AndroidHealthClinic

kracht in pull downs/ups behouden zonder pull downs

Bezoekers in dit topic

Martios

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
700
Waardering
36
Na een paar maanden doelgericht trainen ben ik een stuk sterker geworden in pull ups en pull downs (van 51kg pull down naar 82kg, paar herhalingen). En de groei zat er eigenlijk nog lekker in. Maar helaas kreeg ik ietsjes last van mijn brachioradialis (bovenkant van de onderarm) en ook de elleboog (voelt alsof het in het gewricht zit, maar is denk ik wat anders). Dit is een nu een maandje zo.

Omdat ik voorzichtig ben ga ik meteen kijken wat ik kan doen om de pijn eerst te laten verdwijnen. Ik ben dus begonnen met pull downs op een andere machine; deze machine heeft twee pulley's vlak naast elkaar en geeft je dus de vrijheid tijdens de beweging te draaien met je handen zodat halverwege je handpalmen naar elkaar toe beginnen te wijzen en onderaan de beweging de handpalmen naar boven wijzen. Ik moet nog ontdekken of dit mij uberhaupt van de pijn gaat afhelpen.

Met dumbbell rows en seated rows heb ik geen problemen met de brachioradialis. De hammercurls en facepulls heb ik vervangen omdat ik de pijn daar ook voelde. Het is een hele lichte pijn overigens. Ik voel iets, zeg maar. Noem het een ongemak. Maar ik ben voorzichtig zoals ik al zei. Dat is het eigenlijk.

Wat zou ik verder kunnen doen om de kracht in de pull ups zoveel mogelijk te behouden?
En wat moet ik straks doen om van het brachioradialis-probleem af te komen? Versterken? Of rust gunnen? En hoe? Iemand een idee?

Overigens is het alleen mijn linker arm waar ik altijd blessures aan heb. Ik ben rechts, maar mijn linker kant (benen rug armen, alles) is meer ontwikkeld en iets sterker.
 
Laatst bewerkt:
Weekje rust houden en eventueel een sleeve gebruiken. Vervolgens rustig aansterken.

Waar zit de pijn trouwens, in je elleboog, in de spier of in de pees? Moet je wel even goed voelen
 
Het voelt alsof het in mijn elleboog zit. Dat is tenminste precies waar ik het voel. Maar ik denk niet dat het mijn gewricht is niettemin. Lastig te weten wat het is.

Weekje rust heb ik al genomen. Het ging toen weg en kwam de tweede training terug.

Hoop dat ik mijn kracht pull ups kracht kan houden zonder ze te doen. Maar ja, desnoods niet. Dan maar wat langzamer.. Wat maakt het ook uit eigenlijk..

thanks!
 
Probeer je ellebogen anders goed op te warmen voordat je begint.

3x25 tricep pushdown
3x25 cable curl

Met een zeer licht gewicht dat je amper moeote moet doen. Gewoon puur om je ellebogen op te warmen
 
Probeer je ellebogen anders goed op te warmen voordat je begint.

3x25 tricep pushdown
3x25 cable curl

Met een zeer licht gewicht dat je amper moeote moet doen. Gewoon puur om je ellebogen op te warmen

Dt is misschien wel een heel goed idee ja, goed opwarmen! Nu doe ik alleen roeien en crosstrainer voor 10 minuten. Daarna voorlopig even hele lichte curls en pushdowns. Top idee. Thanks
 
Probeer wel cables te gebruiken, omdat hierbij de belastig constant is. Bij curls is het gewicht bovenin minder.
 
Back
Naar boven