MuscleMeat

Krachtstation of halterbank

Bezoekers in dit topic

Monteur

Novice
Lid geworden
11 apr 2019
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
78kg
Goedendag,

Ik wil graag beginnen met thuis trainen alleen door het grote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer.
Kan ik beter een krachtstation halen of een halterbank inclusief been module etc. ?
Ik wil al mijn belangrijke spiergroepen kunnen trainen.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen!
Bij voorbaat dank!
Vito
 
Om mee te beginnen:

Halfrack of powerrack (afhankelijk van je ruimte)
Olympische stang 50mm + schijven
Bankje

Absoluut geen krachtstation oid om te beginnen
 
Bedankt voor de reactie. Waarom een van deze twee dan? Kun je daar alle spiergroepen mee trainen?
 
Heb je überhaupt enige trainingervaring?

Verder zou ik eens het gehele homegym gedeelte van dit forum doorlezen, alles is zo langzamerhand wel te vinden. Zelf ben ik er ook uitgekomen :)
 
Ik heb geen trainervaring. Daarom heb ik hier ook een topic gemaakt :p. Bedankt voor je reacties. Dan ga ik het forum maar eens doorspitten.
 
Wat is de reden dat je thuis wil trainen dan?
Half jaartje sportschool abbo en je leert veel meer. Beter dan direct zonder ervaring thuis aanklooien.
Daarnaast jaag je jezelf op kosten om thuis dingen aan te schaffen, terwijl een sportschool 2 tientjes in de maand kost.
Stel je vindt het niks, dan zit je met al dat spul thuis. ( dan PM me trouwens, koop ik het over voor een prikkie )
 
Tops heeft wel ergens gelijk. Beter even ergens trainen zodat je weet of je het wel leuk vind en kunt volhouden. Ondertussen sparen voor een powercage+bankje en gewichten :)
Als je toch meteen thuis wilt trainen: stevig bankje en wat losse gewichten, vind je het leuk om te trainen dan er een powercage bijkopen.
 
Op zich hebben jullie natuurlijk gelijk. Alleen is de sportschool simpelweg te ver voor mij op het moment. Daarom zou ik graag thuis trainen.
Gewichten heb ik al. Jullie adviseren dus om er eerst een bankje bij te kopen en dan pas later de cage? Kun je met alleen gewichten en een bankje je benen wel goed trainen?
 
Wat anderen ook al zeiden; ga eerst een half jaartje naar een sportschool en kijk of je het iets vind.
 
Als je de sportschool te ver vindt:
- degelijk half rack (goedkoper dan een full rack, neemt minder plaats in en is even veilig)
- degelijke barbell en schijven (er bestaat een goeie 30mm barbell, maar ik zou voor 50mm materiaal gaan)
- En goed bankje (hoeft niet verstelbaar te zijn, maar is wel handig om zoveel mogelijk variaties te doen)

Die eerste 2 zou ik zeker aanschaffen en als je budget het toelaat daarna ook het bankje.
Daar kan je 100% zeker je volledige lichaam goed mee trainen.
Verdere uitbreidingen zijn handig om meer variatie in je trainingen te steken. Dat kan helpen tegen de sleur of gewoon voor de lol of om rond kleine blessures te trainen, etc.
Dingen zoals volgende kunnen tof zijn:
- dumbbells
- specialty bars
- kabelstation
- bands/chains
 
Nu is de gemiddelde sportschool of personal trainer imo absoluut niet de goede basis om van te leren :o

Je moet het echt wel treffen met een goede, maar die zijn (vaak) weer wat prijziger..
 
Back
Naar boven