XXL Nutrition

Krachtverlies door split schema na rippetoe s (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

smoothy88

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
1.002
Waardering
15
Lengte
1m91
Massa
92kg
Beste members,

Ik volg nu 2 weken een 4 daags split schema en heb hiervoor 5 maanden rippetoe gedaan. Nou merk ik dat me kracht achteruit is gegaan ik weet niet of dit normaal is en hoe dit komt. De laatste week van rippetoe kon ik 90 kilo bankdrukke, 120 deadlifte en 100 sqaute, maar nu met me split kan ik maar 80 bankdrukke , 90 deadlifte en 80 sqautte is dit normaal in verband ik nu meer reps doen namelijk 3x8 en met rippetoe 3x5 en deadlift 1x5 en de rust die ik toen om de dag had en nu niet heb? Voel me er echt belabberd door. Ook merk ik dat ik na maandag waarop ik me bene train haast een hele week door uitgeput bent. Misschien hierdoor? Ik zal me schema hieronder eve plaatsen.

groet,
 
--------------------------------------------------------------------------------

Monday Quads/hamstrings

Squats (4 sets)
Leg press (3sets)
Leg extensions (2 sets)
Leg curls (3 sets)
Stiff leg deadlift (3 sets)

Tuesday Chest/triceps

Bench press (3 sets)
Incline dumbbell press (3 sets)
Dips (2 sets)
Close grip bench press (3 sets)
Skullcrushers (3 sets)

Thursday Back/biceps

Deadlift (4 sets)
Barbell rows (3 sets)
Pullups (3 sets)
Dumbbell rows (2 sets)
Barbell curls (3 sets)
Incline dumbbell curls (3 sets)

Friday Shoulders/calves

Military press (3 sets)
Side laterals (3 sets)
Rear laterals (3 sets)
Shrugs (3 sets) Barbell or dumbbell
Standing calf raises (3 sets)
Seated calf raises (3 sets)
 
Waarschijnlijk kun je minder zwaar omdat je nu 3x8 doet en voorvermoeid wordt door andere oefeningen?

Heb je je PRs al getest, als het goed is zouden die niet omlaag moeten zijn gegaan.
 
Waarom ga je dan ook splitten?
Ga verder met een texas method achtig iets en doe op de volume dagen 5x10 ipv 5x5 als je BB gericht bezig wilt zijn.
 
Waarom ga je dan ook splitten?
Ga verder met een texas method achtig iets en doe op de volume dagen 5x10 ipv 5x5 als je BB gericht bezig wilt zijn.

dat wil ik later doen ben beginner train nu pas 5 maande en 2 weken.
 
Beste members,

Ik volg nu 2 weken een 4 daags split schema en heb hiervoor 5 maanden rippetoe gedaan. Nou merk ik dat me kracht achteruit is gegaan ik weet niet of dit normaal is en hoe dit komt. De laatste week van rippetoe kon ik 90 kilo bankdrukke, 120 deadlifte en 100 sqaute, maar nu met me split kan ik maar 80 bankdrukke , 90 deadlifte en 80 sqautte is dit normaal in verband ik nu meer reps doen namelijk 3x8 en met rippetoe 3x5 en deadlift 1x5 en de rust die ik toen om de dag had en nu niet heb? Voel me er echt belabberd door. Ook merk ik dat ik na maandag waarop ik me bene train haast een hele week door uitgeput bent. Misschien hierdoor? Ik zal me schema hieronder eve plaatsen.

groet,

Ja, dat normaal.

Rippetoe is gericht op het aanleren van een beperkt aantal oefeningen met als gevolg dat je in deze bewegingen sterker wordt.

Als je een splitschema gaat volgen ga je meer oefeningen doen met als gevolg dat de nadruk op het beperkte aantal oefeningen wegvalt.
 
Waarom ga je dan ook splitten?
Ga verder met een texas method achtig iets en doe op de volume dagen 5x10 ipv 5x5 als je BB gericht bezig wilt zijn.

Quoted for truth .

Als je krachtiger wil worden , ben je nu verkeerd bezig .
 
Waarschijnlijk kun je minder zwaar omdat je nu 3x8 doet en voorvermoeid wordt door andere oefeningen?

Heb je je PRs al getest, als het goed is zouden die niet omlaag moeten zijn gegaan.

je bedoelt die 90 bp 120 dl en 100sq ?? misschien dat ik dat nog haal op de eerste dag van de week als eerste oefeninge maar haal dat nooit aan het eind van de week. Die benentraning oip maandag put mij echt uit
 
Quoted for truth .

Als je krachtiger wil worden , ben je nu verkeerd bezig .

krachtiger worden wil ik zoiezo maar wil graag massa pakken nu voor de zomer wat strakker en wat cardio vandaar eve deze split.
 
Ja, dat normaal.

Rippetoe is gericht op het aanleren van een beperkt aantal oefeningen met als gevolg dat je in deze bewegingen sterker wordt.

Als je een splitschema gaat volgen ga je meer oefeningen doen met als gevolg dat de nadruk op het beperkte aantal oefeningen wegvalt.

thanx voel me wel zwak nu dan haha heb ook last an vermoeidheid door maandag benentraning
 
je bedoelt die 90 bp 120 dl en 100sq ?? misschien dat ik dat nog haal op de eerste dag van de week als eerste oefeninge maar haal dat nooit aan het eind van de week. Die benentraning oip maandag put mij echt uit


Doe benen anders aan het eind van de week?
Ik zie trouwens niet in hoe een benentraining training van andere spiergroepen een dag later kunnen beinvloeden.
 
Doe benen anders aan het eind van de week?
Ik zie trouwens niet in hoe een benentraining training van andere spiergroepen een dag later kunnen beinvloeden.

markrot misschien omdat ik eerst alleen sqautte voor benen voor rippetoe en nu veel meer doe en dat niet gewend ben? heb vaak dagen lang spierpijn in me benen
 
Waarom ga je dan ook splitten?
Ga verder met een texas method achtig iets en doe op de volume dagen 5x10 ipv 5x5 als je BB gericht bezig wilt zijn.

Is 5x10 dan niet te veel? Imo is 3x10 wel voldoende.
Ik vind je opmerking wel interessant. Ik zou een dergelijk schema zelf ook wel eens willen doen.
 
Is 5x10 dan niet te veel? Imo is 3x10 wel voldoende.
Ik vind je opmerking wel interessant. Ik zou een dergelijk schema zelf ook wel eens willen doen.

idd lijkt mij ook wel wat maar train nu 5 maanden en dan nu die 2 weken die split, merk al wel dat me armen en borst meer vorm hebben gekregen, maar me kracht is wel achteruit gegaan. De texas method en dan de bb versie ervan zou ik dan eventueel daarna kunne doen
 
Of je gaat gewoon meer eten? Met een bench van 90kg. op einde van een rippetoe schema moet je je probleem niet zozeer zoeken in een schema, maar in je eten, gewoon meer eten. Ik weet niet of je elke keer zwaar gaat als je traind? Daar behoef rippetoe je natuurlijk voor.. Als je dus zelf traind zou ik ook iets inbouwen waardoor je bijv. pas na 3/4 weken aan je top zit.
 
krachtiger worden wil ik zoiezo maar wil graag massa pakken nu voor de zomer wat strakker en wat cardio vandaar eve deze split.
Ik denk dat iedereen echt eens moet afstappen van het idee "om massa te bouwen heb je een bodypart split nodig".

Maar het is zoals 3XL zegt, als je sterk wil blijven en sterker wil worden, moet je aan die bepaalde lifts werken. Geen enkele lift is gewoon een oefeningetje in het rijtje. Elke oefening heeft een specifiek doel, met een specifieke reprange, aantal sets en een frequentie voor dat doel.
Zo was het met starting strength, alles heeft een doel. Nu doe je een lijstje van oefeningen.
 
Ik denk dat iedereen echt eens moet afstappen van het idee "om massa te bouwen heb je een bodypart split nodig".

Maar het is zoals 3XL zegt, als je sterk wil blijven en sterker wil worden, moet je aan die bepaalde lifts werken. Geen enkele lift is gewoon een oefeningetje in het rijtje. Elke oefening heeft een specifiek doel, met een specifieke reprange, aantal sets en een frequentie voor dat doel.
Zo was het met starting strength, alles heeft een doel. Nu doe je een lijstje van oefeningen.

ben het niet echt met je eens de oefeningen die ik deed voor rippetoe zitten nu nog steeds in me schema alleen dan meer reps en heb er dan nog wat extra oefeninge bij gedaan zoals bij een split hoort, maar ik ga dit schema ongeveer 6 weken volgen en dan begin ik weer met iets anders.
 
Of je gaat gewoon meer eten? Met een bench van 90kg. op einde van een rippetoe schema moet je je probleem niet zozeer zoeken in een schema, maar in je eten, gewoon meer eten. Ik weet niet of je elke keer zwaar gaat als je traind? Daar behoef rippetoe je natuurlijk voor.. Als je dus zelf traind zou ik ook iets inbouwen waardoor je bijv. pas na 3/4 weken aan je top zit.

Ik denk dat ik het meeste heb aan jouw antwoord thanx. IK ben inderdaad veel minder gaan eten en dan vooral min kh en vetten, omdat ik toch iets minder vet rond me buik wil hebben. En ik ga idd zo zwaar als ik maar kan met me split soms haal ik de 8 reps niet eens idd lijkt hetme niet slim om de eerste week te beginne met het maximum maar eerder opbouwen zoals je zegt. Ik ga het proberen thanx
 
ben het niet echt met je eens de oefeningen die ik deed voor rippetoe zitten nu nog steeds in me schema alleen dan meer reps en heb er dan nog wat extra oefeninge bij gedaan zoals bij een split hoort, maar ik ga dit schema ongeveer 6 weken volgen en dan begin ik weer met iets anders.
Het gaat niet enkel over "zitten de oefeningen er in", het gaat over wat je doet om op die oefeningen sterker te worden.
 
Het gaat niet enkel over "zitten de oefeningen er in", het gaat over wat je doet om op die oefeningen sterker te worden.

flying fox ik ben zeer tevreden over de rippetoe schema ben er goed op gegaind van 67 naar 84 kilo in 5 maanden ook wat vet bij natuurlijk maar ben er zeer goed op vooruit gegaan. Maar mijn doel is niet specifiek kracht maar massa hoef ook niet kurkdroog te worden. Ik weet ook dat jij zeer te spreken bent over rippetoe maar ik heb de dingen al een aantal keer gereset en de deadlift toen ook 3 keer en kwam er niet meer op vooruit en als ik dat wel deed was me houding niet goed en las in de versie van kethnaab dat als je na 2 keer de deadlift te hebben gereset het wel tijd is om over te stappen dus dat heb ik gedaan na de dead 3 keer te hebben gereset. Rippetoe heeft me goede massa bezorgd maar nu wil ik dus ook eve een split schema volgen en daarna misschien billstar of texas method
 
Back
Naar boven