AndroidHealthClinic

Kracht training ( wat ouder) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dirk C

Novice
Lid geworden
14 dec 2018
Berichten
8
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hoi, ik ben Dirk 42 jaar en tot 12 jaar geleden veel gebokst en uiteindelijk bodybuilding gedaan.
Sinds enkele weken weer begonnen met sporten ( valt zwaar), maar dit is mijn opnieuw beginnen schema.

Rekken en strekken, 3 sets van 12 chin ups, 2 sets van 20 dips, staand schouderdrukken 2 sets van 12×30 kilo, 1 set squats van 12× 50 kilo, deadlift 1 set van 12× 70 kilo, hierna 10 minuten tegen de bokszak boksen.
In totaal een training van 45 minuten wat best zwaar is en ik 2 maal per week doe.

Mijn idee hierachter zijn compound oefeningen voor kracht en boksen voor plezier.

Iemand tips of aanmerkingen, dan hoor ik dat graag.

Gr Dirk
 
Nou, trainen doe ik thuis heb een grote schuur waar alles in staat wat ik nodig heb.
Vooruitgang boek ik alleen bij dips en chin ups, squat en deadlift matten me af en ben blij dat ik deze kilos nog haal. ( heb veel en veel zwaarder gelift, maarja das leeftijd he).
 
Voortgang boeken met maar 1 setje zal lastig worden. 3x12 chinups is dan wel weer erg sterk vergeleken de deadlift.
squat en deadlift zou ik toch echt 3 sets gaan doen met wat minder gewicht, of met wat minder herhalingen tot ze alle 3 goed gaan.
 
chins en dips zijn prima, de rest kan gemakkelijk ook wat hoger in gewicht, gewoon een beetje aan werken met een simpel schema.
dat je dat niet zou kunnen vanwege de leeftijd is echt geen argument.
 
Nou, trainen doe ik thuis heb een grote schuur waar alles in staat wat ik nodig heb.
Vooruitgang boek ik alleen bij dips en chin ups, squat en deadlift matten me af en ben blij dat ik deze kilos nog haal. ( heb veel en veel zwaarder gelift, maarja das leeftijd he).

Laat je niet te veel leiden door dit soort veronderstellingen, die werken beperkend.
Ik ben 7 jaar ouder dan jij, train al zo'n beetje mijn hele leven en maak nog steeds -weliswaar in zeer kleine stapjes- krachtprogressie.

Succes!
 
Je chinups en dips zijn zoals eerder genoemd ruim bovengemiddeld t.o.v. je squat en deadlift. Kan ook komen doordat je die oefeningen relatief vers ingaat, en al wat vermoeid bent ten tijde van squats en deadlifts.

Wellicht je volgorde aanpassen, eerst squatten 5x5 en deadliften 1x5 (opbouw in stappen van 10kg naar je werkgewicht), en je chins en dips naar t einde verplaatsten.

Sowieso zou ik eerder paar setjes met 5 reps doen dan maar 1 met 12... desnoods maak je er 12-10-8 van ofzo, maar met 1*12 tegen t einde training ga je op die oefening niet ver vooruit.
 
Ik zou eerst de link van Starx6673 doorlezen.
 
Bedankt mannen, voor de motivatie tips en schema's. Ik ga hiermee aan de slag om een training te maken die binnen 45 minuten te doen is en waarmee ik vooruitgang ga boeken. Sowieso lager in reps bij squats en deadlift en verzwaard dippen.
Zal zijn tijd nodig hebben, maar heb geen haast!
 
Als je echt max 45 minuten wilt/kan trainen zou ik hier eens naar kijken.

 
Hoi, ik ben Dirk 42 jaar en tot 12 jaar geleden veel gebokst en uiteindelijk bodybuilding gedaan.
Sinds enkele weken weer begonnen met sporten ( valt zwaar), maar dit is mijn opnieuw beginnen schema.

Rekken en strekken, 3 sets van 12 chin ups, 2 sets van 20 dips, staand schouderdrukken 2 sets van 12×30 kilo, 1 set squats van 12× 50 kilo, deadlift 1 set van 12× 70 kilo, hierna 10 minuten tegen de bokszak boksen.
In totaal een training van 45 minuten wat best zwaar is en ik 2 maal per week doe.

Mijn idee hierachter zijn compound oefeningen voor kracht en boksen voor plezier.

Iemand tips of aanmerkingen, dan hoor ik dat graag.

Gr Dirk

Ik vind de verhouding UB vs LB erg UB gericht.
 
Hoi, ik ben Dirk 42 jaar en tot 12 jaar geleden veel gebokst en uiteindelijk bodybuilding gedaan.
Sinds enkele weken weer begonnen met sporten ( valt zwaar), maar dit is mijn opnieuw beginnen schema.

Rekken en strekken, 3 sets van 12 chin ups, 2 sets van 20 dips, staand schouderdrukken 2 sets van 12×30 kilo, 1 set squats van 12× 50 kilo, deadlift 1 set van 12× 70 kilo, hierna 10 minuten tegen de bokszak boksen.
In totaal een training van 45 minuten wat best zwaar is en ik 2 maal per week doe.

Mijn idee hierachter zijn compound oefeningen voor kracht en boksen voor plezier.

Iemand tips of aanmerkingen, dan hoor ik dat graag.

Gr Dirk

chin ups, dips, strict press, squat en deadlift kan wel een effectief schema zijn maar je doet te weinig volume voor onderlichaam.

waarom per se in 45 min klaar zijn? en niet een uur?

daarnaast zou ik alles in de 5-8 rep range doen
 
Zo ben nu een paar weken verder en doe t nu zo:
3×5 Squats 65 kg, 3×5 deadlift 90kg, staand schouderdrukken 2×10 45kg, dips + 10kg 15 reps tweemaal, 3× 15 chin upps en dan nog boksen tegen bokszak.
Ben dus eigenlijk ook op alle gebieden al vooruitgegaan vooral deadlift en schouderdrukken vind ik erg leuk om te doen trouwens.
 
Ben weer n tijdje verder en slimmer geworden. Doe nu warming up en stretchen dan 3 ×8 Squats of lunges, 3×8 deadlift, 3× 12 staand nekdrukken, 3× 10 Chin ups, 3×10 dips +10kg en als laatste 10 minuten boksen tegen een bokszak. Dit schema doe ik 2× per week en voel me er een stuk beter bij, zeker omdat het een korte training is van 45 minuten en je zo makkelijker te motiveren bent.
 
Laatst bewerkt:
Misschien leuk om een log aan te maken?
 
Slimmer geworden en nekdrukken in 1 zin niet dus
 
Als je ooit Nederlands hebt gehad zie je dat dat niet in één zin staat.
Maar goed zonder nekdrukken zal je slagkracht aanzienlijk afnemen. Bovendien
een heerlijke oefening als je een beetje flexibel bent aangelegd.
 
Wat is er precies mis met BTN press (nekdrukken) dan?
En leeftijd hoeft zeker geen excuus te zijn.
 
Update: heb mijn schema aangepast naar meer nadruk op de armen, gewoon omdat ik dat cool vindt.

Training 1 Bankdrukken 4 sets, behind the neck drukken 4 sets, barbell heffen 3 sets, 4 sets smal bankdrukken 3 sets, dumbell push 3 sets, curlen 3 sets, cable curl 3 sets dumbel biceps 3 sets.

Training 2 Squats 3 sets, lunges 3 sets, deadlift 3 sets, 15 minuten boksen.

Training 3 Bankdrukken 4 sets, dumbel schoulder press 4 sets, dumbell raise 3 sets, skullcrush 3 sets, dips 3 sets, pull ups 3 sets, preacher curls 3 sets, hamer dumbell 3 sets.

Meestal maandag woensdag en vrijdag trainen en meer en beter eten. Doel is grootte dikke armen en schouders, dus n beetje op de bodybuild tour :-) met ook aandacht voor totale kracht compound en natuurlijk n beetje boksen.
 
Back
Naar boven