AndroidHealthClinic

Kracht plateau

Bezoekers in dit topic

Cocoon92

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
66
Waardering
42
Lengte
1m95
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Hallo,
ben nu 3 maanden bezig met bodybuilden en het heeft heel goed gegaan tot nu qua krachtopbouw. Elke training kon ik wel verhogen. Nu de laatste 2-3 weken kan ik bij elke oefening gewoon niet meer hoger. Wat moet ik doen?

bv lat pulldown hang ik nu al 2 weken vast op 50kg (3x12), kan gewoon niet meer hoger in gewicht ook al is het maar 2,5kg.

dit heb ik bij elke oefening. Is dit normaal?
 
Persoonlijk zou ik minder gewicht nemen en focussen op de juiste uitvoering met meer herhalingen. En ipv meer gewicht bijsteken elke week 1 herhaling meer proberen,tot je er 5 meer kunt en dan pas verzwaren.
 
Zie ^

Hoe is je voeding?
Ben je aan het bulken of cutten?
 
Meer eten.
 
Ben aan het bulken +400 kcal boven. En heb altijd 7 uur slaap
 
Er zijn zoveel factoren waar het aan kan liggen.

Eet je altijd hetzelfde voor de training
Wanneer eet je je pre workout meal
Wanneer train je: 's morgens, 's middags of 's avonds. Zelf heb ik in de ochtend betere trainingen, maar minder kracht als 's avonds.
combinatie van spiergroepen, zit de ene spiergroep de andere in de weg? ik zal bijvoorbeeld nooit de dag na schouders, borst gaan trainen

En misschien nog het belangrijkste, ook al heb je altijd 7 uur slaap of meer, neem je wel eens rust? Misschien eens een dagje rust inplannen en bekijken wat het met je kracht doet de volgende dag.
 
Back
Naar boven