XXL Nutrition

kracht maar geen massa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

derpity

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
183
Waardering
11
Lengte
1m86
Massa
71kg
Mijn vraag werd hoogstwaarschijnlijk reeds een aantal keer gevraagd maar desondanks dat ik hier al een tijdje rondkijk ben ik nog niet zeker.
Ik ben het laatste jaar sterker geworden en daar ben ik tevreden over. Ik ben slechts een aantal kilos verzwaard, stuk of 6.

Ik begrijp dat een groot deel van mijn kracht verbeterde neuromusculaire coordinatie is. Met andere woorden, ik zie er nog uit als een scharminkel :p

Stats:
Vroeger: 1,86 63kg, BP: 40kg, SQ 50-60kg, deadlift 100kg

Nu: 1,86 70kg, BP: 80kg, SQ: 100kg, deadlift: ik schat 160kg (niet zeker aangezien het een toestel is met een hefboom, we mogen niet los deadliften)
BP train ik zo: Snel opbouwen, zo hoog mogelijk, max eruit halen. Vervolgens afbouwen (per 10kg ongv) en telkens zoveel mogelijk.
SQ: Meestal doe ik hier meer reps dan de BP, 8-10-15 maal. ATG met lichtere gewichten.
Idem voor de deadlift (maar den wel niet atg xD)
Verder doe ik nog veel pull ups en de rest is niet zo belangrijk denk ik.
Ik train 2 maal in de week (MA + VR). Dan combineer ik telkens BP met SQ of BP met deadlift.

Ik eet het juiste eten geloof ik. Sinds kort probeer ik (opnieuw) mn gewicht langzaam omhoog te krikken.

Moet ik meer eten, of meer volume of frequentie in mijn training stoppen of moet ik gewoon geduld hebben? Ik ben aan de andere kant wel bang dat als ik als een zwijn ga eten ik er ook uit zal gaan zien als een zwijn.

Groetjes, slaapwel
 
Laatst bewerkt:
Ik zou meer gaan trainen, toch zeker wel 3 a 4x in de week..
Mischien een slecht voorbeeld maar ik trainde eerst ook maar 2x in de week kwam ook niet aan..
Nu train ik de afgelope 2.5 maand zeker 3x soms 4 x in de week en ben ik bijna 3 kilo aangekomen..
Dat trainen moet dan inderdaad wel met de goede voeding lijkt mij..
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag werd hoogstwaarschijnlijk reeds een aantal keer gevraagd maar desondanks dat ik hier al een tijdje rondkijk ben ik nog niet zeker.
Ik ben het laatste jaar sterker geworden en daar ben ik tevreden over. Ik ben slechts een aantal kilos verzwaard, stuk of 6.

Ik begrijp dat een groot deel van mijn kracht verbeterde neuromusculaire coordinatie is. Met andere woorden, ik zie er nog uit als een scharminkel :p

Stats:
Vroeger: 1,86 63kg, BP: 40kg, SQ 50-60kg, deadlift 100kg

Nu: 1,86 70kg, BP: 80kg, SQ: 100kg, deadlift: ik schat 160kg (niet zeker aangezien het een toestel is met een hefboom, we mogen niet los deadliften)
BP train ik zo: Snel opbouwen, zo hoog mogelijk, max eruit halen. Vervolgens afbouwen (per 10kg ongv) en telkens zoveel mogelijk.
SQ: Meestal doe ik hier meer reps dan de BP, 8-10-15 maal. ATG met lichtere gewichten.
Idem voor de deadlift (maar den wel niet atg xD)
Verder doe ik nog veel pull ups en de rest is niet zo belangrijk denk ik.
Ik train 2 maal in de week (MA + VR). Dan combineer ik telkens BP met SQ of BP met deadlift.

Ik eet het juiste eten geloof ik. Sinds kort probeer ik (opnieuw) mn gewicht langzaam omhoog te krikken.

Moet ik meer eten, of meer volume of frequentie in mijn training stoppen of moet ik gewoon geduld hebben? Ik ben aan de andere kant wel bang dat als ik als een zwijn ga eten ik er ook uit zal gaan zien als een zwijn.

Groetjes, slaapwel


Ik zou zeggen lees de stickies van de voeding eens eerst door...
 
De titel zegt het al..

''Kracht maar geen massa''

Met andere woorden:
''Veel trainen maar geen voeding''
 
Ligt waarschijnlijk allemaal aan je voeding

''Ik eet het juiste eten geloof ik'' komt ook niet echt overtuigend op mij over dus
 
Volgens mij is je training ruk, train je te weinig en eet je niet goed.

Enige wat je goed doet is denk ik slapen..

No offense intended verder hoor, maar ik zou meer met losse gewichten doen, en goed trainingschema gaan doen (ik raad je een 3,5x per week fullbody aan)
Post je trainingschema in de trainingssectie, maak een voeddingschema en post die in de voeddingsectie.
 
Back
Naar boven