MuscleMeat

Krachttraining of meer cardio

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
13 apr 2017
Berichten
13
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar gaan afvallen van 101 naar 72kg en heb nog steeds een buikje eraan overgehouden en ik val ook niet meer af. Kan ik nu het beste buikspieroefeningen doen of meer cardio (zie foto's). Volgens internet is mijn vetpercentage maar 13.7% (met meetlint gemeten) maar ik geloof hier niets van ik denk eerder rond de 20% of ik bereken het verkeerd. Wat is volgens jullie het beste wat ik nu kan doen?

20170716_114657.jpg


20170716_114545.jpg


20170716_115133.jpg
 
Je kan je vet niet meten met een meetlint. Vet verbranden is minder eten dan je verbruikt. Of extra cardio / sport doen. Hoe dan ook dien je in een deficit te zitten. Buikspieroefeningen zetten trouwens ook geen zoden aan de dijk voor een dunnere buik en/of sixpack.
 
In jou geval zou ik zeker (wel met 100% inzet) in gaan zetten op krachttraining, je lichaam heeft nu weinig shape.
Als je wat meer spiermassa krijgt dan oogt het heel anders.

Vanwege de huidige shape vind ik het ook lastig inschatten, ik zou zeggen 17%

Als je krachttraining gaat doen dan zou ik lichtelijk in een deficit blijven zitten, omdat je toch de vruchten zult plukken van beginners-gains.

Je kunt een een jaar een behoorlijke transformatie ondergaan.

Respect voor je prestatie tot dusverre !
 
Inderdaad, het eerste gedeelte heb je al super gedaan. Maar gewoon vet verliezen is het einde niet dus het is inderdaad tijd om in de gewichten te vliegen. Bv. het stronglifts 5x5 programma gaat u al een pak vooruit helpen.

Persoonlijk raad ik ook aan om toch 2-3 keer per week een cardio sessie van +- 30 min toe te voegen. Want wat is er nu leuk aan een krachtig, esthetisch lichaam te ontwikkelen maar nog steeds buiten adem te zijn als je een paar trappen op moet.
 
Back
Naar boven