Fitness Seller

krachttraining schema en kickboksen (hulp)

Bezoekers in dit topic

yakult

Cool Novice
Lid geworden
6 mrt 2011
Berichten
50
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
hé ik ben 16 jaar, doe aan kickboksen en zou graag ook beginnen met een wat serieuzer krachttraining schema.
alleen hoor ik van veel mensen bij kickboksen dat dit niet goed samen gaat.
kan iemand mij mischien een link geven naar een site waar goede schema's staan voor mijn leeftijd en de combinatie kickboksen/krachttraining?
ik ben dit jaar niet vanplan een wedstrijd te draaien dus wou ik graag 2 keer kickboksen (mischien 3) en 3 keer fitness of 3 keer fitness (en dan 2 keer kickboks).
is het mogelijk een schema te volgen die wel duidelijk zichtbaar resultaat geeft maar niet de prestaties van kickboksen zwaar beinvloed?
 
Op sommige kickbox / thaibox forums vind je wel krachttrainingsschema's.
Heb zelf krachttraining en thaibox ook tijdje gecombineerd, het makkelijkste en belangrijkste is bij enkele compound en lichaamsgewicht oefeningen te blijven.

Dus als ik naar jou kijk, 3x per week fitness, kan je volgende dingen doen:

3x Fullbody:

D1:
Deadlift
Wide grip pullups
Dips

D2:
Squat
Barbell row
Bench press

D3:
Front squat
OH press
Dumbbell rows


Push / Pull / Legs:
D1:
Squat
Deadlift
Kuiten

D2:
Incline BP
Dips

D3:
V-bar pullups
Barbell row
Shrugs


Oefeningen zijn als voorbeeld gegeven, het idee is dat je geen tijd en energie verspilt met isolatie-oefeningen (curls, extensions, flyes, ...) maar gwn enkele compounds doet. Waarmee je basiskracht opbouwt.

Fullbody is handig, omdat je frequent traint en dus minder intensief tijdens een training, ga je de dagen erna nooit veel last hebben tijdens kickbox training.

Ik had echter vroeger soms last als ik deadlift of squat en de dag erna veel rotatiebewegingen maakte tijdens thaibox. Dus vandaar het 2e schema, waar je squat en deadlift verder weg van je thaibox trainingen kan houden.
 
Back
Naar boven