naturlijk niet super veel over hoe sterk je bent, maar alsnog kunnen mensen die veel minder sterk zijn en veel lichter zijn mij gemakkelijk omkrijgen of omduwen. hierdoor heb ik weinig zelfvertrouwen als ik een opstootje heb in de kroeg en geef ik snel toe aan een tegenstander. al zijn mijn armen en rug veel breder dan hem. heeft iemand tips om meer zelfvertrouwen en vooral meer algemene fysieke kracht te ontwikkelen?

groeten Younglifter06
Allereerst heb jij niks te zoeken in een kroeg op deze leeftijd. Ten tweede kun je het liefst gewoon de opstootjes vermijden tegenwoordig sinds iedereen een mes met zich meedraagt. Als je toch echt sterker wilt worden kun je je inschrijven bij een vechtsport die jou leuk lijkt.
 
Back
Naar boven