XXL Nutrition

'Krachttraining voor vrouwen' door F. Delavier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sneeuwvlokje

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2005
Berichten
187
Waardering
0
In een ander topic op dit forum werd het boek 'Krachttraining in anatomisch perspectief' door Frédéric Delavier aangeprezen. (Ik weet niet meer door wie, shame on me! :p) Uit nieuwsgierigheid ging op Bol.com op zoek naar boeken van deze schrijver. Ik kwam bij een boek uit genaamd 'Krachttraining voor vrouwen' met een veelbelovende recensie:

'De auteur, internationaal bekend als publicist in wetenschappelijke tijdschriften, powerlifter en redacteur van het blad Monde du Muscle (wereld van de spieren), geeft in deze uitgave uitgebreide informatie betreffende vrouwspecifieke krachttraining. Krachttraining voor vrouwen is in principe niet anders dan voor mannen, maar wel zijn er verschillen in skelet- en weefselopbouw. De schrijver geeft door middel van prachtige tekeningen van spiergroepen in opengewerkte lichaamsdelen, gedetailleerd aan welke spiergroepen een beweging mogelijk maken. In vergelijking met een eerdere uitgave van dezelfde auteur, Krachttraining*, kan van dit boek worden gezegd dat het specifieke vrouwgerichte informatie geeft en per specifieke spiergroep meer oefenmogelijkheden geeft. Voor vrouwelijke sporters die een mooi lichaam nastreven, voor trainers in het algemeen en (para)medische begeleiders is de inhoud een onmisbare informatiebron. De uitklapbare omslagen bevatten spieroverzichten van het vrouwenlichaam en een verklarende woordenlijst.'

Nu mijn vraag: Kent iemand dit boek of deze schrijven? Zo ja, is het een aanrader?

Bvd :)
 
Ja, ik ken het en ik heb het. (alleen niet de versie voor vrouwen).

Goed boek met gedetailleerde anatomische tekeningen en info over de verschillende spiergroepen. Verder een goede uitleg over de oefeningen, maar een beetje aan de magere kant op het gebied van de hoeveelheid oefeningen. (kijk maar eens op bodybuilding.com!!) :rolleyes:

Voor de beginneling, en ik heb begrepen dat jij dat een beetje bent, is het zeker een aanrader!! Dus... op naar BOL en aanschaffen dat boek. :)

Succes!
 
bigtony zei:
Voor de beginneling, en ik heb begrepen dat jij dat een beetje bent, is het zeker een aanrader!! Dus... op naar BOL en aanschaffen dat boek. :)

Succes!

Kun je dat afleiden uit 1 post? :p Ik denk inderdaad dat het ga bestellen, ik heb zojuist afbeeldingen gezien uit het boek en het ziet er super uit!

Bedankt. :)
 
Sluit aan bij Tony, al meermaals gezegd; Voor enigzins gevorderde bbers met interesse in de fysiologie is het enkel oude koek, voor beginners een handig opstapwerk. Iig makkelijker dan alle info beetje bij beetje los bij elkaar scharrelen.

-edit-

Sport & Fitness heeft ook een dergelijke rubriek, m&f ook geloof ik, maar op die manier duurt het 2 jaar voor je alle spieren en bewegingen kent. Dus zo gezien, aanschaffen maar. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet veel goeds over de vrouwen versie van het boek gehoord hoewel ik het zelf nooit ingekeken heb en het dus niet zou weten.
Veel vrouwen waren beledigd/teleurgesteld dat er niet meer in stond
 
ik heb het boek ook er staat veel info in, echt een aanrader oefeningen staan mooi uitgewerkt enzo
 
ja, ik heb zijn eerste boek bij mij op de schappen en raadpleeg het regelmatig, dit boek voor vrouwen heb ik eens ontleend uit de bib (met de intentie van personal trainer, moet je veel info opdoen) en ik kan het volgende zeggen.

1. Zijn boeken zijn zeer goed, toegankelijk en de tekeningen zijn zeer mooi, bijvoorbeeld de spieren die een bepaalde oefening aanspreekt zijn gekleurd in het rood.
2. Het boek is zeker gericht naar vrouwen en oefeningen die vooral vrouwen aanspreken. Mannen gaan bijvoorbeeld graag op de schouders werken, in zijn boek staan veel oefeningen voor de BILLEN en de BUIK, strategische plaatsen voor een vrouw.
3. Hij schrijft ook over de verschillen in de lichaamssamenstellng tussen man en vrouw.
Vetafzetting bij mannen is vooral op de buik, borst en middel. Bij vrouwen zijn het meer de heupen.

Algemeen, een behulpzaam boek, om de oefening te selecteren die het meest geschikt is om bepaalde spieren te trainen, aanduiding in kleur van spiergroep en belastend gebied. De visuele weergave is de grootste meerwaarde vh boek. Met het boek maakt hij krachtsport ook meer toegankelijk voor iedereen, ook vrouwen. Krachtsport wordt op die manier wat weggehaald uit het hoekje van stoere krachtpatsers, maar eigenlijk is het een van de weinige sport die voor iedereen (man, vrouw, jong, oud) zijn, die levenslang kan beoefend worden.

Enig minpuntje omdat je er niet zoveel aan hebt, tenzij je atonomie gaat studeren, hij heeft anatomie gedaan en alle spieren staan soms tot in detail vernoemd, maar daar heb je niet zoveel aan.

ik wou er nog aan toevoegen, de schrijver is inderdaad een gewezen krachtsportkampioen, heeft voor dit boek een studie anatomie gevolgd en heeft eveneens illustratief tekenen gevolgd.

Voor de prijs zal je niet bedrogen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi boek, althans de "mannen" versie die ik in mijn bezit heb (waar overigens ook veel tekeningen van vrouwen staan. Of het zinvol is een speciaal boek voor vrouwen te maken betwijfel ik eerlijk gezegd, die obsessie met kont en heupen kan ik wel begrijpen, maar om nu al je energie daar in te gaan steken en niet de "typische mannen-spiergroepen" vind ik een beetje zonde.

Het (mannen) boek bevat geen schema's en dieet informatie, enkel mooie tekeningen, oefeningen en een korte uitleg van de oefening (en een enkele fout, dus blijf kritisch)
 
ah ja was is volmaakt ?

Je moet het boek zien waarvoor het gemaakt is, namelijk duidelijk weergeven welke oefeningen welke spieren aanspreken, daarmee legt het in de krachtsportliteratuur een bepaald accent. Ik zou ook nog kunnen zeggen dat er niet alle oefeningen instaan of ook niet zegt welke oefening nu het meest effectief is voor een bepaalde spiergroep te trainen. Maar voor wie start, is het een zeer toegankelijk en mooi boek.
 
Over het algemeen lovende woorden dus. Bedankt voor de reacties!

Ik heb het boek ook niet nodig voor schema's of voeding maar vooral voor de oefeningen en informatie over de daarbijhorende spiergroepen. Hiervoor is het boek dus zeer geschikt heb ik begrepen. :)

Het boek is inmiddels besteld en ik hoop het na het weekend binnen te hebben. Als ik het gelezen heb zal ik vertellen wat ik er van vind.
 
patkrachtser zei:
trouwens, is dat jouw buik, mooi getraind !

eh ja, dank je ... *bloos*


(j/k)
 
Ik heb ze beide.
Krachttraining-anatomische benadering en
krachtrainign voor vrouwen.
Het eerste boek staat vol met oefeningen voor het hele lichaam en het tweede boek oefeningen voor benen,billen, buik en onderrug. ( als of vrouwen verdere spiergroepen niet hoeven te trainen)
Beide hebben mooie tekeningen het duidelijke aanduiding welke spiergroepen je traint
 
Ik heb het boek nu zelf ook. Het is mooi vormgegeven en duidelijk. Alleen het nadeel is inderdaad dat alleen oefeningen voor benen, billen, buik en (onder)rug gegeven worden. En het ziet natuurlijk niet uit als je alleen die gedeeltes traint en dan bijv. je armen niet. Dan heb je mooie harde benen en flubberarmpjes. Geen gezicht! :p
 
Sneeuwvlokje zei:
Ik heb het boek nu zelf ook. Het is mooi vormgegeven en duidelijk. Alleen het nadeel is inderdaad dat alleen oefeningen voor benen, billen, buik en (onder)rug gegeven worden. En het ziet natuurlijk niet uit als je alleen die gedeeltes traint en dan bijv. je armen niet. Dan heb je mooie harde benen en flubberarmpjes. Geen gezicht! :p

Je kunt toch de standaard oefeningen doen voor biceps en triceps?

Biceps:

Hammer curl
DB curl
BB curl
Concentration Curl
Preacher Curl
Scott Curl
Cable Curl met 2 armen tussen de hoge pulley

Triceps:

Kickback's
Triceps extension 1 arm
" " " " " " " " " 2 armen
French Press a.k.a schedelkrakers
Tricep's pressdown
" " " Pulldown

En ga zo maar door oefeningen zat!
 
Je kunt natuurlijk ook altijd die andere er bij aan schaffen, is op de zelfde manier opgezet maar dan ook met oefeningen vooe het boven lichaam
 
herma zei:
Je kunt natuurlijk ook altijd die andere er bij aan schaffen, is op de zelfde manier opgezet maar dan ook met oefeningen vooe het boven lichaam

Zonde van het geld!
Ff googlen en je hebt over het algemeen plaatjes met bewegende beelden!
Ze zijn hier ergens ook wel te vinden ;)
 
ReyMysterio zei:
Zonde van het geld!
Ff googlen en je hebt over het algemeen plaatjes met bewegende beelden!
Ze zijn hier ergens ook wel te vinden ;)

Dat was het probleem ook niet, er is inderdaad genoeg te vinden aan materiaal mbt tot verschillende oefeningen.

Maar dat boek wekt gewoon de indruk dat vrouwen alleen hun onderlichaam hoeven te trainen, en dat is natuurlijk onzin. Want zoals ik al zei; Strakke harde benen en flubberarmpjes is geen gezicht.
 
Sneeuwvlokje zei:
Dat was het probleem ook niet, er is inderdaad genoeg te vinden aan materiaal mbt tot verschillende oefeningen.

Maar dat boek wekt gewoon de indruk dat vrouwen alleen hun onderlichaam hoeven te trainen, en dat is natuurlijk onzin. Want zoals ik al zei; Strakke harde benen en flubberarmpjes is geen gezicht.

Het boek pakt denk ik ( ik ken het verder niet ) de probleemgebieden aan!
Terwijl dat andere boek met blauwe kaft van die lavafier ofzo compleet is voor zowel man als vrouw!
Zie het boek voor vrouwen als aanvulling op het blauwe boekje!
 
Back
Naar boven