Fitness Seller

kracht training op 14 jarige leeftijd.

Bezoekers in dit topic

johny klop

Novice
Lid geworden
9 mrt 2021
Berichten
2
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
63kg
dag allemaal

Ik ben 14 en ik zit midden in m'n groeispurt. Maar ik ben daardoor nu wel redelijk lang en slungelig is het gezond om dan aan krachttraining te doen?, het zal dan wel sowieso zonder begeleiding zijn want ik zou het thuis doen. Ik zou ook graag mijn benen willen trainen en de beste oefening daarvoor is de squat maar ik hoor ook veel dat je daar pijn aan je knieën van zou kunnen krijgen dus vraag ik me af of dat wel gezond voor me zou zijn.

mvg johny
 
Het is gezond om aan krachttraining te doen, ook voor een 14 jarige midden in de groeispurt.
Maakt niet uit dat het zonder begeleiding is, zorg gewoon dat je voldoende tutorials kijkt over hoe iets moet en verzin niet zelf iets.
Je zal geen pijn in je knieën krijgen van het squatten als je het goed doet (wederom, kijk wat filmpjes over squatten)
 
Het is gezond om aan krachttraining te doen, ook voor een 14 jarige midden in de groeispurt.
Maakt niet uit dat het zonder begeleiding is, zorg gewoon dat je voldoende tutorials kijkt over hoe iets moet en verzin niet zelf iets.
Je zal geen pijn in je knieën krijgen van het squatten als je het goed doet (wederom, kijk wat filmpjes over squatten)
Precies. En maak ook filmpjes van de zijkant zodat je kan controleren of je houding een beetje goed is. Of doe het samen met een vriend en controleer elkaar.
Het heeft alleen maar voordelen hoor als je de techniek er al jong in krijgt :)
 
Zie bovenstaande.
Lekker gaan trainen en focus op vorm. Iedereen begint ergens.

Gezien je op wil bouwen in gewicht ook gewoon goed eten. Kom je niet aan dan een je een boterham meer en schep meer op bij t avondeten.
 
Back
Naar boven