AndroidHealthClinic

Krachttraining

Bezoekers in dit topic

Velociraptor

Novice
Lid geworden
29 mei 2021
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m62
Oi,

Ik ben 46 (vrouw), 1,62 cm en 85 kg en onlangs begonnen met krachttraining.. Drie keer per week ga ik een uur naar de sportschool en begin én eindig met 5 minuten cardio. In de tussenliggende tijd doe ik krachttraining waarbij ik oefeningen doe om vrijwel alle spieren aan te pakken.
Ik heb altijd last gehad van (soms extreem) overgewicht, maar het heeft me nooit zoveel kunnen schelen, maar de laatste tijd steeds meer en meer. Nu ik nog gezond ben en geen gezondheidsklachten heb, wil ik zo gezond mogelijk leven, mijn conditie verbeteren en mijn lichaam wat strakker krijgen. Naast het sporten eet ik ook gezonder (vegetarisch) met veel fruit en verse groenten. Mijn angst is nu dat wanneer ik afval, ik loshangende vellen krijg. Als advies om dit te voorkomen, kreeg ik dus om krachttraining te gaan doen. Maar helpt dit? Kan het kweken van spiermassa dit voorkomen?

Hebben jullie nog tips? Is bijvoorbeeld drie keer per week sporten voldoende? Alle tips zij welkom.
 
Laatst bewerkt:
Hey welkom hier!
Ben zelf ook net nieuw dus kan je geen tips geven behalve heel veel plezier toewensen in het sporten!!
 
Als eerste welkom! Het forum staat vol met tips, voor mensen die willen afvallen, sterker willen worden, of juist willen aankomen.
De tip die ik je kan geven:
- stel je doelen
- leer over voeding en calorieën loggen
- maak eventueel een log aan waar je je voortgang ups en downs deelt, in text of met foto’s
- Er bestaan geen domme vragen, stel ze gerust, zitten fijne mensen hier die graag helpen.
 
Welkom hier en alvast veel succes!

Zie wat Raphie al zegt. Er zijn geen domme vragen.

Weet je hoeveel je eet?
Wat doet je gewicht hierbij?
3x per week trainen zou genoeg kunnen zijn als je voeding daar ook bij past.
Dus als je zoveel eet in kcal dat je net onder je onderhoud zit. In je onderhoud reken je training mee.
Hier wat meer info. Lees post 1 en gebruik de excel uit post 2.

Wat betreft los vel... niet te snel willen afvallen. 0,3-0,5 kg per week max.
Als je heel snel afvalt is de kans op loshangend vel groter.

Een log kan inderdaad wel helpen. Hier kan je ook advies vragen en jé vragen stellen.

En heb vooral geduld. :)
 
Hoi, ik ben hier ook nog niet zo lang op het forum, en ook pas een paar maanden bezig met afvallen. Ik ben ook bang voor loshangend vel, tot nu valt het mee. Wat ik doe, en ik weet niet of het helpt maar ik masseer elke avond als ik ga slapen mijn buik met amandelolie. En ik probeer ook niet te snel af te vallen. Ik zal misschien wel iets los vel krijgen, maar ik probeer het te beperken. En ik denk dat spieren in de plaats van vet zeker wel iets gaat helpen. Ontzettend veel succes en welkom.hier trouwens! Lique
 
Back
Naar boven