AndroidHealthClinic

Krachttraining combineren met voorbereiding wielerrondes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bel6

Novice
Lid geworden
4 mei 2012
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
85kg
Beste DBB'ers,

Zaterdag 30 maart wordt er in België De Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen gereden...
Samen met een kameraad hebben we ons ingeschreven voor de 140 km, persoonlijk vind ik het weer eens een leuke sportieve uitdaging.

Het laatste anderhalf jaar heb ik veel op kracht getraind en aangezien ik geen aanleg heb naar duursport wil ik graag minstens 2maal per week de fiets op voor +50km en naar maart toe toch naar de 150km per rit.

Hoe kan ik dit best aanpakken met betrekking tot krachttraining?
Momenteel zijn mijn beenspieren erg gesteld op de krachttraining en dit wil ik niet te veel verliezen in de voorbereiding naar De Ronde...
Momenteel doe ik per week squat, lunges, front extensions en front squats, moet ik hierin minderen? Moet ik minder gewicht nemen een naar meer reps gaan?

Om een idee te geven van mijn training, ik train 4 dagen per week, de squat heb ik net ge-max'd op 205 kg met een trainingsgewicht (4x5) van 170 kg.

Valt dit nog te combineren met de duurtrainingen?

We zullen in het voorjaar nog enkele Vlaamse Klassiekers rijden, maar na april is het alweer gedaan met deze koersen dus is het niet zo belangrijk dat ik in topwielervorm ben, maar ik zou gewoon graag alles uitrijden op een vlot tempo...


Graag julliie ideeën of meningen...
Bedankt
 
Dat kan wel samen hoor. Al zul je wel iets zwakker worden van veel duurtraining. Onder de tocht vooral veel blijven eten en niet te gek doen dan zul je wel uitrijden.
 
Ik vind dit altijd lastig. Vaak zie je dat duursporters (of uberhaupt sporters) in de voorbereiding op het seizoen losgaan in de gym en het tijdens het seizoen rustiger aan doen. Dat heeft vooral te maken met intensiteit (overbelasting ligt op de loer).

Ik jouw geval denk ik dat het wel meevalt. Probeer anders gewoon is een goed stuk te gaan fietsen op de gewenste snelheid en kijk welk effect dat heeft. Je benen hebben zich ontwikkeld in kracht omdat je dat hebt gevraagd door de squats, dat zal niet zomaar verdwijnen wanneer je een paar maandjes aan het fietsen bent. Kijk bijvoorbeeld naar de gasten in de NFL. Die zijn aan het eind van het seizoen ook niet ineens magere scharminkels geworden.
 
Bedankt voor de reactie's...

We zullen wel zien wat het zegt, niet teveel overdenken, gewoon doen... ;)
 
Back
Naar boven