AndroidHealthClinic

Kracht training voor 50+ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dolcett

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
338
Waardering
30
zijn hier leden van 50 jaar of ouder die nog fanatiek aan kracht training doen?
 
Ik hoop van niet, geen porum een ouwe lul met een opgepompte megabiceps
 
Yep, 52, and stil going strong.
 
Daar ben ik gelukkig nog niet! :p
 
Dolcett,

Ik wordt in april 51 jaar oud.
Vorig jaar een SMA keuring gedaan, de vet percentage was nog steeds 10%
en een vo2max van 50.

Ik doe 4 keer in de week kracht training, en 2 a 3 keer een HIIT.
Ik ben al een tijdje bezig met het dieet: CBL, wat mijn goed bevalt ;)
 
Met of zonder TRT...
 
Ik hoop van niet, geen porum een ouwe lul met een opgepompte megabiceps

Want kracht staat gelijk aan megabiceps :o. Sowieso een fail om mensen af te vallen om hun leeftijd. Vind het prachtig om te zien dat die mensen zich daar nog mee bezighouden na hun 50ste. Keep up the good work :thumbs:
 
Want kracht staat gelijk aan megabiceps :o. Sowieso een fail om mensen af te vallen om hun leeftijd. Vind het prachtig om te zien dat die mensen zich daar nog mee bezighouden na hun 50ste. Keep up the good work :thumbs:

dank je, skinnie blij met mooie complimentjes:)
 
ik lees en hoor vaak dat het wordt afgeraden om te squaten en zowieso krachtraining voor 50 en ouder niet gezond is voor het lichaam? ikzelf ervaar dat ik heel langzaam kracht verlies, ik haal zowieso de kilogrammen niet meer als 15 jaar geleden in mijn training.
 
op scooby's youtube kanaal en trainers van diverse sportscholen vertellen dat

Ik kan me voorstellen dat als bv de squat je echt problemen oplevert je een alternatief moet kiezen, maar als je geen echte problemen hebt zou ik niet weten waarom bv een squat of deadlift op oudere leeftijd te laten.

Krachttraining in het algemeen is juist bewezen erg goed naarmate je ouder wordt.

Dat je wat kracht en spiermassa (natural) inlevert, tsja daar moeten we mee leven.

http://m.youtube.com/watch?v=KO6X6j0OGQQ
 
Bijna 45,gaat nog prima ! Merk idd wel dat,ondanks dat ik nog wel sterker ben dan mijn trainingsmaatje van 26,dat hij verdacht snel dichterbij komt qua kracht.... :(
 
Ik ben nu 42 , ik train nu 2 keer per week fullbody.
en 1 keer pw 11 km hardlopen.


Ik merk dat ik vroeger ( 6 x pw split ) Sneller herstelde van een training en dat ik nooit hoefde op te warmen .


Deed eerst 3 keer pw zwaar fullbody ( vanaf januari ) maar kreeg te veel pijntjes aan de pezen,knieën.


Nu 2 keer pw uitgebreid fullbody wel met 12/10/10/8/6/5 herhalingen.

Doordat ik door in het begin veel herhalingen te doen goed warm ben voor de laatse zwaar te kunnen doen .
zodat ik nu geen blessures meer heb.

Vroeger (19 tot 35) was ik een stuk sterker , maar nu is het ook niet verkeerd en heb ik toch nog
iedere week progressie in gewicht.

Ik vind dat je gewoon goed naar je lichaam moet luisteren , sommige kunnen op onze leeftijd
wel vaker trainen ik helaas niet. Iedereen is anders.

Maar ik ben wel iemand die toch altijd wil blijven sporten.
 
Laatst bewerkt:
Best indrukwekkend eigenlijk als je de foto's bekijkt van de 40/50+er's hier en al helemaal als je dat gaat vergelijken met wat je normaal in het dagelijks leven op straat ziet komen.

Ik ben wel benieuwd hoelang de "oudjes" al trainen?
 
Met (soms jarenlange) pauzes sinds m'n 15e.
 
Sta jij altijd op 8%..?
 
ik doe sinds mijn 17 aan kracht training, op 35-45 jaar was ik op mijn sterkst daarna geen gains meer, verveling sloeg toe en paar jaren gestopt.
 
ik doe sinds mijn 17 aan kracht training, op 35-45 jaar was ik op mijn sterkst daarna geen gains meer, verveling sloeg toe en paar jaren gestopt.

Ik zou het rustig aan weer oppakken, pluk je 'straks' de vruchten van ;)
 
Back
Naar boven