MuscleMeat

Krachttraining en Cardio tegelijk of alleen cardio en erna kracht?

Bezoekers in dit topic

Maxjek95

Cool Novice
Lid geworden
26 sep 2019
Berichten
46
Waardering
6
Lengte
1m79
Massa
68kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik zou graag in spiermassa willen aankomen, maar graag zou ik daarbij ook mijn 'buikje' weg willen krijgen.

Is het verstandig om dit tegelijk te doen (krachttraining + cardio)? Of is het beter om eerst mijn buikvet weg te trainen met alleen maar cardio? Ik heb hier namelijk totaal geen ervaring mee en zou dus ook niet weten wat het best/snelst werkt.

Ik heb thuis een weegschaal waarbij verschillende zaken worden aangegeven. Uiteraard weet ik dat dit niet geheel accuraat is maar het is ten minste een schatting. Zojuist heb ik me gewogen en hieruit zijn de volgende gegevens uit voortgekomen:

Gewicht: 68.4 kg
BMI: 21.1
BFR: 20.4%
Spiersnelheid: 48.7%
Lichaamswater: 58.4%
Botmassa: 2.8 kg
BMR: 1486 kcal
Eiwit tarief: 16.9%
Viscerale vetindex: 5
Onderhuids vet: 18.3%
Vetmassa: 14 kg
Spiermassa: 33.3 kg
Eiwit massa: 11.6 kg

Mijn leeftijd is 24 jaar en mijn lengte is 1.79m.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Max
 

Bijlagen

  • buik.jpg
    buik.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 233
Ik zou gewoon lekker gaan focussen op trainen en eten. Mijn schatting op basis van je (ietswat onduidelijke) foto zou 14-16% BF zijn. Lekker op onderhoud (of net iets erboven) eten en hard trainen. Resultaat ga je dan echt wel zien op den duur. Als je toch er voor kiest om eerst te focussen op het cutten, hou er dan wel rekening mee dat je weer flink moet vreten om te bouwen. Ik zou zeggen, eerst lekker verder bouwen!