XXL Nutrition

Krachttraining op je 14e? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jorn sprakel

Novice
Lid geworden
4 dec 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
65kg
Hallo,

Ik ben nu 14 jaar en doe nu 6 maanden krachttraining in de sport school ongeveer 3 keer in de week en ik ga redelijk tot het uiterste. Ongeveer 2 á 3 jaar terug deed ik veel kracht training thuis ( pish-ups sit-ups etc.) maar toen ben ik gestopt want ik kreeg erge last van mn rug en heb daarvoor een paar maand bij een fysiotherapeut gelopen. Een ruggenwervel begon scheef te groeien ofz.

Ik ben nu ongeveer 180 cm en wil graag 190 cm worden. Nu is mijn vraag kan ik nog gewoon door gaan trainen of kan ik beter stoppen en wachten tot ik helemaal ben uitgegroeid?
 
Krachttraining zal geen gevolgen hebben voor je uiteindelijke groei.

Wel raad ik je aan om onder goede begeleiding te trainen, zeker gezien je leeftijd en dito rugklachten.
 
Wat jj7619 zegt.
Over uitgegroeid zijn hoef je niet na te denken als je op een normaal niveau qua intensiteit traint.
Je uitvoering moet natuurlijk wel goed zijn helemaal als je al last van je rug hebt.
Focus daarop
 
Oke bedankt voor de reacties. Gelukkig heb ik nadat ik bij de fyshio heb gelopen bijna nooit last van mn rug, maar ik zou er op letten!
 
Ik heb trouwens nog een vraag....
Als ik in de sportschool aan het trainen ben tril ik al heel snel terwijl ik er geen moeite mee heb om de oefening uitevoeren. Ik vind het best irritant want als je zo staat te trillen staat iedereen je aant te kijken en het geeft zelf ook geen fijn gevoel. Ik vraag me dus af hoe het komt en of ik het kan oplossen.
 
Ik heb trouwens nog een vraag....
Als ik in de sportschool aan het trainen ben tril ik al heel snel terwijl ik er geen moeite mee heb om de oefening uitevoeren. Ik vind het best irritant want als je zo staat te trillen staat iedereen je aant te kijken en het geeft zelf ook geen fijn gevoel. Ik vraag me dus af hoe het komt en of ik het kan oplossen.

Kan van alles zijn.
Hoe beter je oefening onder controle krijgt hoe beter dit gaat.
Waarschijnlijk gaat het vanzelf beter naar mate je het vaker doet.
Zou zeggen probeer even wat gewicht eraf te doen en dan de oefening perfect en heel rustig uitvoeren en vanaf daar opbouwen.
 
Back
Naar boven