MuscleMeat

Krachttoename bench press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Highroller20

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
37
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
91kg
Beste mensen, ik heb een probleempje wat me toch behoorlijk begint te irriteren. Mijn bench is (vind ik) behoorlijk zwak vergeleken met mijn andere compound lifts (dl 160x1, seated ohp 65x6, sq 100x8). Mijn bench zat in december (bulk) op 80x5. Inmiddels ben ik aan het cutten en faalde ik vandaag op 60x6.Ik verwacht in de cut zoals vanzelfsprekend geen strength gains maar tijdens mijn volgende bulk wil ik toch mijn bench wat hoger hebben dus vandaar dit topic. Eigenlijk ben ik vee te laat begonnen met benchen, ik heb nu mn 2e bulk achter te rug en begon na mijn eerste bulk pas met de bench press (lente 2014).
Ik bench met mijn ellebogen vrij ver naar binnen om schouders zo min mogelijk te gebruiken. Ik heb alles al veranderd en niets helpt (knijpen in stang, lichte arch, lats aanspannen, voeten stabiel en plat op de grond). Mijn lichaam is goed proportioneel in mijn optiek en met andere spiergroepen als triceps, lats, abs etc. zit ik qua kracht ook in proporties. Als ik bench probeer in qua reps een stuk of 2-3 short of failure te halen. Momenteel ben ik 193cm lang en weeg 99 kg. Heeft iemand een advies? Alvast bedankt!
 
ellebogen naar binnen, maak je er meer een close grip bench press van toch?
 
Ik heb je topic gelezen, maar weet de vraag nu al niet meer.
Je wilt ???
 
Beste mensen, ik heb een probleempje wat me toch behoorlijk begint te irriteren. Mijn bench is (vind ik) behoorlijk zwak vergeleken met mijn andere compound lifts (dl 160x1, seated ohp 65x6, sq 100x8). Mijn bench zat in december (bulk) op 80x5. Inmiddels ben ik aan het cutten en faalde ik vandaag op 60x6.Ik verwacht in de cut zoals vanzelfsprekend geen strength gains maar tijdens mijn volgende bulk wil ik toch mijn bench wat hoger hebben dus vandaar dit topic. Eigenlijk ben ik vee te laat begonnen met benchen, ik heb nu mn 2e bulk achter te rug en begon na mijn eerste bulk pas met de bench press (lente 2014).
Ik bench met mijn ellebogen vrij ver naar binnen om schouders zo min mogelijk te gebruiken. Ik heb alles al veranderd en niets helpt (knijpen in stang, lichte arch, lats aanspannen, voeten stabiel en plat op de grond). Mijn lichaam is goed proportioneel in mijn optiek en met andere spiergroepen als triceps, lats, abs etc. zit ik qua kracht ook in proporties. Als ik bench probeer in qua reps een stuk of 2-3 short of failure te halen. Momenteel ben ik 193cm lang en weeg 99 kg. Heeft iemand een advies? Alvast bedankt!

Zo hoort het toch ook, is je techniek wel elke training precies hetzelfde?
Wel vreemd dat jou bench 25% achteruit gaat in de kut. Hoe zit het me je energielevels?

Probeer verder voor progressive overload te gaan ipv elke x failure..
VOORAL in de cut.. misschien leidt je aan underrecovery
 
Zoals de titel zegt wil ik krachttoename in mijn bench, voor de volgende bulk (rond oktober). Ik heb inderdaad dezelfde techniek maar ik bedoelde meer dat ik alles heb geleerd over hoe je je bench qua vorm en aanpak het beste kan doen. Met ellebogen naar binnen bedoel ik mijn grip met mn pink op de ring maar wanneer ik naar beneden ga mijn ellebogen dicht langs mn lichaam breng en vervolgens vanuit die positie naar boven stoot.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:22 ----------

Energielevels zijn best goed, mijn andere lifts gaan er nagenoeg niet op achteruit. ik probeer de meerderheid van mn carbs vlak voor en na mn training te timen. Overigens moet ik vermelden dat ik vandaag de flat bench (60x6) deed na incline bench (3 sets van 8 reps op 50kg). Het gaat iig mij niet om wat ik vandaag presteerde maar hoe mijn bench zich over het algemeen ontwikkeld. Die 80x5 deze winter ging echt met de grootst mogelijke moeite..
 
Valt allemaal wel mee. Volgens mij is je bench redelijk in verhouding. Kijk eens naar meaantje, die squat 200+kg maar kan geen 100kg benchen.

En je bent met benchen ook nog eens later begonnen dan met de andere compounds? En je gaat nog steeds vooruit? Dan zou ik me echt nergens druk om maken.

Armen trouwens niet te dicht langs het lichaam houden, dan wordt het namelijk een close grip bench press en is het logisch dat je minder sterk bent.
 
Wat mij heeft geholpen met benchen zijn de youtube videos van Mark Bell, dat is een powerlifter die veel video's post over de techniek van de bench en welke oefeningen je bench kunnen versterken. Hij zit op youtube onder supertraining06 en er komen regelmatig videos van hem langs bij andere kanalen. Zoals deze:

https://www.youtube.com/watch?v=f813vVHjm10

Succes ermee!
 
Ok dank jullie wel! Ik ben met alle compounds ongeveer tegelijk begonnen maar ik merk wel dat mijn deadlift wel als een paddestoel uit de grond stoot maar dat mijn bench relatief niet zo snel meeging. Ik merk wel dat de kwaliteit van mn reps hoog is want ik voel echt bij elke rep een goede strekking in mijn borst en voel wel dat het zooitje goed strak staat. Het enige wat me op dit moment dus tegenstaat zijn de getallen. Misschien zit het ook wel in m'n hoofd aangezien mensen claimen veel te benchen maar hun ellebogen helemaal naar buiten duwen en half naar beneden gaan.
 
In een cut zul je altijd wat kracht verliezen. Ik zou ook niet zoveel waarde hechten aan het gewicht, het is wel leuk, maar niet het allebelangrijkste. Goede uitvoering en maximale range of motion wel naar mijn idee.
 
probeer je reps te verhogen naar 8 met minder gewicht 3 sets

als je die bvb alle 3 met 50 kg kan dan verhogen met 10 kg 1e set en dan terug naar 50 todat je die 3 sets van 60 kan heeft bij mij geholpen.

succes!
 
probeer je reps te verhogen naar 8 met minder gewicht 3 sets

als je die bvb alle 3 met 50 kg kan dan verhogen met 10 kg 1e set en dan terug naar 50 todat je die 3 sets van 60 kan heeft bij mij geholpen.

succes!
:roflol:

Explosief drukken, misschien nog beter focussen op je ademhaling, wegblijven bij failure en progressief verhogen (wat eerder al aangehaald werd)

In jouw geval zou ik dus beginnen met vijfjes op vijftig kilo en deze elke week met 2,5kg verhogen als je hierbij vastloopt terug naar drietjes. Zou mooi zijn als je ongeveer 8 weken achter elkaar zou kunnen verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Tja soms ga je niet snel omhoog met BP. ligt bij mij ook ver achter squat en dl
 
Back
Naar boven