AndroidHealthClinic

Kracht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Weet er iemand wat je kan doen om je armworstelkracht te boosten? Wil graag een beste vriend van me neerleggen. Sinds we klein waren armworstelen we al, en hij wint nog steeds...

Wort het stillaan beu :mad: :(
 
lol, had een tijdje geleden ook spontane interesse gekregen over 't hoe en wat in armworstelen..

misschien dat je wat hebt aan deze links.. ;)

http://www.armwrestling.ca/
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
 
En dan natuurlijk wrist curls op kracht... je tegenstander kan minder kracht zetten als je ze pols 'buigt'.
 
Armpjedrukken. ben er overigens best goed in, dus als iemand me een keer wil uidagen, laat maar ff weten.... :)
De kracht die je nodig hebt met armworstelen zit volgens mij niet alleen in je armen, (Wel handig natuurlijk) maar volgens mij een groot deel ook schouders, borst en zelfs rug. Het vervelende alleen is dat je na een paar matches ontzettende last krijgt van de onderarm!

Succes trouwens met de match tegen je maat!
 
Originally posted by RDW
Armpjedrukken. ben er overigens best goed in, dus als iemand me een keer wil uidagen, laat maar ff weten.... :)
De kracht die je nodig hebt met armworstelen zit volgens mij niet alleen in je armen, (Wel handig natuurlijk) maar volgens mij een groot deel ook schouders, borst en zelfs rug. Het vervelende alleen is dat je na een paar matches ontzettende last krijgt van de onderarm!

Succes trouwens met de match tegen je maat!

Haha dank je :D .. Maar die REMATCH hou ik voor een keer dat 10kg zwaarder ben geworden..
 
Krijg r altijd een rotgevoel van in mijn buitenste schouderkop!
 
armworstelen is trouwens ook voor een groooot deel techniek. niet zomaar trekken en sleuren.
 
Originally posted by Spike
armworstelen is trouwens ook voor een groooot deel techniek. niet zomaar trekken en sleuren.

Dat geldt met bijna alle dingen die je doet
 
ja, maar er zijn dingen waarbij techniek duidelijk kan primeren. darts bvb.

zo vind ik dat het bij armworstelen soms grotendeels techniek is. zeker als je even sterk bent dan je tegenstander.
 
Originally posted by Spike
ja, maar er zijn dingen waarbij techniek duidelijk kan primeren. darts bvb.

zo vind ik dat het bij armworstelen soms grotendeels techniek is. zeker als je even sterk bent dan je tegenstander.

Wat is dan bv techniek bij armworstelen.. Je rechterarm stiekem vasthouden met je linker :rolleyes: ???
 
Je manier van zitten, rug recht houden, heel je houding eigenlijk lijkt mij. Toch??
 
Vind de techniekbeschrijvingen op de sites en door anderen nogal vaag.. Heb ooit es gehoord dat er een techniek was om je arm te blokeren, mbv je schouder??? Weet er iemand meer over?
 
Originally posted by Rob G
Krijg r altijd een rotgevoel van in mijn buitenste schouderkop!

Daar heb ik nou ook altijd last van!
 
Op slot zetten lijkt me niet handig. Als de ander dan erdoor gaat breek je je arm. Weleens een ranzig filmpje van gezien.
 
Originally posted by iKsZ
Je manier van zitten, rug recht houden, heel je houding eigenlijk lijkt mij. Toch??

heel je houding, de manier van je hand zetten, je pols op een zodanige manier draaien dat je jezelf in een voordelige positie zet, je hand bewegen zodat je de hand van je tegenstander opent, etc etc er komt echt veel techniek aan te pas.
 
Ik ken nog een trukje, voor als je tegen een vijand armdrukt die sterker is.....
Probeer ff stand te houden, na een tijdje zal je tegenstander 100% gefixeerd zijn op het armworstelen. Dit is de kans om vooruit te komen en hem te trakteren op een enorme kopstoot!!!
Maak van de verwarring gebruik nu, hij zal je arm lossen en op dat moment moet je op zijn hoofd beginnen timmeren. Als hij neergaat trakteer je hem op enkele rake trappen tegen zijn schedel!!
Je zal ervan verbaast zijn hoe snel je armdrukpartner blijft liggen en niet meer rechtkomt!
 
Originally posted by Olimantado
Ik ken nog een trukje, voor als je tegen een vijand armdrukt die sterker is.....
Probeer ff stand te houden, na een tijdje zal je tegenstander 100% gefixeerd zijn op het armworstelen. Dit is de kans om vooruit te komen en hem te trakteren op een enorme kopstoot!!!
Maak van de verwarring gebruik nu, hij zal je arm lossen en op dat moment moet je op zijn hoofd beginnen timmeren. Als hij neergaat trakteer je hem op enkele rake trappen tegen zijn schedel!!
Je zal ervan verbaast zijn hoe snel je armdrukpartner blijft liggen en niet meer rechtkomt!

Haha dankje voor de tip oli...
 
Back
Naar boven