AndroidHealthClinic

Krachtverlies => Wel Massa => Motivatie Minimaal

Bezoekers in dit topic

Nickje

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
289
Lengte
1m74
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Beste Dbb'ers,

Wat info over mezelf

Momenteel train ik zo'n 2 en half jaar waarvan ongeveer anderhalf jaar volgens training & voedingsschema. Toen ik begon met het sirieus trainen dmv trainings & voedingsschema's ging ik als een speer voorruit. M'n kracht steeg enorm en ik werd lekker gespierd. Toen ik begon met trainen woog ik
59 kg, lengte = 175 cm(Tijdje in het ziekenhuis gelegen door een ongeluk). Afgelopen bulk woog ik 84 kg met een vetpercentage van 15%. Heb de laatste 2 maanden gecut dmv cardio. Momenteel weeg ik 80 Kg en heb ik nog een vp van 11,5%. Nu ondervind ik de laatste maanden een probleem.

Probleem

Sinds 6 maanden gaat het trainen niet meer zoals het geweest is. Ik voel me vaak futloos en moe. Dit merk ik ook tijdens mijn trainingen. Voordat deze periode aanbrak waren mijn krachtstats redenlijk: BP: 8x80kg. DL: 8x130kg. SQ: 8x120. Ik begrijp dat ik door het cutten kracht verlies maar het begon eigenlijk als voor de cut. Momnteel zijn mijn krachtstats nog maar: BP: 8x70kg. DL 8x105. SQ: 8x100. Het is dus een flink verschil. Toch heeft mijn lichaam zich goed ontwikkeld ondanks de kracht verliezen.
Doordat ik zo slap ben is mijn motivatie ook MINIMAAL. Ik ervaar nog weinig tot geen plezier meer in het trainen, maar ik push mezelf om toch 4x per week te gaan. Vaak is het ook zo dat ik al na het eerste setje, bijvoorbeeld bankdrukken, mijn kracht al een heel stuk minder is. Ik kan dan bijvoorbeeld nog maar 5x70 ipv 8x70. M'n voedingsschema is prima uitgebalanceerd, genoeg aantal Kcal en de juiste EKV verhoudingen. Ik slaap ongeveer 7 uur per nacht.

Overige info

Ik train altijd alleen en s'middags
Ik gebruik ongeveer 1x in de maand XTC. Geen extreme aantallen, 1 a anderhalf pilletje.

Wie heeft er adviezen voor mij om dit probleem op te lossen en weer plezier te krijgen in het trainen?
Ik baal zo ontzettend hiervan dat het heel de dag door mn hoofd gaat.

Alvast veel dank!

Gr Nickje

Laatst bewerkt:
-Deloaden
-Stoppen met cutten
-Een betere nachtrust helpt ook(7 uur is redelijk, maar het gaat eerder om de kwaliteit dan de kwantiteit, tot op zekere hoogte)

na een tijdje word het moeilijk jezelf te blijven motiveren, iedereen heeft wel eens een mindere periode. als mijn motivatie wat minder is doe ik wat minder setjes maar blijf wel gaan anders gaat de motivatie enkel naar beneden. een pre workout kan goed helpen je toch maximaal te laten presteren of een creatine kuurtje.
gaat het wat minder train dan gewoon je spieren te onderhouden want zou jammer zijn dat wat je hebt opgebouwd verdwijnt.

Weekje rust nemen, meer carbs/stoppen met cutten (doe je refeeds?), deloaden.

Hoe ziet je trainingschema eruit? Wanneer heb je voor het laatst een week of langer niet (of licht) getraint?

Ik ben t eens met Lapidum, ik zou deloaden, meer eten, meer slapen en waarschijnlijk trainingschema aanpassen.

Die xtc is echt een no go man.

Ik heb zelf best een lange tijd elk weekend xtc gebruikt, en je testosteron is gewoon echt ****tup erdoor, zelfs bij 1x per maand.

Dus probeer het maximaal eens per 3 maanden te doen om enigszins de schade te beperken

Laatst bewerkt:
overtrained?

Je kan best zo af en toe eens XTC gebruiken, zolang je het maar binnen de perken houd (eens per maand 1-1,5 pil) en thuis voordat je naar een feest vertrekt al je maatijden van die dag eet zodat je niet je spieren gaat verbanden. Daarbij, als je je gewoon gedraagt kun je ook tijdens een feest gewoon eten en valt het probleem XTC allemaal reuze mee.

Maar beste is beperken natuurlijk! Max 1-1,5 pil p/m

Ken gasten die eens per 2 weken een feest hebben, á 2-3 pillen + MDMA i.c.m deze sport. Dát is no go want dan kun je beter stoppen.

Je zou eens een goede multi (met hoge doseringen) kunnen nemen zoals bijv Bodybuilding pack van B&F of Animal pack. Deed bij mij wonderen! En 7 uur per nacht is veels te kort als je zwaar traint!

- Of je neemt niet genoeg rust (bijv. 1 week rustig aan na 3 weken hard trainen);
- Of je gaat constant tot de max. en gaat daarom niet vooruit;
- Of je spieren zijn leeg door het cutten en je hebt de voorraden nog niet opgevuld.

Nieuwe doel stellen?

Creatine is geen optie voor mij, heb 1 nier (door dat ongeluk). Moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin vaak een pre-workout gebruikte en het laatste half jaar niet meer. Maar lijkt me sterk dat ik daarom zoveel kracht verlies. Mischien toch maar eens overwegen om een goede Multi-vit aan te schaffen. Moet eerlijk zeggen dat ik niet erg veel vitamines binnen krijg (1 sinaasappel per dag).

Ik hou altijd na 8 weken trainen 1 week rust. Ik merk dan wel dat ik frisser ben en beter train.

Nachtrust ga ik zeker aan werken! Mischien dat een uurtje extra slaap me toch goed doet.

Ik train altijd wel zo dat ik de laatste rep er met al m'n kracht uit moet drukken. Werk af en toe met spotters omdat ik heb gelezen dat altijd tot de max dmv een spotter ook negatief werkt.

Tja about de X. Ik weet het.. ik ga er denk ook maar mee stoppen. Een feestje is best uit te houden zonder.

To do:
* Multi-vit
* Pre-workout (niet noodzakelijk maar mischien dat het wonderen doet)
* Langere nachtrust
* Stoppen met X
* Nieuwe doelen stellen (84kg volgende zomer @ 10% lijkt me wel nice :P)

Iemand nog aanvullingen aan deze lijst?

Thx voor alle support guys!

Misschien gewoon eens heel je schema omgooien en iets gaan doen dat bewezen effectief is. Wendlers 5/3/1 methode bijvoorbeeld. Niet zelf aan sleutelen, gewoon het standaardschema toepassen, en eens kijken of het je kracht oplevert.

Een moe en futloos gevoel kan echter aan vanalles liggen. Voeding misschien? Vitaminen is één ding, maar misschien eet je bijvoorbeeld te veel koolhydraat bronnen met een hoge GI in plaats van deze met een lage GI.

Trouwens wel mooie progressie, van die 59kg naar in de 80 :thumbs:

Zorg dat je voldoende complexe koolhydraten (rijst, havermout, brood, pasta etc.) binnen krijgt. Een tekort kan ervoor zorgen dat je glycogeenvoorraad leegraakt, zeker als je veel traint, wat ten koste gaat van je kracht. Dit verklaart misschien je futloosheid.

Eet je daarnaast wel voldoende vetten? AA-vetzuren zijn extreem belangrijk voor het herstelproces. Eet dus voldoende eieren, vlees en (volle) melk. EPA vertraagt daarentegen herstel, probeer eens een tijdje je EPA-inname te verminderen (dus minder vis en visoliecapsules, mocht je ze nemen) en je AA-inname te verhogen en kijk hoe dat gaat.

Zorg dat je voldoende complexe koolhydraten (rijst, havermout, brood, pasta etc.) binnen krijgt. Een tekort kan ervoor zorgen dat je glycogeenvoorraad leegraakt, zeker als je veel traint, wat ten koste gaat van je kracht. Dit verklaart misschien je futloosheid.

Eet je daarnaast wel voldoende vetten? AA-vetzuren zijn extreem belangrijk voor het herstelproces. Eet dus voldoende eieren, vlees en (volle) melk. EPA vertraagt daarentegen herstel, probeer eens een tijdje je EPA-inname te verminderen (dus minder vis en visoliecapsules, mocht je ze nemen) en je AA-inname te verhogen en kijk hoe dat gaat.

Brood en rijst zitten in mijn voedingsschema, dus daar zal het niet aan liggen neem ik aan?

Wat betreft die vetten, ik drinke 1,5 Liter halfvolle melk op een dag en 's avonds eet ik cashewnoten (hoeveelheid ligt er aan of het een rust of trainingsdag is)

Terug
Naar boven