AndroidHealthClinic

Kracht uithoudingsvermogen en massa

Bezoekers in dit topic

jellabi

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2008
Berichten
35
Waardering
0
Ey,

Nou hoorde ik laatste zo is wat vrienden van me op school praten, en eentje daarvan zei dat je, als je zware gewichten pakt met weinig herhalingen, je je kracht traint en als je niet zo'n zware gewichten pakt met veel herhalingen, je de massa van de spier traint. Verder zei hij ook nog dat je met opdrukken vooral het uithoudingsvermogen van de spieren traint en niet echt de massa, en ook niet de kracht. Van die laatste over het uithoudingsvermogen heb ik ook al wel is meer gehoord maar wat is er van deze beweringen eigenlijk waar? En zo niet, hoe moet je ze dan wel trainen?

gr, jell
 
Van enkel opdrukken zal je weinig massa winnen.

Over het algemeen zijn weinig herhalingen inderdaad voor kracht. Powerlifters doen daarom ook weinig herhalingen.

Als je voor massa wil trainen hoef je niet perse heel veel herhalingen te maken met een lager gewicht. Als je massa wil pakken doe je minimaal 5 herhalingen. Niet met té weinig gewicht natuurlijk, want hoe hoger het gewicht hoe beter. Tenminste, dat vind ik.
 
ok dan, dus eigenlijk net zoveel gewicht pakken waarop je de oefening nog wel perfect uit kunt voeren, want je kunt toch beter de oefening perfect doen als dat je een veel hoger gewicht pakt en de oefening niet helemaal goed doet?

P.S.
sorry voor verkeerde forum ;)
 
Zoveel gewicht pakken dat je techniek niet goed is en je het aantal herhalingen dat je van te voren hebt vastgesteld haalt, gaat het te makkelijk, dan moet je wat meer gewicht pakken. En dan elke week je gewicht met kleine stapjes verhogen en goed eten/rusten.
Het aantal herhaling hangt zoals door knakker uitgelegd af van je trainingsdoelen.
 
Zoveel gewicht pakken dat je techniek niet goed is en je het aantal herhalingen dat je van te voren hebt vastgesteld haalt, gaat het te makkelijk, dan moet je wat meer gewicht pakken. En dan elke week je gewicht met kleine stapjes verhogen en goed eten/rusten.
Het aantal herhaling hangt zoals door knakker uitgelegd af van je trainingsdoelen.

juist wel bedoel je :p
 
Progressief trainen met voor de compound oefeningen herhalingen van 4-6, zo train je voor massa én kracht. Als je er isolatie oefeningen bij doet ben je best dat je voor die oefeningen herhalingen maakt van 8-12.
 
3. Voldoende hoogkwalitatief/eiwitrijk voedsel nuttigen. (nog steeds een onderschatte succes factor bij massa kweken).

En het is nog wel de belangrijkste van allemaal naar mijn mening.
 
Back
Naar boven