Fitness Seller

Krachttraining voor voetbal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MvdP10

Novice
Lid geworden
28 feb 2016
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m75
Beste forum leden,

Ik ben nu 18 jaar en voetbal als sinds mijn 5e.
Ik doe nu al 2 jaar aan krachttraining omdat mijn snelheid en fysieke gesteldheid mijn minpunten zijn.
Alleen ik merk dat ik sinds de krachttraining alleen maar slapper word en minder in mijn vel zit.
Dit komt misschien ook mede door mijn gewicht wat nu op de 50,7 kg is terwijl ik 1,79 ben.
Nu heeft de hoofdtrainer van mijn club ook aangegeven dat het voetballend goed is maar dat mijn kracht het euvel is.

Nu zit ik te twijfelen hoe ik mijn krachttraining moet combineren met mijn voetbaltrainingen in verband met supercompensatie.

Zo denk ik dat ik mijn week moet indelen qua trainingen:
Maandag - rust
Dinsdag - Voetbal
Woensdag - krachttraining bovenlichaam
Donderdag - Voetbal
Vrijdag - rust
Zaterdag -wedstrijd
Zondag - krachttraining benen

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen qua oefeningen die ik eventueel zou moeten doen en of ik nog dingen zou moeten aanpassen.
Ook zou ik graag willen weten hoeveel oefeningen ik bijvoorbeeld voor benen moet doen op 'leg'day en hoeveel van elke spiergroep op de bovenlichaam dag. Dit vraag ik omdat ik geneigd ben altijd veel te veel te willen doen.

Ik hoop graag van jullie te horen!
En alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk de dag voor en na de wedstrijd rust pakken. Maandag benen, dinsdag voetbal, woensdag bovenlichaam, donderdag voetbal, vrijdag rust, zaterdag wedstrijd, zondag rust. Alhoewel benen een dag voor een training doen niet ideaal is, met spierpijn in je benen trainen is niet fijn :P

Tip: Download de Nike Football App en check de oefeningen die staan onder 'fysiek', hier worden goede oefeningen gegeven om je snelheid te trainen of bijv je core te trainen :) (tips: Romanian deadlift, Paused back squats en wide pull-ups)
 
Ik zou persoonlijk de dag voor en na de wedstrijd rust pakken. Maandag benen, dinsdag voetbal, woensdag bovenlichaam, donderdag voetbal, vrijdag rust, zaterdag wedstrijd, zondag rust. Alhoewel benen een dag voor een training doen niet ideaal is, met spierpijn in je benen trainen is niet fijn :P

Tip: Download de Nike Football App en check de oefeningen die staan onder 'fysiek', hier worden goede oefeningen gegeven om je snelheid te trainen of bijv je core te trainen :) (tips: Romanian deadlift, Paused back squats en wide pull-ups)

Bedankt voor de reactie en ik heb de App al gedownload!
Ik ga er zeker wat mee doen.
 
Ik zou vooral meer gaan eten en zorge dat je wat meer aankomt, zodat je lichaam genoeg kan herstellen.
 
Ik zou vooral meer gaan eten en zorge dat je wat meer aankomt, zodat je lichaam genoeg kan herstellen.

Ben ik al mee begonnen haha en bedankt voor je reactie! Als ik me calorieën verhoog en goed blijf trainen moet ik vanzelf aankomen in spier toch?!
 
Ben ik al mee begonnen haha en bedankt voor je reactie! Als ik me calorieën verhoog en goed blijf trainen moet ik vanzelf aankomen in spier toch?!
Als je consequent boven je onderhoud eet en goed traint zie ik geen reden dat je niet aan zou komen
 
Back
Naar boven