XXL Nutrition

Krachtverlies rechter schouder (geen pijn) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sandertje88

Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
68kg
Vetpercentage
13%
Goede avond allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit onderwerp maar anders hoor ik dat graag.

Afgelopen week ging ik weer trainen en ik begon met de benchpress, ik merk echter dat ik opeens een stuk minder kon tillen, normaal 60kg met 4-6 herhalingen en nu grote moeite met 50kg 3-6 herhalingen. Dacht eerst dat het gewoon een slechte dag was maar toen deed ik standing dumbell press en toen merkte ik het grote verschil. Mijn rechterschouder kon veel minder drukken (normaal 14 kg dumbell 6-8 herhalingen en nu grote moeite met 8kg dumbell 10 herhalingen), links ervaarde ik dit krachtverlies niet.

Nu heb ik al op internet gezocht maar kan hierover niks vinden, veel soortgelijke topics gaan gepaard met pijn in de schouder/nek maar hier heb ik helemaal geen last van. Wel heb ik een paar weken geleden iets verrekt tijdens de cable row (niet genoeg opgewarmd) en had ik een stijve nek maar dit is alweer helemaal hersteld.

Voeding is afgelopen periode wel wat minder maar dit pak ik nu weer op, ik kan me ook niet voorstellen dat het hieraan kan liggen omdat je dan zou verwachten dat links ook zwakker moet zijn.

Nu is mijn vraag, weet iemand waar dit door komt? of iemand iets soortgelijks gehad?
Ik ben overigens 1,75 / 66 kg, train nu totaal 1 jaar en echt pas half jaar serieus. Mijn schouders zijn wel een zwak punt qua trainen voor mij. Oefeningen die ik vooral doe zijn overheadpress, facepull en laterail raises voor de schouders.
 
kan beter in herstel en blessure geplaatst worden, want die zit er aan te komen.
had hetzelfde voorafgaand aan mijn peesontsteking in schouder.
even oorzaak achterhalen (meestal BP te wijd pakken of te ver laten neerkomen of shoulderpress eruitflikkeren of latpulldown behind neck) en/of oefening aanpassen.
 
Ga tijdelijk even licht trainen (hoog in reps). Doe lat pulldown op chest en niet behind neck.
Doe alle press oefeningen dus licht en strict/langzaam.

Als je pijn ervaart even fysio opzoeken, beter te vroeg heen gaan dan te laat.
Eventueel wat band pull aparts doen elke dag.
 
Back
Naar boven